belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

A gép forog – az alkotó nem pihen

A gép forog – az alkotó nem pihen 

Napjaink egyik karakteresen megjelenő problémája az élettelen természettudományi tantárgyak kedvezőtlen tanulói megítélése. Ennek megoldásaként már elindult egy folyamat az oktatási, tanulási és metodikai módszerek átgondolása, átértékelése terén. A természettudományi tantárgyak megkedveltetésének egyik lehetséges módszere a tanulói aktivitás növelése, új motivációs eljárások bevezetése. Ez egyben kihívást jelent pedagógusok, diákok, iskolák számára egyaránt. Előtérbe kívánkoznak a tananyag megértését központba állító, élményszerű és a kísérleti, demonstrációs eszközöket alkalmazó tevékenységközpontú tanórák, foglalkozások. A diákok érdeklődésének felkeltése érdekében, egyre hangsúlyosabb szerepet kaphat az iskolán kívüli oktatás, melyben felértékelődhetnek a műszaki múzeumok.


A múzeumi oktatás egyik nagy előnye az iskolai oktatással szemben, egyrészről magában a környezetben, a műtárgyi felhozatalban, múzeumpedagógiai eszközök meglétében, s nem utolsó sorban a felkészült szakemberek tudásában rejlik.
Hazai múzeumi kezdeményezésként kiemelkedőek az Elektrotechnikai Múzeum tevékenységközpontú, a fizikát és az elektrotechnikát népszerűsítő foglalkozásai, programjai. Villamosságtani kísérletekkel egybekötött, a tudomány- és technikatörténetet ismertető, a természettudományokat népszerűsítő, oktató és egyben szórakoztató múzeumpedagógiai programjainak célja kettős: egyrészt a fizika megszerettetése, a műszaki ismeretek bővítése, a kreatív gondolkodás fejlesztése, másrészt olyan általános iskolák és gimnáziumok fizikaoktatásának segítése, amelyek kísérleti eszközökben hiányt szenvednek.


A bemutatott kezdeményezések bizonyítják, hogy a műszaki múzeumoknak rendkívül nagy felelőssége és lehetősége van arra vonatkozóan, hogy a természettudományok oktatásában keletkező hiányok pótlására új alternatívákkal lépjen az iskoláskorú diákok és pedagógusaik elé.
Az előadás címe szójátéknak tűnhet, pedig csak gondolatébresztőnek lett szánva, rávilágítva ezzel arra a lényeges momentumra, hogy egy múzeum hiteles helynek számít, hisz feladatához híven igyekszik múltunk emlékeit megőrizni és átadni az arra kíváncsiaknak. Az pedig vitathatatlan tény, hogy a műszaki múzeumok át tudják hidalni azt a szakadékot, ami a múlt értékeinek fikciója és napjaink valóságos technikai civilizációja közt húzódik, ezzel is előre vetítve a befektetett munka sikerét.

Antal Ildikó prezentációja itt érhető el

Nyitólap

 

 

eseménynaptár


  OKT 15
  hétfő
 
Konferencia: Partnerségben a könyvtárral
  OKT 19
  péntek
 
Konferencia: Gyűjteménymenedzsment a közösségi múzeumban
  OKT 26
  péntek
 
Digitális kalandjáték tervezése örökségi helyszínekre - szakmai nap a Matrica Múzeumban
  NOV 05
  hétfő
 
X. Országos Múzeumpedagógiai Konferencia
  NOV 06
  kedd
 
XX. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia
  NOV 27
  kedd
 
MuzeumDigit Konferencia 2018
HKSZCSPSZV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

OKTÓBER

15

HÉTFŐ

legfrissebb híreink


2018. 10. 05.
Október 10-ig lehet jelentkezni a KÖME látogatókutatással kapcsolatos konferenciájára
2018. 09. 24.
Folytatódik a Pilla a tokban előadássorozat 2018 őszén is
2018. 09. 11.
Angol nyelvű online kurzus indul októberben: Alapvető digitális készségek múzeumi szakemberek számára
2018. 09. 11.
Megjelent Az év kiállítása 2019 díj pályázati kiírása
Magyar Múzeumok


2018. 10. 15.
Kisfaludi Strobl Zsigmond – A klasszikus szépség mestere
2018. 10. 15.
Divattörténeti tanulmányok - Könyvbemutató a Kiscelli Múzeumban
2018. 10. 15.
Divattörténeti tanulmányok - Könyvbemutató a Kiscelli Múzeumban
2018. 10. 15.
Divattörténeti tanulmányok - Könyvbemutató a Kiscelli Múzeumban
Skanzen hírek


2018. 10. 11.
Mesterek oskolája a Skanzenben
2018. 09. 20.
Elindult a SkanzenBlog
2018. 07. 13.
Programok a nyári szünidőre a Skanzenben
2018. 05. 09.
Open air museums in Central-Europe. Developing museums and local communities in VisegrádGroups