belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol
KOORDINÁTORKERESŐ
Bárd Edit
Bárd Edit
E-mail: bardedit@dunamuzeum.hu
Telefon: +36 33 500 250
Megye (működési terület): 2016. december 31-ig működött a MOKK Komárom - Esztergom megyei múzeumi koordinátoraként.
Beosztás: pr- és marketing-munkatárs
Szakterület: látogatókutatás, múzeumi marketing, múzeumi PR és kommunikáció, közönségkapcsolat, frontszemélyzet-képzés
Munkahelye: Duna Múzeum - Magyar Környezetvédelmi és Vízügyi Múzeum 2500 Esztergom, Kölcsey u. 2.
Szakamai önéletrajz

Bárd Edit 2016. december 31-ig működött a MOKK Komárom - Esztergom megyei múzeumi koordinátoraként.

Múzeumi pályafutásomat a Szabadtéri Néprajzi Múzeumban kezdtem, ahol a rendezvényszervezéstől a marketing és pr feladatokig a múzeumi közművelődés számos területén dolgoztam. 2009-től a Duna Múzeum pr és marketing munkatársa vagyok. Az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola hallgatójaként kutatási témám a múzeumpedagógia. Tagja vagyok a Pedagógiatörténeti Tanszéken működő múzeumpedagógiai kutatócsoportnak is. Az ELTE PPK múzeumpedagógiai szakirányú képzésén Vásárhelyi Tamással közösen oktatom a múzeumi kommunikáció című tárgyat, a Wesley János Főiskolán pedig pedagógia szakos hallgatóknak tanítok múzeumpedagógiát.

Végzettség

  • Eötvös Lóránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, magyar nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár
  • Eötvös Lóránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, magyar mint idegen nyelv szakos tanár
  • Eötvös Lóránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, drámajáték-vezető Magyar Iparművészeti Egyetem, művészeti menedzser


Oktatói tevékenység

  • Kiállítás-rendezés A-Z-ig: az ötlettől a megvalósításig a közoktatás szolgálatában (KRK 120)
  • Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában (MKO 60)
  • Hálózatosodás és együttműködés az iskolán kívüli szervezett tanulásban (HIK 30)
  • Iskolabarát múzeumi környezet (IMK 30)

Publikációk

Bárd Edit (2008 ): Ahogy ők látják – Egy múzeumi óra a diákok és a pedagógusok szemével.
Múzeumi Közlemények 2008. 1., 50-59.

Bárd Edit (2008): Felnőttoktatás a múzeumban. Iskolakultúra 2008. 11-12., 141.

Bárd Edit (2009): Múzeumok a világhálón, tartalmak a múzeumi honlapokon. In.: Kárpáti Andrea és Vásárhelyi Tamás (szerk.): A múzeumi tanulás kézikönyve. Továbbképző tanfolyami jegyzet, Magyar Természettudományi Múzeum – ELTE TTK Multimédiapedagógiai és Információtechnológiai Központ, Budapest, 163-164.

Bárd Edit (2009): Kompetencia-alapú oktatás a múzeumokban. In.: Kárpáti Andrea és Vásárhelyi Tamás (szerk.): A múzeumi tanulás kézikönyve. Továbbképző tanfolyami jegyzet, Magyar Természettudományi Múzeum – ELTE TTK Multimédiapedagógiai és Információtechnológiai Központ, Budapest, 204-206.

Bárd Edit (2009): A csoporttal való találkozás értékelése. In.: Kárpáti Andrea és Vásárhelyi
Tamás (szerk.): A múzeumi tanulás kézikönyve. Továbbképző tanfolyami jegyzet, Magyar
Természettudományi Múzeum – ELTE TTK Multimédiapedagógiai és
Információtechnológiai Központ, Budapest, 218-219.

Bárd Edit (2009): Iskolabarát múzeumi kommunikáció. In: Dr. Bereczki Ibolya és Sághi Ilona
(szerk.): Iskolabarát múzeumi környezet (Múzeumiskola 5.), Szabadtéri Néprajzi Múzeum
Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, Szentendre, 52-56.

Bárd Edit (2010): Látogatók a kiállításban. In: Dr. Bereczki Ibolya és Sághi Ilona
(szerk.): Kiállításrendezés A-Z-ig: Az ötlettől a megvalósításig a közoktatás szolgálatában
(Múzeumiskola 6.), Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Képzési Központ,
Szentendre, 76-78.

Bárd Edit (2010): Kommunikációelméletről röviden. In: Dr. Bereczki Ibolya és Sághi Ilona
(szerk.): Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában (Múzeumiskola 7.), Szabadtéri
Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, Szentendre, 11-14.

Bárd Edit (2010): A múzeum információs rendszere. In: Dr. Bereczki Ibolya és Sághi Ilona
(szerk.): Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában (Múzeumiskola 7.), Szabadtéri
Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, Szentendre, 26-30.

Bárd Edit (2010): Látogató-vizsgálatok, visszacsatolás. In: Dr. Bereczki Ibolya és Sághi Ilona
(szerk.): Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában (Múzeumiskola 7.), Szabadtéri
Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, Szentendre, 37-41.

Tanulmánykötetek

Bárd Edit (2003): Előre meghirdetett rendezvények a Szabadtéri Néprajzi Múzeumban 2003-2005. Marketing-terv. In: Lengyelné Kurucz Katalin (szerk.): Országos Múzeumi Közművelődési Konferencia, Pulszky Társaság – Magyar Múzeumi Egyesület, Budapest, 79-84.

Bárd Edit (2004): Demonstration of Traditional Crafts in the Hungarian Open Air Museum In: Branka Sprem Lovric (szerk.): Conference Book about the Working Session of the European Association of Open Air Museums, Kumrovec, Horvátország, 2004.

Bárd Edit (2009): Országos felmérés az iskolák múzeumhasználatáról. In: dr. Vásárhelyi
Tamás (szerk.): Múzeum és iskola 2009. Múzeumok a közoktatás szolgálatában (Múzeumi
iránytű 3.), Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, Szentendre,
40-58.

Bárd Edit (2009): Kompetencia-alapú oktatás és a múzeumok. In: dr. Vásárhelyi Tamás
(szerk.): Múzeum és iskola 2009. Múzeumok a közoktatás szolgálatában (Múzeumi iránytű 3.), Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, Szentendre,
171-178.

Bárd Edit (2009): Pedagógusi személyiségjegyek és pedagógiai kompetenciák a múzeumi
ismeretátadásban. In: Foghtűy Krisztina és Szepesházyné Kurimay Ágnes (szerk.):
Múzeumpedagógiai tanulmányok, Gondolat Kiadó, Budapest,

Bárd Edit (2010): Látogatóbarát emlékházak - emlékházbarát látogatók. In: Gulyás Gabriella
és H. Bagó Ilona (szerk.): A kezdet az egésznek a fele (Múzeumpedagógiai füzetek 1.), Petőfi
Irodalmi Múzeum, Budapest, 53-63.

Bárd Edit, Füzi Júlia, Puczkó László (2010) : Methodological triangulation: the Study of
Visitor Behaviour at the Hungarian Open Air Museum. In: Richard, G. és Munsters, W
(szerk.): Cultural Tourism Research Methods, CABI, 61-74.

Bárd Edit (2010): „What did you learn at the museum today?” - Átfogó múzeumpedagógiai
kutatás Nagy-Britannia regionális múzeumaiban. In: Dr. Bereczki Ibolya és Sághi Ilona
(szerk.): Tudás és gyakorlat. Múzeumpedagógiai módszerek – európai példák és hazai
alkalmazások (Múzeumi iránytű 5.), Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és
Képzési Központ, Szentendre, 84-94.

Bárd Edit (2010): Marketing a múzeumban. In: Dr. Bereczki Ibolya és Sághi Ilona
(szerk.): Múzeumvezetési ismeretek 1. (Múzeumi iránytű 8.), Szabadtéri Néprajzi Múzeum
Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, Szentendre,161-169.

Bárd Edit (2010): A kommunikáló múzeum. In: Dr. Bereczki Ibolya és Sághi Ilona
(szerk.): Múzeumvezetési ismeretek 1. (Múzeumi iránytű 8.), Szabadtéri Néprajzi Múzeum
Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, Szentendre, 178-181.

Bárd Edit (2011): A hazai vízügyi kiállítóhelyek és emlékhelyek hálózatos
együttműködésének lehetőségei. In: Dr. Bereczki Ibolya (szerk.): Tudás és alkalmazás.
Válogatás a múzeumi képzések legjobb dolgozataiból (Múzeumi iránytű 10.),
Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, Szentendre, 187-196.

Bárd Edit (2011): Múzeumok a világhálón, tartalmak a múzeumi honlapokon. In: Vásárhelyi Tamás és Kárpáti Andrea (szerk.): Múzeumi tanulás, MTM – Typotex, 201-203.

Bárd Edit (2011): Kompetencia-alapú oktatás a múzeumokban. In: Vásárhelyi Tamás és Kárpáti Andrea (szerk.): Múzeumi tanulás, MTM – Typotex, 261-263.

Bárd Edit (2011) A csoporttal való találkozás értékelése. In: Vásárhelyi Tamás és Kárpáti
Andrea (szerk.): Múzeumi tanulás, MTM – Typotex, 275-276.



Társadalmi tevékenység

  • Pulszky Társaság - választmányi tag
Szakmai elismerés
Kérdése van?

NÉV

E-MAIL

AZ ÖN KÉRDÉSE

Kérjük, töltse ki a minta alapján.
Ügyeljen a kis- és nagybetűk közötti különbségre.

ELKÜLD