belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol
Események

HÉTFŐ

15

ÁPRILIS

KEDD

16

ÁPRILIS

SZERDA

17

ÁPRILIS

CSÜTÖRTÖK

18

ÁPRILIS

PÉNTEK

19

ÁPRILIS

SZOMBAT

20

ÁPRILIS

VASÁRNAP

21

ÁPRILIS

HÉTFŐ

22

ÁPRILIS

KEDD

23

ÁPRILIS

SZERDA

24

ÁPRILIS

CSÜTÖRTÖK

25

ÁPRILIS

Európai múzeumok a szakképzésért - tréning 1.

Helyszín: Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum (1036 Budapest, Korona tér 1.)

KEZDÉS
NOVEMBER
SZERDA
07
BEFEJEZÉS
NOVEMBER
PÉNTEK
09

Projektindító műhely az ERASMUS+ program keretében.

Későbbiekben külföldi utazások során ismerhetők meg a partnermúzeumok, illetve a velük dolgozó szakiskolák.

ESEMÉNY RÉSZLETES LEÍRÁSA

E_VOKED Training

Nov 7-9, 2018

MKVM, Budapest

Organizer: Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum

Nov 7, 2018 – Wednesday / Focusing on Multisensory skills

9:00-9:10 Welcome

9:10-9:30 WARM-UP

9:30-10:15 Vocational education in partner countries I. (Presentations by partners)

10:15-10:45 BREAK

10:45-11:30 Vocational education in partner countries II. (Presentations by partners)

11:30-12:00 Discussion and Activity: Identifying needs – How can museums help, what can they offer?

12:00-12:30 Example by Hungarian Museum (MKVM) / Euroskills, Star of the Profession/Szakma Sztárja, Career Expo and career orientation sessions) – Anikó Miszné Korenchy

12:30-13:30 LUNCH

13:30-14:30 Multisensory activity (Example of MKVM – Tábori Tamara)

14:30-15:00 BREAK

15:00-16:00 How can we design multisensory activities for own museum?

16:00-18:00 Exploration of MKVM (Guided tour and time on own)

Nov 8, 2018 – Thursday/Focusing on Developing Skills

9:00-9:30 A cooperative project for talent building / Example of the Museum of Applied Arts (Kinga Veress)

9:30-10:30 Discussion and Activity: How to establish good working relations?

10:30-11:00 BREAK

11:00-12:00 Discussion and Activity: What skills to develop?

12:00-13:00 LUNCH

13:00-13:30 Example of MKVM – Developing critical thinking skills (Ádám Németh)

13:30-15:00 Discussion and Activity: How to devise skill-building activities?

15:00-15:30 BREAK

15:30-16:30 Discussion and Activity: How to evaluate these types of sessions?

Nov 9, Friday – Digital Tools in the Museum

9:00-10:30 Digital tour of „Jucika” exhibition

10:00-11:00 Discussion and Activity: What requirements are there for digital tools and platforms to use in a museum?

11:00-11:30 BREAK

11:30-12:00 Introduction of Learning Apps

12:00-12:30 Trial session

12:30-13:30 LUNCH

13:30-14:00 Presentation on Digital project Week by Ádám Németh ... Ambrosia Project by Imre Kiss ... other digital platform for collections by Kinga Veress

14:00-15:30 Discussion and Activity: What other platforms are there to use?

Advantages and disadvantages of digital tools in museum education and work with vocational schools?

15:30-16:00 Closing/ Evaluation/ Certificates

Registration:

https://goo.gl/forms/8yKJPBilM6pTYyyQ2

More information and emergencies:

Anikó Miszné Korenchy, Tel: 36 30 280-7265 or 36 1 375-6249

E-mail: korenchy.aniko.mkvm@gmail.com

Location:

https://goo.gl/maps/bHuXJsQueDu

European Museums for Vocational Education

Európai múzeumok a szakképzésért

(E_VOKED)

2018-1-HU01-KA202-047753

2018 a Kulturális Örökség Európai Éve, ezért itt az idő, hogy rivaldafénybe kerüljön az örökségi oktatás /tanulás számos társadalmi és gazdasági haszna. Azt már tudjuk, hogy milyen fontos szerepe van a szakképzésnek abban, hogy megőrizzük, megvédjük és megosszuk kulturális örökségünket, azonban ebben a projektben a múzeumok és a szakképző intézmények azt fedezik fel közösen, hogy mit tehet az örökségi szféra a szakképzésért.

A múzeumok az elmúlt években jelentősen megnövelték társadalmi hatásukat azzal, hogy már nem csak tudást, de készségeket igyekeznek átadni, támogatják a diákok pályaorientációját. A múzeumok és örökségi helyszínek növelik a fiatalok munkaelégedettségét azáltal, hogy nemcsak beszélnek a különböző szakmákról, de önkéntes és gyakornoki pozíciókon keresztül lehetőségeket is biztosítanak ezek kipróbálására.

Ennek ellenére nincsen még képzés, és a szakirodalom is ritka a múzeumok és szakképző intézmények együttműködésének a témájában.

A projektben együttműködő szervezetek már megkezdték ennek a hiánynak a betöltését, és ebben a projektben ezt a munkát szeretnék folytatni új helyi és nemzetközi kapcsolatok, együttműködések kiépítésével.

A projekt céljai:

• megismerni a múzeumok szakiskolákkal való együttműködésének jó példáit;

• bátorítani a múzeumokat, hogy tartós és rendszeres együttműködést alakítsanak ki szakképző intézményekkel;

• a múzeumi / örökségi dolgozók képességeinek fejlesztése, hogy felismerjék a kulturális témák alkalmazhatóságát a szakmai kontextusokban;

• a múzeumok szakiskolások számára kínált programjainak fejlesztése, a múzeumok kínálatának szélesítése;

• a szakiskolai diákok szakmai identitásának, készségeinek fejlesztése történelmi példákon keresztül;

• a szakiskolai diákok számára olyan lehetőségek felkínálása, amelynek során kreatív és innovatív módon fedezhetik fel környezetük és választott szakmájuk kulturális értékeit, növelve ezáltal a tanulás során megtapasztalt elégedettségüket;

• a szakiskolai tanárok bevonása az együttműködésbe, hogy az örökségi témák kompetencia fejlesztő hatását kihasználhassák;

• az összegyűjtött jó példák széleskörű terjesztése;

• a digitális eszközök örökségi környezetben való használatának felfedezése;

• a szakmúzeumok nemzetközi hálózatának megalakítása.

Partnerek:

Kordinátor: Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum (Hungarian Museum of Trade and Tourism)

Hotelli-ja ravintolamuseosaatio (Hotel and Restaurant Museum)

Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja Rijeka

Croatian Museum of Tourism

Associazione Emiliano-Romagnola di Centri Autonomidi Formazione Professionale – A.E.C.A.

Cyprus Food and Nutrition Museum

I Musei del Cibo della provincia di Parma

Tyne & Wear Archives and Museums

Tevékenységek:

  • 8 közös képzés Budapesten, Helsinkiben, Rijekában, Bolognában, Pármában, Opatijan, Newcastle-upon-Tyne-ban, Cipruson, amely helyi résztvevők számára is nyitott;
  • Szakmai anyagok elkészítése és terjesztése széleskörű szakmai szervezeteken keresztül;
  • Szakiskolások számára múzeumpedagógiai foglalkozások vagy tevékenységek kidolgozása a helyi nyelven, és azok tesztelése (min. 3/múzeum);
  • A projekt során megismert jó gyakorlatok összegyűjtése egy digitális kiadványban.

A projekt célcsoportjai:

Elsődleges: Olyan múzeumi dolgozók, akik szakiskolásokkal vagy felnőttekkel dolgoznak (közvetlenül elérve: 30 – közvetetten: 700)

Másodlagos: Szakiskolai tanárok (közvetlenül: 80 - közvetetten 500)

Harmadlagos: Szakiskolai diákok (közvetlenül: 480 a projekt ideje alatt – hosszú távon ezrek)