belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Múzeumi tanulás új megközelítésben

Miként tudnák szorosabbra fűzni a múzeumok kapcsolatukat az iskolákkal, és szervesebb módon alkalmazkodni az átalakulóban lévő nemzeti tantervhez?

Felsőbb osztályba léphet: múzeumi tanulás új megközelítésben

Erre az újra és újra napirendre kerülő kérdésre keresték a választ 2014. január 23-án a Museums Association szervezésében megvalósuló egy napos múzeumi gyakorlati szemináriumon a londoni Royal College of Surgeons-ben/ (Királyi Sebészeti Kollégiumban).

A múzeumi tanulás, mint módszer sokat fejlődött az elmúlt évtizedekben, de az angol nemzeti tanterv változásai, a költségvetési megszorítások és az iskolák csökkenő múzeumi aktivitása újabb kihívások elé állítják a múzeumokat. A januári szemináriumon arra próbáltak meg iránymutatást adni az angol múzeumi szakemberek, hogy az oktatásügyet érintő példa nélküli változások dacára miként maradhat meg továbbra is a múzeumok egyik fő profiljának az oktatás.

A felkért előadók a rugalmasság, a fenntarthatóság, a minőség és a gyakorlati alkalmazhatóság elsődleges szempontjait szem előtt tartva szolgáltak tanácsokkal, és arra is kitértek, hogy az új nemzeti kerettanterv hogyan segítheti a múzeumokat abban, hogy ráleljenek a kreativitásukra, és fejleszthessék kapcsolatukat a pedagógusokkal.

Nick Winterbotham, a Group for Education in Museums (Csoport a Múzeumi Oktatásért) elnöke elemezte, hogy mit is jelent a múzeumok számára az új angol tanterv.

Adam Goldwater, Newcastle-i Egyetem kutatója és a Tyne & Wear Archives & Museums munkatársa a múzeumok és iskolák sikeres együttműködésére vezető megoldásokkal kapcsolatos kutatási eredményeiről számolt be.

Tim Desmond, a Galleries of Justice Museum főigazgatója az oktatási konzorciumok példáján keresztül mutatta be, hogy miként tehetik professzionálisabbá a múzeumok az oktatási programjaikat.

Sue Davies, a Leeds Museums and Galleries közönségszolgálati és oktatatási osztályának vezetője az iskolákkal kialakított partnerséget célzó fejlesztésekről – például pedagógusokkal történő konzultáció, tréningek - tartott előadást.

Ronan Brindley, a Manchester Art Gallery oktatási osztályának vezetője pedig arról számolt be, hogy az oktatási programjukat milyen megoldások mentén adaptálják a jelen változásokhoz.

A részletes program itt érhető el:

http://www.museumsassociation.org/download?id=1048402

Nyitólap

eseménynaptár


  SZEP 09
  hétfő
 
VIII. Országos és IV. Nemzetközi Múzeumandragógiai Konferencia
  SZEP 16
  hétfő
 
Alternatív múzeumi erőforrások (AME30T)
  SZEP 18
  szerda
 
EGY ÚJ ÉVTIZED KÜSZÖBÉN C. Múzeumi információs nap
  SZEP 23
  hétfő
 
XVII. ORSZÁGOS MÚZEUMPEDAGÓGIAI ÉVNYITÓ
  SZEP 27
  péntek
 
Csongrádra megy a Múzeumi Játékmustra
  OKT 02
  szerda
 
Jelen leszünk Dijonban az ENCATC konferenciáján
HKSZCSPSZV
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

AUGUSZTUS

22

CSÜTÖRÖTÖK

legfrissebb híreink


2019. 08. 13.
Megváltozik az élet a Múzeumi Nívódíjtól?
2019. 07. 24.
Képzés a legmodernebb formában, a hatékony múzeumhasználatért
2019. 07. 19.
Tanulmányút Észtországba a Cselekvő Közösség projekttel augusztus végén
2019. 06. 25.
Kurátori tárlatvezetések az Art Capital 2019 szakmai napján
Magyar Múzeumok


2019. 08. 22.
Újabb öt évre Baán László lesz a Szépművészeti Múzeum főigazgatója
2019. 08. 21.
Különleges domborművekre bukkantak perui régészek
2019. 08. 21.
Interjú Népessy Noémivel, a BTM új főigazgatójával
2019. 08. 21.
Interjú Népessy Noémivel, a BTM új főigazgatójával
Skanzen hírek


2019. 04. 03.
Emlékülés a Skanzenben Sabján Tibor tiszteletére
2019. 03. 22.
Önkénteseknek tart képzést a Skanzen
2019. 03. 22.
Tavaszi napközi a Skanzenben zöldcsütörtökön és húsvét kedden
2019. 03. 22.
Tavaszváró kerti hétvége a Skanzenben