belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Múzeumi tanulás új megközelítésben

Miként tudnák szorosabbra fűzni a múzeumok kapcsolatukat az iskolákkal, és szervesebb módon alkalmazkodni az átalakulóban lévő nemzeti tantervhez?

Felsőbb osztályba léphet: múzeumi tanulás új megközelítésben

Erre az újra és újra napirendre kerülő kérdésre keresték a választ 2014. január 23-án a Museums Association szervezésében megvalósuló egy napos múzeumi gyakorlati szemináriumon a londoni Royal College of Surgeons-ben/ (Királyi Sebészeti Kollégiumban).

A múzeumi tanulás, mint módszer sokat fejlődött az elmúlt évtizedekben, de az angol nemzeti tanterv változásai, a költségvetési megszorítások és az iskolák csökkenő múzeumi aktivitása újabb kihívások elé állítják a múzeumokat. A januári szemináriumon arra próbáltak meg iránymutatást adni az angol múzeumi szakemberek, hogy az oktatásügyet érintő példa nélküli változások dacára miként maradhat meg továbbra is a múzeumok egyik fő profiljának az oktatás.

A felkért előadók a rugalmasság, a fenntarthatóság, a minőség és a gyakorlati alkalmazhatóság elsődleges szempontjait szem előtt tartva szolgáltak tanácsokkal, és arra is kitértek, hogy az új nemzeti kerettanterv hogyan segítheti a múzeumokat abban, hogy ráleljenek a kreativitásukra, és fejleszthessék kapcsolatukat a pedagógusokkal.

Nick Winterbotham, a Group for Education in Museums (Csoport a Múzeumi Oktatásért) elnöke elemezte, hogy mit is jelent a múzeumok számára az új angol tanterv.

Adam Goldwater, Newcastle-i Egyetem kutatója és a Tyne & Wear Archives & Museums munkatársa a múzeumok és iskolák sikeres együttműködésére vezető megoldásokkal kapcsolatos kutatási eredményeiről számolt be.

Tim Desmond, a Galleries of Justice Museum főigazgatója az oktatási konzorciumok példáján keresztül mutatta be, hogy miként tehetik professzionálisabbá a múzeumok az oktatási programjaikat.

Sue Davies, a Leeds Museums and Galleries közönségszolgálati és oktatatási osztályának vezetője az iskolákkal kialakított partnerséget célzó fejlesztésekről – például pedagógusokkal történő konzultáció, tréningek - tartott előadást.

Ronan Brindley, a Manchester Art Gallery oktatási osztályának vezetője pedig arról számolt be, hogy az oktatási programjukat milyen megoldások mentén adaptálják a jelen változásokhoz.

A részletes program itt érhető el:

http://www.museumsassociation.org/download?id=1048402