belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol
Betűméret:

Válogatás képzéseink hasznosulásából

Bármely képzés akkor éri el célját, ha olyan tudásanyagot képes átadni, amelyet a hallgatók később a gyakorlatban alkalmazni tudnak. Rövid válogatásunkban bemutatjuk, hogy a Múzeumi Oktatási és Képzési Központ akkreditált továbbképzéseinek résztvevői hogyan hasznosították a képzéseinken tanultakat. 

Kiállítás-rendezés A-Z-ig: az ötlettől a megvalósításig a közoktatás szolgálatában (KRK 120) képzésünk hasznosulása:

KRK 120 képzésen tanultak hasznosultak például még:

  • a Nők, szőnyegek, háziipar című, Néprajzi Múzeumban megrendezett időszaki kiállítás megvalósítása során, melyben hallgatónk, dr. Vámos-Lovay Zsuzsa főmuzeológus és kiállítási menedzser is közreműködött
  • a „Szabóék Szentendrén - Szentendre a Kádár-korban” című helytörténeti kiállítás esetében, aminek projekttervét a kiállítás egyik kurátora, Száva Borbála hallgatónk készítette el

 

Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában (MKO 60) képzésünk hatására megvalósult projektekből szemezgető ízelítőnket és beszámolónkat is érdemes megtekinteni.

Csak néhány példa a képzés hasznosulására:

  •  „Szeresd a családod, szeresd Kőbányát!” című Múzeumpedagógiai Nívódíjas, identitástudatot erősítő helytörténeti témahét kommunikációs terve
  • a dunaújvárosi Intercisa Múzeum látványtárának projektkommunikáció- és marketingterve

 

Hálózatosodás és együttműködés az iskolán kívüli szervezett tanulásban (HIK 60) képzésünk hasznosulásáról bővebben itt olvashat.

Csak néhány példa a sok közül:

  • az egri Varázstorony Csillagászati Múzeum munkatársa, Vasné Tana Judit sikeresen gyarapította intézménye kapcsolati tőkéjét
  • az esztergomi Magyar Környezetvédelmi és Vízügyi Múzeum munkatársa, Bárd Edit Megyei Múzeumpedagógiai Műhely címmel hiánypótló szakmai találkozókat indított el Komárom-Esztergom megyében

 

Iskolák és múzeumok partnersége (IMP 30) képzésünk alapján sikeres múzeumi partnerséget kiépítő pedagógusok projektjeiről bővebben itt olvashat.

Csak néhány példa a sok közül:

  • Egér-lesen avagy Herceg Egerváry Elemér nyomában címmel együttműködési programtervet dolgozott ki a turai óvóda és a Gödöllői Királyi Kastély Múzeum,
  • Legyünk mi is régészek! című múzeumpedagógiai foglalkozáscsomag a szennai Fekete László Általános Iskola és a kaposvári Somogyi Múzeum együttműködésének gyümölcse
  • Százrózsás kertészet. Matyók, kincsek, hagyományok című múzeumi projektet a bükkábrányi Arany János Általános Iskola és a mezőkövesdi Matyó Múzeum és Tájház,
  • 2012-es évben az Év Tájházvezetője díjat a Hosszúhetényi Tájház vezetője, Bakóné Poór Gabriella érdemelte ki, aki alkalmazta a tájház múzeumpedagógiai programcsomagjának kidolgozásához az IMP-képzésünkön szerzett ismereteket.

 

Szórakozva tanulni, tanulva szórakozni – projektmódszer a múzeumpedagógiában (SZT 60) című képzésünk hatására megvalósult sikeres projektjeiről készített válogatásunkat itt lehet elolvasni.

 A képzésen tanultak hasznosultak például:

  • a pécsi Zsolnay Kulturális Negyedben
  • a hódmezővásárhelyi Tornyai János Múzeum Népművészeti Házában
  • a Bajor Gizi Színészmúzeumban
 
 

„Érted?! – Értem!?” – Hogyan fogadjuk fogyatékos embertársainkat múzeumainkban? (FOGY30) című képzésünkből hogyan profitáltak hallgatóink? A részletekről itt olvashat.

Ízelítőül néhány példa:

  • A Ludwig Múzeum három munkatársa vett részt a képzésen, ők akadálymentesítettek, kiállításokhoz foglalkozást dolgoztak ki, elindították az Integrált Családi Délelőttöt és az Integrált Ped.Keddet.
  • A berettyóújfalui Bihari Múzeumban havi rendszerességgel klub délelőttöt szerveznek a látássérülteknek, és egy időszaki tapintható kiállítást is létrehoztak.
  • A szolnoki Damjanich János Múzeumban foglalkozássorozatot indítottak látás- és hallássérülteknek.