belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol
Események

KEDD

18

SZEPTEMBER

SZERDA

19

SZEPTEMBER

CSÜTÖRTÖK

20

SZEPTEMBER

PÉNTEK

21

SZEPTEMBER

SZOMBAT

22

SZEPTEMBER

VASÁRNAP

23

SZEPTEMBER

HÉTFŐ

24

SZEPTEMBER

KEDD

25

SZEPTEMBER

SZERDA

26

SZEPTEMBER

CSÜTÖRTÖK

27

SZEPTEMBER

PÉNTEK

28

SZEPTEMBER

MAPS 2018 - Born digital
MAPS 2018 - Born digital

Kategóriák:workshop, konferencia

Helyszín: Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum (Budapest Komor Marcell u. 1.)

KEZDÉS
JÚNIUS
HÉTFŐ
04
BEFEJEZÉS
JÚNIUS
KEDD
05

Folytatódik a média művészet megőrzésének vizsgálata, amelyet 2015-ben nemzetközi restaurátorok, művészettörténészek és szakértők bevonásával indított el a Ludwig Múzeum.

 
A MAPS 2018 workshopon való részvétel online jegyvásárláshoz kötött.
Maximum száz főt tud regisztrálni résztvevőként. 
Ára: 12.000 Ft

A workshop hivatalos nyelve az angol.

ONLINE JEGYVÁSÁRLÁS IDE KATTINTVA!

ESEMÉNY RÉSZLETES LEÍRÁSA

Térjünk át a Digitális Fordulatra!

 

Folytatjuk a médiaművészet megőrzésével foglalkozó programsorozatot, amelyet 2015-ben nemzetközi restaurátorok, művészettörténészek és szakértők bevonásával indítottunk el.

A korábbi évben a Ludwig Múzeum által kezdeményezett MAPS folytatásaként ki kell bővíteni a médiaművészet (fotó, videó, film, digitális tartalom) megőrzésének elméleti és gyakorlati lehetőségeit.

A technológia öregedési folyamata és változásai manapság hétköznapi jelenségnek számítanak, így a hagyományos technológiák (mint például a VHS szalagok) megőrzésével ellentétben a digitális tartalmak romlása gyorsabb. Ez állandó kihívást jelent a múzeumi gyűjtés és megőrzés szempontjából.

Egy szakszerű digitális stratégia megteremti a műtárgyak megőrzésének hosszú távú feltételeit. Tekintettel arra, hogy az állapotfelmérési és dokumentálási folyamatok adaptálása szükséges folyamat, egy workshop létrehozásához széleskörű szakmai együttműködésre van szükség.

 ELŐZMÉNYEK

  • A Ludwig Múzeum már kétszer szervezett nemzetközi konferenciát a médiaművészet megőrzéséről (MAPS 2015MAPS 2017).
  • A Múzeum új ügyviteli és nyilvántartó rendszerre áll át (MuseumPlusRIA).
  • A múzeum kiemelt célja egy médiaművészet megőrzésével foglalkozó Állományvédelmi Módszertani Központ kialakítása.
  • Közgyűjteményi Digitalizálási Stratégia van kialakulóban.
  • A magyar múzeumi szakma képzésére az egyetem elvégzése után nincs lehetőség. Kulturális környezetben folyamatosan új feladatkörök alakulnak ki, amelyre a digitális technológia változása hatással van.
  • Kortárs restaurálással és a médiaművészet megőrzésével foglalkozó képzések jelenleg hiányoznak a felsőoktatásból a közép-európai régióban.
  • A múzeumok önálló digitális tartalmakat hoznak létre, mivel az interneten történő megjelenés elengedhetetlen szempont ahhoz, hogy a látogatókat bevonzza a kiállítóterekbe.

 

CÉLZOTT KÉRDÉSEK – MODULOK

  • Milyen jogi és biztosítási kérdések merülnek fel a médiaművészet és a médiatartalmak gyűjtése, megőrzése és kölcsönzése kapcsán
  • Digitalizálási Állományvédelmi stratégia: gyűjteményezés, megőrzés, valamint nyilvántartó rendszerek
  • Melyek a gyűjteményi kölcsönzés folyamatai?
  • Hogyan érhetjük el a fizikai értelemben vett tárgyak digitalizálását és a digitális tartalom hosszú távú hozzáférését?
  • Milyen digitális tartalmakat hoz létre egy közgyűjtemény (digitalizálás, nyilvántartás, kommunikáció, honlap)?
  • Mi a különbség a digitális tartalom és a digitalizáció között? (born digital azaz a digitálisan született benszülött tartalmak, és a raw digital amely alkalmazkodni próbál a digitális környezethez.)
  • A korábbi évben a Ludwig Múzeum által kezdeményezett konferencia a MAPS folytatásaként ki kell bővíteni a médiaművészet (fotó, videó, film, digitális tartalom) megőrzésének elméleti és gyakorlati lehetőségeit.
  • A technológia öregedési folyamata és változásai manapság hétköznapi jelenségnek számítanak, így a hagyományos technológiák (mint például a VHS szalagok) megőrzésével ellentétben a digitális tartalmak romlása gyorsabb. Ez állandó kihívást jelent a múzeumi gyűjtés és megőrzés szempontjából.
  • Egy szakszerű digitális stratégia megteremti a műtárgyak megőrzésének hosszú távú feltételeit. Tekintettel arra, hogy az állapotfelmérési és dokumentálási folyamatok adaptálása szükséges folyamat, egy workshop létrehozásához széleskörű szakmai együttműködésre van szükség.
 
A MAPS 2018 workshopon való részvétel online jegyvásárláshoz kötött.
Maximum száz főt tud regisztrálni résztvevőként. 
Ára: 12.000 Ft

A workshop hivatalos nyelve az angol.

MIT TARTALMAZ A MAPS 2018 BELÉPŐJEGY?

Részvétel a kétnapos MAPS 2018 workshop programjain (2018. június 4-5.)
Frissítő és snackfalatok mindkét napon a program szüneteiben
Belépési jogosultság az összes előadásra
Nyomtatott információ az előadások összefoglaló leírásából
Belépés a Ludwig Múzeum kiállításaira

 

 
PROGRAM
 

2018. június 4., hétfő
Helyszíni regisztráció
Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum

• 8.30 REGISZTRÁCIÓ – REGGELI KÁVÉ

• 9.30 – KÖSZÖNTŐ: dr FABÉNYI Julia, igazgató, Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum Budapest, Magyarország

• 10.00 – Dr. Hans Dieter HUBER Professzor, Állami Képzőművészeti Akadémia, Stuttgart (DE)
A mije, miértje és hogyanja a média alapú művek megőrzésének
Egyrészt léteznek általános kulturális és elméleti vélekedések, másrészt speciális problémák merülnek fel, amiket meg kell oldani.…

• 10.45 – Dr. Annette HÜNNEKENS Médiaművészet és digitális kultúra szakértő, mediARTconsulting, München (DE)
Felfogások a meghatározhatatlanság és fluiditás terén a digitális világon belül
A médiaművészet több, mint 30 évnyi fesztiválokon való kiállítását érintő tapasztalatszerzés után végre beléphetett a megbecsülés színterére…

• 11.30 – Katharina GSÖLLPOINTNER Média- és művészet-teoretikus, Iparművészeti Egyetem, Bécs (AT)
A digitális szinesztézia kiállítása
A Digitális szinesztézia egy művészeti kutatáson alapuló kiállítás volt, amely a bécsi Iparművészeti Egyetem Digitális művészet tanszékén jött létre…

• 12.10 – VITABESZÉLGETÉS
MODERÁTOR: Dr. Hanna HÖLLING Előadó, Művészettörténeti Tanszék, University College London (GB)

• 12.50 – EBÉD SZÜNET

• 13.40 – Gaby WIJERS Igazgató, LIMA, Amszterdam (NL)

• 14.25 – Mirta PAVIĆ Osztályvezető, Kortárs Művészeti Múzeum (MSU), Restaurátor osztály, Zágráb (HR)
A jelen elodázása: a digitális média az MSU gyűjteményében
A múzeumi gyűjtemények digitális alapú műtárgyai gyakran több összetevőt tartalmaznak, mint csupán a felvételek maguk…

• 15.10 – Dr. PALKÓ Gábor Tudományos titkár, Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest (HUN)
Digitálisan született kritikai kiadások

• 15.55 – VITABESZÉLGETÉS
MODERÁTOR: Dušan BAROK Alapító / kutató, monoskop.org, University of Amsterdam (NL)

• 15.35– KÁVÉ SZÜNET

• 16.00 – Dušan BAROK Alapító / kutató,monoskop.org, University of Amsterdam (NL)
A Gyűjteménykezeléstől a tartalomkezelésig a művészetdokumentáció terén
Az elmúlt években számos megközelítés formálódott a meglévő gyűjteménykezelői rendszerek újra és újra előjövő kihívásaira egy segítő platform alkalmazásával…

• 16.45 – Morgane STRICOT Vezető restaurátor, ZKM | Művészeti És Média Központ, Karlsruhe (DE)
Kalózkodás és civil megóvás a digitális művészet restaurálása terén
A Művészeti és Média Központ (ZKM) digitális műtárgyainak a történelmi technológiai környezetükben való restaurálását részesíti előnyben…

• 17.30 – Christina RADNER Projekt menedzser, Ars Electronica Archívum, Linz (AT)
Kutatott, felhasznált, kiállított, és megőrzött tartalom– az adatbázisoktól elvárt magas színvonal
Az Ars Electronica birtokában van a világ legnagyobb digitális médiaművészet archívuma 39 évre visszamenőleg…

• 17.00 – VITABESZÉLGETÉS

 

2018. június 5., kedd
Helyszíni regisztráció
Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum

• 8.30 REGISZTRÁCIÓ – REGGELI KÁVÉ

• 9.30 – KÖSZÖNTŐ 2. NAP – KÓNYA Béla Tamás, Ludwig Múzeum

• 10.00 – Dr. Hanna HÖLLING Előadó, Művészettörténeti Tanszék, University College London (GB)
Gravitációval szemben: A virtuális és valódi archívum Nam June Paik művészetében
“A jövőben csak az a műalkotás fog fennmaradni, amelyiknek egyáltalán nincs gravitációja” állította Nam June Paik, a koreai-amerikai művész az 1980-as években…

• 10.45 – Dr. PETRNÁK Miklós Tanszékvezető, igazgató, Magyar Képzőművészeti Egyetem, Intermédia Tanszék, C3 Kulturális és Kommunikációs Központ Alapítvány, Budapest (HUN)
A kód éve. Mi a régi és az új az adatok világában?
A workshop célja dialógus kezdeményezése a digitális-digitalizálás, born-digital tartalom és ezen kifejezések használata terén a kortárs kulturális környezetben, mint például egy művészeti múzeumban.…

• 11.30 – KÓNYA Béla Tamás MAPS 2018 Projekt menedzser, osztályvezető, Műtárgyvédelmi és Restaurátor Osztály, Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, Budapest (HUN)

• 12.10 – VITABESZÉLGETÉS
MODERÁTOR: Gaby WIJERS Igazgató, LIMA, Amszterdam (NL)

• 12.50 – EBÉD

• 13.40 – WORKSHOP
Dušan BAROK Alapító / kutató, monoskop.org, University of Amsterdam (NL)
Julie BOSCHAT THOREZ Művész, kutató, Független (FR)
Lozana ROSSENOVA Tervező, kutató, London South Bank Egyetem, London (GB) x Rhizome (NY)
Kollaboratív dokumentáció és digitális művészet archiválás
A workshop a művészetdokumentációra és archiválásra szolgáló standard gyűjteménykezelői adatbázisokat segítő nyílt forráskódú helyeket igyekszik megvizsgálni, különös tekintettel a folyamatalapú és hálózati művekre…

• 15.10 – KÁVÉ SZÜNET

• 15.30 – WORKSHOP
Dušan BAROK Alapító / kutató, monoskop.org, University of Amsterdam (NL)
Julie BOSCHAT THOREZ Művész, kutató, Független (FR)
Lozana ROSSENOVA Tervező, kutató, London South Bank Egyetem, London (GB) x Rhizome (NY)
Kollaboratív dokumentáció és digitális művészet archiválás
A workshop a művészetdokumentációra és archiválásra szolgáló standard gyűjteménykezelői adatbázisokat segítő nyílt forráskódú helyeket igyekszik megvizsgálni, különös tekintettel a folyamatalapú és hálózati művekre…

• 17.10 – Filmvetítés

• 18.00 ZÁRÓFOGADÁS