Áprilisi kommunikációs képzéseinkre a jelentkezési határidő 2015. március 27., további részletek itt és itt. Egy képzés akkor hatékony, ha az ott elhangzottakat a hallgatók a mindennapi munkájuk során is alkalmazni tudják. A kommunikációs képzésen tanultak alkalmazására csokorba szedtünk néhány jó példát. |
Innovációra hangszerelve - megújult a kommunikáció képzésünk
A digitális világ robbanásszerű fejlődése gyökeresen átalakította a kommunikációs formákat. Míg a Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ kommunikácis képzése indításakor 2010-ben 2,8 millió internet előfizetés volt Magyarországon, 2014-re ez a szám már elérte a 6,8 milliót (KSH). Az okostelefonok terjedése még ennél is dinamikusabb képet mutat: a készülékek száma négy év alatt megtriplázódott: számuk a 2010-es 100 ezer darabról 2014-re 3 millió darabra nőtt. A 2010-ben még hatékonynak számító nyomtatott sajtómegjelenések dobogós helyét mára már elhódította az elektronikus média, ezen belül is kiemelt jelentőséggel bír a közösségi média, melynek használata drámai módon kibővült: míg a Facebook-ot 2010-ben a lakosságnak még „csak” 31%-a használta, addig 2014-ben 85%-ra nőtt az arány. 2010-ben a virtuális kiállítások még különlegességnek számítottak Magyarországon, és a kiállításokhoz egyáltalán nem készítettek mobil applikációkat. 2015-re a QR-kód használata a kiállításokban szinte kötelező trenddé vált, és egyre bővül azon kiállításoknak a köre is, amelyek már külön microsite-on jelennek meg.
A Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ által szervezett képzések eredményességének egyik kulcsa a folyamatos megújulás. Az oktatók előadásaikba beépítik a témájukhoz kapcsolódó aktualitásokat. A képzésfejlesztők pedig a hallgatói igények és visszajelzések mellett az adott területen történő változásokat is figyelemmel kísérik, újabb és újabb témákkal, további releváns területekkel bővítve a tanfolyam tartalmát.
A kommunikáció világára jellemző kortárs tendenciákat és a felhasználói igényeket szem előtt tartva idén több új témakörrel és előadóval bővítettük kommunikációs képzésünket.
Forrásteremtés - visszük a bankot!
A múzeum az állami támogatáson, a jegybevételeken és a pályázati forrásokon kívül támogatáshoz juthat egyéni és céges szponzoroktól, a fenntartótól, a helyi közösségektől. A lobbizás, a leendő szponzorokkal való tárgyalás sikere nagy részben azon is múlik, hogy érvekkel alá tudja-e támasztani a múzeum a másik félnek, hogy milyen előnyei származnak a múzeum támogatásából. Képzésünkön megtanítjuk, miként kommunikáljunk hatékonyan egy üzleti vállalkozással, és milyen lehetőségeink vannak még pótlólagos bevétel szerzésére.
Nem elég látszani, játszani is kell a neten – de hogyan lesz ebből látogató?
Ma már elvárás, hogy minden múzeumnak legyen weboldala. De vajon azt hányan tudják, hogy az internet segítségével hogyan lehet elérni, hogy több látogató jöjjön a múzeumba? Tudjuk, hogy sok múzeumnak szűkösek az anyagi lehetőségei, ezért azt is elmondjuk, hogyan lehet pénz nélkül növelni az internetes jelenlét hatékonyságát. Beavatjuk továbbá hallgatóinkat a közösségi média rejtelmeibe, megtanítjuk őket microsite-ot készíteni, honlapot optimalizálni, és megmutatjuk, hogy a „Prezi” miként használható egy kevésbé korszerű honlap tartalmának érdekesebbé tételére. Szó lesz a virtuális kiállításokról, és új témaként napjaink korszerű képzési formája az E-learning is megjelenik: bemutatásán túl tippeket is adunk lehetséges múzeumi alkalmazásához.
A képzés az új témakörökön kívül természetesen tartalmazza a korábbi kommunikációs képzéseink során hasznosnak bizonyult tudáselemeket (pl. környezetpszichológia, látogatásmenedzsment, kiállítás kommunikáció, korosztályok sajátosságai a kommunikáció szempontjából, kommunikációs terv készítése, médiaszereplési gyakorlatok, PR és belső kommunikáció, stb.). A tanfolyamon átadott ismeretek úgy válnak teljessé, ha mindezt kommunikációelmélettel alapozzuk meg, de minden témakört úgy dolgoztunk ki, hogy az elméleti részt gyakorlat hozzákapcsolásával teszünk színesebbé és élvezetesebbé.
Kompakt módon- újdonság 2015-ben!
Idén először lehetőséget adunk arra, hogy a Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában képzés egyik modulja, a múzeumi online kommunikáció külön is elvégezhető legyen. Ezt a 2 napos tanfolyamot azoknak ajánljuk, akik szeretnének jobban belelátni az online kommunikáció világába, de nincs idejük a teljes 60 órás képzésünk elvégzésére. A képzés részletei itt olvashatók.
Figyelem!
2015. március 27-ig lehet jelentkezni mind a 60 órás Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában, mind a Múzeumi online kommunikáció képzésekre.
A képzésekről részletes tájékoztató itt olvasható:
Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában 60 órás akkreditált képzés részletei