belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

MúzeumIskola

MúzeumIskola 7.

MúzeumIskola 7.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában. MúzeumIskola 7. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 101 p.

Milyen ma a múzeumok helyzete, mi a szerepük, hogyan viszonyulnak a közegükhöz, közönségükhöz? Hogyan kapcsolódnak a trendekhez, hogyan reflektálnak különféle eseményekre, problémákra? Miért fontos ma egy múzeumnak, hogy küldetése, önálló arca, imázsa legyen? Milyen kommunikációs eszközöket kell alkalmaznia, ha megtartani, sőt, mi több, növelni kívánja valóságos és virtuális látogatóik számát?

tovább
 → 


MúzeumIskola 5.

MúzeumIskola 5.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Iskolabarát múzeumi környezet. MúzeumIskola 5. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009.

Mitől válik iskolabaráttá a múzeumi környezet?

Korábbi századokban létrehozott múzeumaink kivételes értékek tárházai, a tudomány templomai, és ennek megfelelően történt az épületek térszerkezetének, berendezésének, megközelíthetőségének kialakítása.

A képzés célja egyrészt, hogy a tanfolyam résztvevőinek bemutassuk, a múzeumi környezet milyen - pszichológiai, pedagógiai, építészeti, esztétikai, ergonómiai és egyéb - kérdéseket vet fel a gyermekek fogadása szempontjából. Másrészt feladatunknak érezzük, hogy jó megoldásokat találjunk és kínáljunk a tanulásra, élményszerzésre inspiráló környezet kialakításához.

tovább
 → 


MúzeumIskola 4.

MúzeumIskola 4.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): "Érted?! - Értem!" Hogyan fogadjuk fogyatékos embertársainkat múzeumainkban? MúzeumIskola 4. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 72 p.

Tevékenységében akadályozott, sérült, speciális elbánást igénylű, hátrányos helyzetű, megváltozott képességű, fogyatékos, fogyatékossággal élő, vak, siket, mozgáskorlátozott...

Egyenlő esély, esélyegyenlőség, hozzáférés... Egyenlő hozzáférés a tudáshoz, a kultúrához, a gazdasághoz, a művelődéshez, művészetekhez. Igen, a múzeumaink is minden embertársunk számára egyenlő esélyt szeretnének teremteni, hogy mindaz az érték, amit őrzünk, mindenki számára hozzáférhető legyen; mondjuk öntudatosan, de érezzük, hogy azért ez a megfogalmazás nem elég! Tudjuk-e pontosan, hogy hogyan is akarjuk megvalósítani?

Akadálymentesítés. Szemünk előtt mennyi akadály - s elsősorban fizikai akadály jelenik meg fogyatékos embertársainkra gondolva. De vajon gondolunk-e, nem csak fizikai akadálymentesítésre, hanem például a kommunikációs esélyegyenlőségre is?

tovább
 →