belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

MúzeumIskola

MúzeumIskola 5.

MúzeumIskola 5.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Iskolabarát múzeumi környezet. MúzeumIskola 5. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009.

Mitől válik iskolabaráttá a múzeumi környezet?

Korábbi századokban létrehozott múzeumaink kivételes értékek tárházai, a tudomány templomai, és ennek megfelelően történt az épületek térszerkezetének, berendezésének, megközelíthetőségének kialakítása.

A képzés célja egyrészt, hogy a tanfolyam résztvevőinek bemutassuk, a múzeumi környezet milyen - pszichológiai, pedagógiai, építészeti, esztétikai, ergonómiai és egyéb - kérdéseket vet fel a gyermekek fogadása szempontjából. Másrészt feladatunknak érezzük, hogy jó megoldásokat találjunk és kínáljunk a tanulásra, élményszerzésre inspiráló környezet kialakításához.

tovább
 → 


MúzeumIskola 4.

MúzeumIskola 4.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): "Érted?! - Értem!" Hogyan fogadjuk fogyatékos embertársainkat múzeumainkban? MúzeumIskola 4. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 72 p.

Tevékenységében akadályozott, sérült, speciális elbánást igénylű, hátrányos helyzetű, megváltozott képességű, fogyatékos, fogyatékossággal élő, vak, siket, mozgáskorlátozott...

Egyenlő esély, esélyegyenlőség, hozzáférés... Egyenlő hozzáférés a tudáshoz, a kultúrához, a gazdasághoz, a művelődéshez, művészetekhez. Igen, a múzeumaink is minden embertársunk számára egyenlő esélyt szeretnének teremteni, hogy mindaz az érték, amit őrzünk, mindenki számára hozzáférhető legyen; mondjuk öntudatosan, de érezzük, hogy azért ez a megfogalmazás nem elég! Tudjuk-e pontosan, hogy hogyan is akarjuk megvalósítani?

Akadálymentesítés. Szemünk előtt mennyi akadály - s elsősorban fizikai akadály jelenik meg fogyatékos embertársainkra gondolva. De vajon gondolunk-e, nem csak fizikai akadálymentesítésre, hanem például a kommunikációs esélyegyenlőségre is?

tovább
 →