belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

MúzeumIskola

MúzeumIskola 6.

MúzeumIskola 6.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Kiállításrendezés A-Z-ig: az ötlettől a megvalósításig a közoktatás szolgálatában. MúzeumIskola 6. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 99 p.

tovább
 → 


MúzeumIskola 5.

MúzeumIskola 5.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Iskolabarát múzeumi környezet. MúzeumIskola 5. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009.

Mitől válik iskolabaráttá a múzeumi környezet?

Korábbi századokban létrehozott múzeumaink kivételes értékek tárházai, a tudomány templomai, és ennek megfelelően történt az épületek térszerkezetének, berendezésének, megközelíthetőségének kialakítása.

A képzés célja egyrészt, hogy a tanfolyam résztvevőinek bemutassuk, a múzeumi környezet milyen - pszichológiai, pedagógiai, építészeti, esztétikai, ergonómiai és egyéb - kérdéseket vet fel a gyermekek fogadása szempontjából. Másrészt feladatunknak érezzük, hogy jó megoldásokat találjunk és kínáljunk a tanulásra, élményszerzésre inspiráló környezet kialakításához.

tovább
 → 


MúzeumIskola 3.

MúzeumIskola 3.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Pedagógusképzők képzése: Múzeumok közoktatási hasznosítása. MúzeumIskola 3. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 94 p. Leltári szám: KL 15928, KL 15929

Hogyan működik egy múzeum? Kik dolgoznak és mit csinálnak a múzeumban? Milyen gyűjtemények vannak egy múzeumban, hol és hogyan őrzik és védik a műtárgyakat? Ezek a kérdések ritkán kerülnek szóba, amikor a pedagógus vagy diák felkeres egy múzeumot. Mi most beszélünk ezekről is.

A mikor, hogyan, miért és melyik múzeumot használja a pedagógus? - kérdésre közösen keressük a választ a múzeumok közoktatási hasznosításának lehetőségei téma keretében. Szó lesz a múzeumok és iskolák közötti együttmőködés értelméről, kialakításáról, a lehetőségekről és annak hasznáról. Reméljük, hogy tanító és szaktanár egyaránt megtalálja tanított tárgyához a megfelelő témát és múzeumot, amelyet a projektoktatás keretében tud csak igazán hasznosítani. A jogi és gazdasági kérdéseket feszegető téma boncolgatása kapcsán segítjük a múzeumlátogatás előtti akadályokat elhárítani.

tovább
 →