belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

A kiadvány a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek című EFOP-3.3.3-VEKOP-16-2016-00001 azonosítószámú kiemelt projekt A mi múzeumunk című múzeumi komponensének keretben jelent meg.

Adaptálható múzeumi mintaprojektek megismerése céljából tekintse meg a mintaprojekteket kidolgozó mintaprojektgazdákkal illetve a mintarprojekt megvalósításban közreműködőkkel készített videóinterjút is! 

A mintaprojekt megvalósításában közreműködő Poór Gabriella tájházvezetővel készült interjúrészlet  5:09 - 6:40 között látható.

További információ a mintaprojektről itt olvasható.

Staféta füzetek 19. Rica, rica, kukorica – Tájházak múzeumpedagógiai programfejlesztése – A Nemes János Művelődési Központ – Hosszúhetényi Tájház mintaprojektje

AZ ÓVODÁSOK FEJLESZTÉSÉT MÚZEUMPEDAGÓGIAI ÁLTAL TÁMOGATÓ MINTAPROJEKTEK

A mintaprojekt célja volt, hogy a gyerekek nyitottá váljanak az óvodán kívüli helyszíneken történő foglalkoztatásra, hogy személyes tapasztalatok szerzésével ismerkedjenek meg a magyar népi hagyományokkal, hogy növekedjen a természet iránti fogékonyságuk. A játék, vers, mese, ének, énekes játék, mozgás, tánc, környezeti és matematikai tartalmak, rajzolás, mintázás, kézimunka, és a munka jellegű feladatok, tevékenységek összetett módon jelentek meg az óvodában megszokott formák kereteiben, felhasználva a tájház tárgyi és természeti adottságait.

Szerző: Poór Gabriella

Szakmai lektor: Káldy Mária

Szerkesztette: Boros Tünde

 

Staféta füzetek 19. Rica, rica, kukorica – Tájházak múzeumpedagógiai programfejlesztése – A Nemes János Művelődési Központ – Hosszúhetényi Tájház mintaprojektje

Az online kiadvány itt tölthető le.

 

Kinek ajánljuk?

Tájházaknak, néprajzi gyűjteménnyel rendelkező múzeumoknak.

Célcsoport

Óvodás korosztály

Milyen problémák, helyzetek megoldását segíti?

A programnak komplex fejlesztő hatása van, melyen keresztül az óvodások megismerik az ünnepkörökbe ágyazott magyar népi hagyományokat, valamint az ezkehez köthető tárgyakat és tevékenységeket. Ez által nő a természet iránti fogékonyságuk és fejlődik mind a motorikus, mind a finommotorikus képességük.

Erőforrás igény

Népi tárgyi eszközök (mércés edények, teknő, vájling stb.), padok, asztalok, vászon alap élelmiszerek: kukorica, élesztő, liszt, tej, zsír múzeumpedagógus

A projekt alkalmazott pedagógiai módszerei

Közvetlen tapasztaláson alapuló megismerés, játék, vers, mese.

Projektadatok

Megvalósító intézmény • Nemes János Művelődési Központ, Hosszúhetényi Tájház

Együttműködő köznevelési intézmények • Zengővárkonyi Gyöngyösbokréta Óvoda, Zengővárkony • Erdősmecskei Óvoda, Erdősmecske • Pécsváradi Szivárvány Német Nemzetiségi Óvoda és Bölcsőde, Pécsvárad

Együttműködő felsőoktatási intézmény • Pécsi Tudományegyetem, Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar (PTE-KPVK)

Mentorált intézmény • Mecseknádasdi Német Nemzetiségi Tájház

Megvalósítás ideje 2017. szeptember 1. – 2018. január 31.

Módszertani témakörök 1. A modern múzeumi interpretáció módszertana – gyűjtemények pedagógiai hasznosíthatósága

Nyitólap

 

 

HKSZCSPSZV
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

SZEPTEMBER

23

SZOMBAT

eseménynaptár


  SZEP 25
  hétfő
 
21. Országos Múzeumpedagógiai Évnyitó
  SZEP 28
  csütörtök
 
KULTÚRPALETTA Múzeumi Börze Sopronban
  SZEP 29
  péntek
 
Konferencia Marosvásárhelyen: MÚZEUMI ÖRÖKSÉG ÉS MÚZEUMI KOMMUNIKÁCIÓ
  OKT 12
  csütörtök
 
Megyei szakmai nap Dunaújvároson
legfrissebb híreink


2023. 09. 08.
Arany Süni Vándordíj
2023. 09. 05.
Kurta Mihály: Múzeumandragógia reziliencia – Szakandragógia-történeti visszatekintés
2023. 08. 17.
Most mutasd meg!
Skanzen hírek


2023. 09. 11.
Hagyományaink vendégségben
2023. 08. 23.
Szentendrei Nyitott Templomok Hétvégéje a Skanzenben