belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

A 2021. évi tavaszi számhoz a kéziratok benyújtásának határideje: 2021. március 31.

Megjelent a Tudásmenedzsment folyóirat 2020. évi összevont száma

A folyóirat a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet és Társadalomtudományi Kar Humán Fejlesztési és Művelődéstudományi Intézetének periodikájaként 2020 szeptembere óta megújult szerkesztőséggel és arculattal működik. Célja, hogy kurrens kutatási eredményeket közöljön a társadalom és művelődéstudományok területéről.
 
 
 Megjelent a Tudásmenedzsment folyóirat 2020. évi összevont száma

A 2020. évi összevont szám mintegy 25 tanulmányának szerzői között a PTE több karának kollégái mellett az ELTE, a Széchenyi István Egyetemésa Gál Ferenc Egyetem oktatóit is üdvözölhetjük, továbbá a folyóirat jelen  számában  számos,  különböző  tudományos,oktatási, illetve  kulturális, közgyűjteményi intézményben dolgozó  szakember  tanulmányán  kívül  több doktorandusz, valamint MA-tanulmányait folytató hallgató írását is olvashatjuk.

 

Az aktuális szám elérhetősége:

https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm  

 

TARTALOM

 

Köszöntő

 

Humánerőforrás-gazdálkodás, munkaerőpiac, közgazdaságtan

Kína útja a szegénységi csapdán át a közepes jövedelmű országok csapdájáig

Szekszárd város arculat alakításának kihívásai

Egy megyeszékhely adottságai — versenykörkép

HR reflexiók a pandémiás helyzetkezelés tükrében – Az első hullám tanulságai

Elégedettségi mérési módszerek jelentősége a közgazdasági szektorban

 

Kultúrtörténet, kultúratudományok, művelődéspolitika

Királytükörtől a zsarnokig: a Titus kegyelme kortárs értelmezései

Arany János útja a nagy-kőrösi katedráig – Tanuló és tanító évek 1817–1851 között a források tükrében

A pécsi bányavidék elemi iskoláinak hálózati rendszere 1856 és 1944 között

A Nyitott ház mozgalom. A közösségi művelődés szemléleti változásainak társadalmi és kultúrpolitikai közege a Kádár-korszakban

Populista aspektusok a politikai beszédekben. Az „én” és a „mi” személyes névmások használata 20. századi diktátorok retorikájában

Lévai - Egy különös történet a bonyolult XX. századból

Az állampolgárság elvesztett átmeneti rítusa

Sémák és újítások: a kultúra finanszírozási helyzete a 21. század eleji Magyarországon I. (2000-2010)

Az első rendszeres légijárat Budapest-Pécs között a helyi sajtó tükrében

 

Neveléstudomány és pedagógiai pszichológia

Az olasz nyelvkönyvek elemzése a fordítási feladatok tükrében, történeti kitekintéssel:

Fest Aladár olasz nyelvtan. Olvasmányok és társalgások alapján. Honti Rezső: Olasz nyelvkönyv. Tóth László: Olasz nyelvkönyv

A tanító szakos hallgatók IKT ismeretei a matematika oktatásában

Kulturális sokszínűség az oktatásban

Franciska Hornyák-Kövi

Bizalom: emberség és tágasság

Iskolapszichológusi reflexiók egy elméleti problémára

A pályaválasztás és a pályaorientáció kihívásai – az önismeret és a motiváció fontossága

 

Információs műveltség és könyvtártudomány

Torzuló valóság a virtuális térben. Az álhírek és veszélyei

Ne csak nézz, láss is! – Segédeszköz és módszer az információs- és médiaműveltség oktatásához

Mindent a szemnek, semmit a szájnak? A média hatása gasztronómiánkra

A „Nagy Testvér figyel! – Szabadulj ki a könyvtárból!” program megvalósulása és eredményei

Fekete Csönd: Irodalom-népszerűsítő szabadulószoba