belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Miért van szükség minden múzeumban házon belüli TikTokkerre?

A Peabody Essex Museum (PEM) két elhivatott rezidens alkotót alkalmazott, hogy kamatoztassa a közösségi média csatorna egyre növekvő térhódítását a művészeti világban

szerző: Aimee Dawson

forrás: https://www.theartnewspaper.com/2023/12/27/why-all-museums-need-an-in-house-tiktoker

fordította: Birkás Babett

 

Miért van szükség minden múzeumban házon belüli TikTokkerre?

Egy nő egy festménnyel pózol a Peabody Essex Múzeumban

Miért van szükség minden múzeumban házon belüli TikTokkerre?

Fotó a Peabody Essex Múzeum jóvoltából, Salem, Massachusetts

 

Insta’ gratification

Az Insta' gratification Aimee Dawson havonta megjelenő blogja, amely azt vizsgálja, hogyan hat egymásra a művészeti világ és a közösségi média. Minden cikk a művészet a digitális világába kerülésekor felmerülő újításokkal és kihívásokkal kapcsolatos témával foglalkozik.

Hallottál már a világ első rezidens TikTokkeréről? A Massachusetts állambeli Salemben található Peabody Essex Múzeum idén májusban indította el a programot. Annak tudatában, hogy a TikTok a leggyorsabban növekvő közösségi média csatorna a világon, a múzeum marketing igazgatója, Derek O'Brien és csapata úgy döntött, hogy fontos a felület a fiatalabb és sokszínűbb közönség bevonzása érdekében.

A múzeum 2022 áprilisában tette közzé első TikTok-videóját, amely számára az intézmény különböző részei és programjai jelentették a kiindulópontot. Ezután a közösségi média menedzser, Ellie Dolan elkezdett kipróbálni néhány TikTok-trendet, például a „Wes Anderson-stílust” (a filmrendező jellegzetes esztétikájával, édességszínekkel, beállított szimmetriával és szembefordított kameraállásokkal rögzíti a felvételeket), és beépítette a felvételekbe a színészhez, Pedro Pascalhoz köthető mémeket is. O’Brien szerint a próbálkozás némi növekedést eredményezett a közösségi platformon.

A kis csapattal – akik közül sokan nem rendszeres TikTok-felhasználók – rendelkező múzeum úgy döntött, hogy létrehozza a TikTok rezidens alkotói programot. A teljes munkaidős, fizetett szakmai gyakorlathoz hasonló állást, amely keretében a jelöltnek néhány napot a múzeumban kell dolgoznia, májusban tették közzé az interneten, és az intézményt – O’Brien beszámolója alapján – elárasztották a jelentkezések. Miután a csapat nehezen tudott választani két jelentkező közül, mindkettőt más-más időszakra alkalmazta: a nyári időszakra Matt Green, őszre pedig Vanessa Torres kapott bizalmat.

O’Brien szerint az alkotókat a személyiségük, a múzeum iránti szenvedélyük és a közösségi média tartalmaik miatt választották ki, nem pedig egyszerűen a követőik száma alapján. Ennek ellenére mindkét jelölt nagyszámú TikTok-követéssel rendelkezik: Green színésznek tanul New Yorkban, 648 000 követővel és 31,1 millió kedveléssel. A több mint 8000 követővel és 112 ezer kedveléssel rendelkező Torres latin szépség- és életmód influenszer. „Bár ez szokatlannak tűnhet a múzeumok számára, a TikTok szépsége abban rejlik, hogy képes összehozni a különféle szegmenseket és közösségeket egy platformon” – mondja o’Brien.

Sikeresek voltak a rezidens programok? O’Brien szerint július 5-i indulásuk óta a múzeum követőinek száma 160%-kal, a videómegtekintések száma pedig 3000%-kal nőtt. Egy poszt különösen – Green kulisszák mögötti felvételei a múzeum legutóbbi The Salem Witch Trials: Restoring Justice című kiállításán bemutatott darabról – népszerűvé vált, és eddig több mint 123 000-en nézték meg. A múzeum mindkét TikTokkerje nagyra értékeli a programot. „Imádtam a múzeumban eltöltött időt; valóban ez az eddigi legjobb munkám” – állítja Green.

A múzeum azt tervezi, hogy folytatja a házon belüli TikTokkerek programját, idén további két fő bevonásával. O'Brien reméli, hogy a múzeum a jövőben egész éves lefedettségre tudja kiterjeszteni a kezdeményezést.

„Hihetetlenül hasznos volt számunkra és az alkotók számára, és csodákat tesz a TikTok csatornánkkal. Reméljük, hogy az emberek látják ennek sikerét, és hasonló programokat készítenek” – mondja O’Brien. „Szeretnénk rávilágítani, hogy ez egy járható karrierút, a közösségi médiatartalom-készítő egy ténylegesen betölthető pozíció, amelyet a művészeti intézményekben megbecsülnek.”

A PEM honlapja: https://www.pem.org/