A közösségfejlesztés és a helyi közigazgatás kapcsolata, egymásra gyakorolt hatása
Az egynapos képzést az önkormányzatok munkatársai, köztisztviselői, különösen a TOP-6.9.2-16 projektet megvalósító települések vezetői, azaz a polgármesterek és/vagy képviselőtestületi tagok számára szervezzük. A képzés képessé teszi a közigazgatás intézményeit az aktivitásukban megerősített közösségek és kezdeményezéseik befogadására, támogatására, a közösségi aktivitás fenntartására.
Figyelem! A képzés megfelel a TOP-5.3.1-16 és a TOP-6.9.2-16 Helyi identitás és kohézió erősítése című pályázat kedvezményezettjei számára a pályázati felhívás 3.4.1.1. B. 5. g. pontja szerinti szakmai tapasztalatcsererén való részvételi kötelezettség előírásának. Azaz amennyiben sikeresen elvégzi a képzést, a MOKK által kiállított tanúsítvány bemutatásával eleget tesz a tapasztalatcserén való részvételi kötelezettségnek. A szakmai tapasztalatcsere költsége a TOP pályázatból elszámolható.
Képzési időpont:
2024.03.21., online
Jelentkezési határidő: 2024.02.19.
A képzést minimum 10 fő jelentkezése esetén tudjuk elindítani.
A képzés tanulmányi pontszáma: 7 kredit
A képzés óraszáma: 6 óra
A képzés egyedi azonosító száma (Állami tisztviselői és a közszolgálati továbbképzési rendszer, NKE VTKK):
PM-2437-1804-BS
A képzés célja a közigazgatási szakemberek felkészítése gyakorlatorientált módszerekkel a közösségfejlesztés alapértékeinek, fázisainak és módszereinek megismerésére. Jó gyakorlatok bemutatása a közművelődési intézmények, a könyvtárak és a múzeumok közösségi részvételen alapuló működtetésére, társadalmiasítására, partneri kapcsolatainak bővítésére, valamint az intézmények önkéntes és esélyegyenlőségi programjának bővítésére vonatkozóan. A kommunikációs készségek fejlesztése az együttműködés érdekében.
A képzés célcsoportja a közigazgatásban dolgozók, különösen a kulturális, közművelődési és civil szervezetekkel kapcsolatos feladatokat ellátó munkatársak, valamint településfejlesztési projektekben dolgozó, pályázatok írásával foglalkozó munkatársak, és különösen a TOP-6.9.2-16 projektet megvalósító települések vezetői, azaz a polgármesterek és/vagy képviselőtestületi tagok.
A képzés tematikája:
- A közösségfejlesztés alapjai, célja
- A kulturális közösségek hatása a település életére
- A kulturális intézmények szerepe a települési közösségfejlesztésben
- A közigazgatási szervezetek szerepe a közösségek fejlesztésében, a folyamat támogatásának lehetséges útja és módja
- Támogató kommunikáció az együttműködés során
- Jó gyakorlatok bemutatása
A teljesítmény ellenőrzésének, értékelésének módja: csoportos feladatmegoldások, gyakorlatok, tesztírás
A képzés elvégzésével megszerezhető dokumentum: tanúsítvány
Képzési díj: bruttó 22.000 Ft
További információ:
MOKK oktatási csoport, kepzes.mokk@skanzen.hu
Szikla Fruzsina
e-mail: szikla.fruzsina@skanzen.hu
telefon: +36-30/322-3357
2023-ban megvalósult képzések:
Az alábbi képzések a „Cselekvő közösségek – aktív közösségi szerepvállalás” című, EFOP-1.3.1-15-2016-00001 azonosító számú kiemelt projekt fenntartási időszakán túl valósultak meg:
2023.03.17. online - (2 párhuzamos turnus)
2023.04.28. online - (1 turnus)
2023.05.26. online - (1 turnus)
2023.09.22. online
2023.11.17. online
2022-ben megvalósult képzések:
A képzések a „Cselekvő közösségek – aktív közösségi szerepvállalás” című, EFOP-1.3.1-15-2016-00001 azonosító számú kiemelt projekt fenntartási időszakban valósultak meg.
2022.04.07. online - (3 párhuzamos turnus)
2022.06.10. online - (3 párhuzamos turnus)
2022.09.23. online - (1 turnus)
Az alábbi képzés a „Cselekvő közösségek – aktív közösségi szerepvállalás” című, EFOP-1.3.1-15-2016-00001 azonosító számú kiemelt projekt fenntartási időszakán túl valósult meg:
2022.11.25. online
2021-ben megvalósult képzések:
A képzések a „Cselekvő közösségek – aktív közösségi szerepvállalás” című, EFOP-1.3.1-15-2016-00001 azonosító számú kiemelt projekt fenntartási időszakban valósultak meg.
2021. 01.29. online - (2 párhuzamos turnus)
2021.02.26. online - (3 párhuzamos turnus)
2021.03.26. online - (4 párhuzamos turnus)
2021.04.23. online - (4 párhuzamos turnus)
2021.02.19. online - (4 párhuzamos turnus)
2021.02.12. online - (3 párhuzamos turnus)
2021.03.12. online (4 párhuzamos turnus)
2021.05.21. online (3 párhuzamos turnus)
2021.05.28. online (2 párhuzamos turnus)
2021.10.08. online KÖZIG6T-2021/11
Minőségbiztosítási eredmények
Időpont: 2023.04.28., online képzés
Átlagszám |
|
1. Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? |
5 |
2. Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? |
4,73 |
3. Milyen volt a továbbképzés gyakorlati hasznosságának megítélése? |
4,82 |
4. Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? |
4,91 |
5. Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? |
4,91 |
6. Hogyan ítéli meg az oktatók munkáját, szaktudását? |
5 |
10. Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek)? |
4,82 |
11. Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? |
4,82 |
12. Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? |
5 |
Időpont: 2022.11.25., online képzés
Átlagszám |
|
1. Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? |
4,8 |
2. Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? |
4,19 |
3. Milyen volt a továbbképzés gyakorlati hasznosságának megítélése? |
4,57 |
4. Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? |
4,9 |
5. Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? |
4,9 |
6. Hogyan ítéli meg az oktatók munkáját, szaktudását? |
4,95 |
10. Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek)? |
4,71 |
11. Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? |
4,81 |
12. Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? |
4,86 |
Időpont: 2022.09.23., online képzés
Átlagszám |
|
1. Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? |
4,83 |
2. Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? |
3,83 |
3. Milyen volt a továbbképzés gyakorlati hasznosságának megítélése? |
4,5 |
4. Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? |
5 |
5. Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? |
4,83 |
6. Hogyan ítéli meg az oktatók munkáját, szaktudását? |
5 |
10. Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek)? |
5 |
11. Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? |
5 |
12. Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? |
5 |
Időpont: 2022.04.07., online képzés
1. Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? | 4,8 |
2. Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? | 4,2 |
3. Milyen volt a továbbképzés gyakorlati hasznosságának megítélése? | 4,6 |
4. Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? | 4,9 |
5. Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? | 4,9 |
6. Hogyan ítéli meg az oktatók munkáját, szaktudását? | 5 |
10. Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek)? | 4,9 |
11. Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? | 4,8 |
12. Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? | 4,8 |
Időpont: 2021.04.23., online képzés
1. Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? | 4,88 |
2. Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? | 4,35 |
3. Milyen volt a továbbképzés gyakorlati hasznosságának megítélése? | 4,81 |
4. Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? | 4,98 |
5. Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? | 4,9 |
6. Hogyan ítéli meg az oktatók munkáját, szaktudását? | 4,95 |
10. Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek)? | 4,77 |
11. Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? | 4,88 |
12. Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? | 4,88 |
Kapcsolódó cikkek | |||
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP-5.3.1-16 Felhívás módosított változata | |||
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP-6.9.2.-16 Felhívás módosított változata |