belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Vannak, akik időben elkapták. Reméljük, a példa ragadós!

Feldobott labda pedagógusoknak

Feldobott labda pedagógusoknak

A hazai múzeumok kezdik felismerni, hogy legitimációjuk egyik fontos pillére, hogy oktatási tevékenységet kell ellátniuk, nem csupán helyszínt kell adjanak, hanem gyermekbarát légkört és fogadókészséget sugározva kell becsábítaniuk a jövő múzeumba járó közönségét, céljuk eléréshez legfontosabb szövetségeseik pedig a múzeumot szerető és értő pedagógusok lehetnek.


Ezen a ponton szinte magától értetődően vetődik fel a kérdés, hogy ebben a relációban miért ne juthatnának szóhoz a pedagógusok is? Már csak azért is, mert egykor az iskolák és szertáraik voltak a muzeológia zászlóshajói, az újkorban például Európa egyetemei birtokolták a legkorábbi és leggazdagabb múzeumi gyűjteményeket.

A múzeum és iskola közötti konstruktív párbeszéd megteremtéséhez, a mindkét fél számára progresszív együttműködés megalapozáshoz és további menedzseléséhez szolgál átfogó, gyakorlatba jól átültethető / egyéni lehetőségekhez szabható ismeretekkel, inspiráló hazai és külföldi esettanulmányokkal az Iskolák és múzeumok partnersége című pedagógusoknak szóló 30 órás akkreditált továbbképzésünk.

A gyakorlati hasznosíthatóságot szem előtt tartó Múzeumi Oktatási és Képzési Központ pedagógus továbbképzésén többek között szó lesz arról, hogy:

- miért vigyük diákjainkat múzeumba és miként készítsük fel őket a legoptimálisabb módon egy múzeumlátogatásra

- egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá egy múzeumlátogatás megszervezéséhez vagy hogyan hívjuk inkább házhoz/iskolához a múzeumot

- hogyan lehet kiszűrni a bőség zavarából a legérdekesebb, iskolán kívüli tanulás céljára legjobban hasznosítható, legmaradandóbb élményt nyújtó kiállítást vagy múzeumi foglalkozástípust, mit takarhatnak a múzeumi foglalkozások szellemes fantáziacímei

- mit várhatunk el egy korszerű, valóban jól használható múzeumpedagógiai segédanyagtól/feladatlaptól, milyen diákoknak szóló múzeumi oktatási segédanyagok vannak, és milyen további segítséget remélhet egy múzeumtól az őt megkereső pedagógus, milyen multimédiás közvetítőeszközöket használ a múzeum

- miként tudjuk hatékonyan kapcsolni a tananyaghoz a múzeumok kínálatát, és a múzeumlátogatást követően ráerősíteni a múzeumi élmény kompetenciafejlesztő hatására

- egyáltalán, hogy lehet komplex tantervi-módszertani segédletként felfogni egy múzeumi gyűjteményt, és a legtöbbet profitálni egy múzeumi órából, foglalkozásból

- hogyan kössünk sikeres együttműködési megállapodást múzeumokkal, muzeális intézményekkel

- hogyan dolgozzunk ki saját foglalkozási modult


A szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeumban található képzési központunkban, 2013. június 25-28. között megtartandó képzésünkre június 3.-ig várjuk a kedves jelentkezőket!