belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

A kiadvány a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek című EFOP-3.3.3-VEKOP-16-2016-00001 azonosítószámú kiemelt projekt A mi múzeumunk című múzeumi komponensének keretben jelent meg.

Adaptálható múzeumi mintaprojektek megismerése céljából tekintse meg a mintaprojekteket kidolgozó mintaprojektgazdákkal illetve a mintarprojekt megvalósításban közreműködőkkel készített videóinterjút is! 

A mintaprojekt megvalósításában közreműködő Takács Zoltán igazgatóval készült interjúrészlet  8:54 - 9:55 között látható.

További információ a mintaprojektről itt olvasható.

Staféta füzetek 6. Páratlan. Lépésről lépésre egy ismeretlen ismerőssel – A Nádasdy Ferenc Múzeum mintaprojektje

A múzeum a hagyományos tárlatvezetés helyett szervezett formában, iskolai keretbe illesztve, folyamatosan szándékozik biztosítani Sárvár valamennyi tanulója számára a múzeumhoz való hozzáférést. Tantervhez illeszkedő, tudományorientált, társadalomismereti, művészeti, kommunikációs, technikai és pályaválasztási tematikákhoz köthető múzeumpedagógiai foglalkozásokat tartanak, a kreatív tanulás és az élménypedagógia módszertanának alkalmazásával. A programon keresztül szokásteremtésnek lehetünk tanúi. A múzeum, ahová most tanulni, játszani, élményt szerezni járnak a gyerekek, felnőttként a minőségi időtöltés meghatározó helyszínévé válik majd számukra.

Szerző: Molnár Andrea

Szakmai lektor: Káldy Mária

Szerkesztette: Boros Tünde

A kiadvány ITT tölthető le.

 

Kinek ajánljuk?

Bármely múzeum számára hasznosítható a program, amely tantervhez illeszkedő, komplex ismereteket adó múzeumpedagógiai tevékenységekkel, szorosan együttműködve a helyi, vagy közeli köznevelési intézményekkel, rendszeresen és hosszútávon kívánja támogatni az oktatást az élménypedagógia módszerével.

Célcsoport

Általános iskola alsó és felső tagozatos tanulói, középiskolások, szakiskolások.

Milyen problémák, helyzetek megoldását segíti?

A múzeum helyi beágyazódása a köznevelési intézményekkel való szoros együttműködés révén. Helyi identitás, lokálpatriotizmus fejlesztése. Múzeumba járás szokásának kialakítása. Pályaorientáció.

Erőforrásigény

Muzeológus, múzeumpedagógus. Múzeumi órák, foglalkozások demonstrációs eszközök, különféle anyagok.

A projekt alkalmazott pedagógiai módszerei

Magyarázat, bemutatás, szemléltetés. Felfedező módszer. Tanítás tárgyakkal. Élmény-, játék-, mese- és drámapedagógia. Történetmesélés. Önálló kutatómunka és kooperatív csoportmunka.

A kiadvány ITT tölthető le.

Mintaprojekt adatok

Megvalósító intézmény • Nádasdy Ferenc Múzeum, Sárvár

Együttműködő köznevelési intézmények • Szombathelyi Szolgáltatási SZC Barabás György Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája, Sárvár • Sárvári Gárdonyi Géza Általános Iskola, Sárvár • Szent László Katolikus Általános Iskola, Sárvár • Sárvári Nádasdy Tamás Általános Iskola, Sárvár • Szombathelyi Szolgáltatási SZC Tinódi Sebestyén Gimnáziuma és Idegenforgalmi, Vendéglátói Szakképző Iskolája, Sárvár

Együttműködő felsőoktatási intézmény • ELTE Savaria Egyetemi Központ, Pedagógiai és Pszichológiai Intézet, • ELTE Savaria Egyetemi Központ, Bölcsészettudományi Központ, Magyar Irodalomtudományi Tanszék Szemináriuma

Mentorált intézmény • Körmendi Kulturális Központ, Múzeum és Könyvtár, Dr. Batthyány-Strattmann László Múzeum

Megvalósítás ideje • 2017. szeptember 1. – 2018. január 31.

Módszertani témakörök

1. A modern múzeumi interpretáció módszertana

2. Múzeumpedagógiai módszerek a szakképzés támogatására