belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Könyvtári terület

Szakmári Klára: Kooperatív tanulás könyvtári támogatással, a korai iskola elhagyás mértékét csökkentő könyvtári lehetőségek

A korai iskolaelhagyás jelensége komoly társadalmi probléma, ugyanakkor tünetként is kell értelmeznünk. Mire a fiatal életszakaszának erre a lépésére kényszerül, számtalan negatív egyéni és társadalmi hatás éri. A kormány az Európai Unió Oktatási Tanácsa Ajánlását elfogadva dolgozta ki a Végzettség nélküli korai iskolaelhagyás elleni középtávú stratégiai tervét. A dolgozat ehhez a stratégiai tervhez illeszkedve veszi számba mindazokat a lehetséges eljárásokat, módszereket, utakat, kapcsolatokat, melyek révén a könyvtárak eredményesen vehetnek részt a korai iskolaelhagyás tünetegyüttesének kezelésében, a fiatalok tanulási környezetben történő megtartásában. A kooperatív tanulás ennek lehetséges eszköze. A dolgozat részletesen taglalja e módszer jellemzőit, alapelveit, kulcsfogalmait és hatását.

tovább
 →