Tananyagaink célja, hogy a magyar mint idegen nyelv tanárok munkáját segítse a kulturális témák és a legfontosabb történelmi események, korszakok feldolgozásában. Jelen anyagok alkalmasak arra, hogy a magyarul tanuló külföldiek tanáraik segítségével megismerhessék az adott történelmi korszakot szintjüknek megfelelően, így beépíthetőek akár a tanórákba is. Emellett előre egyeztetett időpontban online foglalkozás is igényelhető a berta.erika@mnm.hu címen az alább megadott témákban, illetve előre egyeztetve más tematikában a csoport szintjének, tankönyvének és létszámának megadásával.
Helyszín: Budapest, Magyar Nemzeti Múzeum, Múzeum körút 14-16.
További infromáció: https://mnm.hu/hu/magyarul-tanulo-kulfoldieknek
Program időtartama: 45-60 perc
Kulcsszavak: magyarul tanuló külföldieknek,
Célcsoport: általános iskolások, felsőoktatásban tanulók, középiskolások, múzeumpedagógusok, önkéntesek, pedagógusok, szülők
Digitális segédanyagot tartalmaz: digitális kiállítás, feladatsor, film, fotó, idegennyelvű tartalom, játék, műtárgy, otthoni hasznosításra, pedagógus felkészüléséhez, szemléltetőanyag, tantermi hasznosításra, virtuális tárlatvezetés, múzeumi séta
Milyen folyamatok vezettek a március 15-i és későbbi eseményekhez? Milyen folyamatok zajlottak a reformkor időszakában? Kik voltak a legfontosabb személyek, akik a külföldiek számára is ismerősek lehetnek? Feladataink és foglalkozásunk segítségével a kezdő nyelvtanulók számára is elérhető módon tudhatnak meg érdekes ismereteket a korszakról.
Ajánlott nyelvi szint: A2, tanári segítséggel erős A1-es szinten lévő diákok is használhatják
Az online foglalkozás IDE kattintva érhető el.
Milyen folyamatok vezettek a március 15-i és későbbi eseményekhez? Milyen folyamatok zajlottak a reformkor időszakában? Kik voltak a legfontosabb személyek, akik a külföldiek számára is ismerősek lehetnek? Feladataink és foglalkozásunkat a haladóbb nyelvi szinten álló diákoknak ajánljuk.
Ajánlott nyelvi szint: B1-B2
Az online foglalkozás IDE kattintva érhető el.
Milyen feladatok hárultak a királyra az államalapítás időszakában? Milyen volt az emberek életmódja ebben a korszakban? Mit tudunk Mátyás uralkodásáról és a magyar reneszánszról? Hogyan zajlott az élet a 13-16. században?
Ajánlott nyelvi szint: B2
Az online foglalkozás IDE kattintva érhető el.
Fedezze fel velünk a koronázási palástot, nézze meg a legszebb aranykincseket vagy vessen egy pillantást a leghíresebb zeneszerzők hangszereire. Ismerkedjen meg gyűjteményünk legkiemelkedőbb darabjaival! Az online foglalkozás során a diákok a múzeumi műtárgyak segítségével megismerhetik a magyar történelem legfontosabb eseményeit, az emberek életmódját, a nemzetközi történelmi helyzet hatását a magyar történelemre.
Ajánlott nyelvi szint: B1-B2, de tanári segítséggel alacsonyabb szinten is használható
Az online foglalkozás IDE kattintva érhető el.
Március 15. - Párkereső
Témakör: Nemzeti ünnepek
Nyelvi szint: A1+
A tananyag célja, hogy a nemzeti ünnephez kapcsolódó szókincset játékos formában tanítsa alsós diákokkal és magyarul tanuló külföldiekkel.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Március 15. – Keresztrejtvény
Témakör: Nemzeti ünnepek
Nyelvi szint: A1-A2
A tananyag célja, hogy a nemzeti ünnephez kötődő szókincset és tudásanyagot játékos formában tanítsa általános iskolai diákokkal és magyarul tanuló külföldiekkel.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Március 15. - Feladatlap
Témakör: Nemzeti ünnepek
Nyelvi szint: A2-B1
A tananyag a magyarul tanuló külföldiek számára készült, célja a múlt idő gyakoroltatása mellett a nemzeti ünnephez kapcsolódó szókincs elsajátítása.
A feladatlap IDE kattintva érhető el, míg a megoldások ITT érhetők el.
Mi micsoda a nappaliban, az osztályteremben? - Párkereső és szókincsbővítő játék
Nyelvi szint: A1+
A tananyag célja, hogy a nappaliban, osztályteremben szereplő tárgyakat a képeken a megfelelő helyre helyezve gyakorolja a diák ennek megnevezését.
A tananyag IDE és IDE kattintva érhető el.
Mit lehet a múzeumban csinálni? Mit nem lehet? - Csoportba rendezés
Nyelvi szint: A1+
A tananyag célja múzeumi környezetben használt szavak segítségével a lehet+főnévi igenév gyakoroltatása külföldi diákokkal.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Mit találsz a Magyar Nemzeti Múzeumban? - Csoportosító kirakó
Témakör: tárgyrag, nappali, osztályterem
Nyelvi szint: A1+
A tananyag célja múzeumi környezetben használt szavak segítségével a tárgyrag gyakoroltatása külföldi diákokkal.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Melyik testrész van a képen? - Hozzárendelés képeken
Témakör: testrészek
Nyelvi szint: A1
A tananyag célja, hogy a múzeumban található kép segítségével a testrészek megnevezéseit tanítsa és gyakoroltassa a külföldi diákokkal.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Hol van a tanteremben? - Hozzárendelés képeken
Témakör: tanterem, névutók
Nyelvi szint: A1
A tananyag célja, hogy a múzeumi enteriőr segítségével az osztályteremben található tárgyak megnevezéseit gyakorolják.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Mi a foglalkozása? - Párkereső
Témakör: foglalkozások
Nyelvi szint: teljesen kezdő, A1
A tananyag célja, hogy a foglalkozásokhoz tartozó szókincset tanítsa múzeumi tárgyak segítségével.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Mi van a képen? – Rövid válasz
Témakör: Birtokos személyjel, mondatalkotás
Nyelvi szint: A1
A tananyag célja a múzeumban kiállított tárgyak segítségével a birtokos személyjel használatát és a mondatok helyes szórendjének a gyakorlása külföldi diákoknak.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Magas, mély vagy vegyes? - Csoportba rendezés
Témakör: hangrendi illeszkedés
Nyelvi szint: A1
A tananyag célja, hogy a hangrendi illeszkedés szabályait múzeumi környezetben használt szavak segítségével gyakorolják a külföldi diákok.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Egy híres épület Budapesten - Hiányos szöveg
Témakör: Magyarország, Budapest
Nyelvi szint: A1+ és A2
A tananyag célja, hogy a diákok a múzeumról szóló szöveg segítségével ismereteiket bővítsék és a mondatalkotást gyakorolják.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Mi van a képen? - Hozzárendelés képen
Témakör: tárgyak megnevezése, lakás
Nyelvi szint: teljesen kezdő, A1
A tananyag célja, hogy a múzeumi kiállításrészlet segítségével a lakáshoz kapcsolódó szavak elsajátítását, elmélyítését segítse.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Hol? Hová? Honnan? - Csoportosító kirakó
Témakör: Irányhármasság, múzeum
Nyelvi szint: A1
A tananyag célja, hogy a múzeumi környezetben használt szavak segítségével az irányhármassághoz kapcsolódó ragok helyes használatát gyakoroltassa.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
A tárlatvezető egy napja - Hiányos szöveg
Témakör: napirend, igék használata
Nyelvi szint: A1+
A tananyag célja, hogy igék használatát és a napirendhez kapcsolódó szókincset gyakoroltassa a diákokkal.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Felszólító mód - Tankocka mátrix
Témakör: felszólító mód, múzeum
Nyelvi szint: B1-B2
A tananyag célja, hogy a múzeumi környezetben használt szavak és szituációk segítségével a felszólító mód használatát gyakoroltassa.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Andrea munkát keres - Tankocka mátrix
Témakör: álláskeresés, munka
Nyelvi szint: B1-B2
A tananyag célja, hogy a munkához kapcsolódó szókincs elmélyítését segítse ehhez kapcsolódó szituációk segítségével.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Gyakorlás ECL nyelvvizsgára - Párkereső, igaz-hamis és rövid válasz
Témakör: nyelvvizsga, keres, kínál, újságcikk
Nyelvi szint: A2
A feladat célja, hogy az ECL nyelvvizsga rendszerben tehető magyar mint idegen nyelv vizsgájára való felkészítésben segítse a kitöltőt.
A feladat IDE kattintva érhető el.
A vagy az? Melyik a jó? - Csoportba rendezés
Témakör: határozott névelő használata
Nyelvi szint: teljesen kezdő, A1
A tananyag célja, hogy múzeumi környezetben használt szavak segítségével a határozott névelő használatának gyakorlását segítse elő.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Himnusz vagy Szózat?
Témakör: magyar nemzeti szimbólumok
Nyelvi szint: B2+, C1
A tananyag célja, hogy az állampolgársági vizsga előtt állóknak segítsen a szóbelire való felkészülésben, ahol tételben szerepel a Himnusz és a Szózat szövegének ismerete.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Szavakat keresünk a múzeumban
Témakör: múzeum, kiállítások
Nyelvi szint: A2-B1
A tananyag célja, hogy a múzeumhoz kötődő alapszókincset a diákok számára megtanítsa, elmélyítse, ezáltal a látogatás előtt használhatóvá váljon.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Állampolgársági vizsga tananyag I.
Témakör: állampolgársági ismeretek, állampolgársági vizsga
Nyelvi szint: C1
A tananyag célja, hogy az állampolgársági vizsgára készülőknek a kiadott tételsor alapján a felkészülésben segítsen.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Állampolgársági vizsga tananyag II.
Témakör: állampolgársági ismeretek, állampolgársági vizsga
Nyelvi szint: C1
A tananyag célja, hogy az állampolgársági vizsgára készülőknek a kiadott tételsor alapján a felkészülésben segítsen.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Állampolgársági vizsga tananyag III.
Témakör: állampolgársági ismeretek, állampolgársági vizsga
Nyelvi szint: C1
A tananyag célja, hogy az állampolgársági vizsgára készülőknek a kiadott tételsor alapján a felkészülésben segítsen.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Állampolgársági vizsga tananyag IV.
Témakör: állampolgársági ismeretek, állampolgársági vizsga
Nyelvi szint: C1
A tananyag célja, hogy az állampolgársági vizsgára készülőknek a kiadott tételsor alapján a felkészülésben segítsen.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Állampolgársági vizsga tananyag V.
Témakör: állampolgársági ismeretek, állampolgársági vizsga
Nyelvi szint: C1
A tananyag célja, hogy az állampolgársági vizsgára készülőknek a kiadott tételsor alapján a felkészülésben segítsen.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Vásárolni megyünk
Témakör: vásárlás, szituációk
Nyelvi szint: A1
A tananyag célja a vásárláshoz kötődő szókincs elmélyítése, szituációk segítségével.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Ki, hol van a képen?
Témakör: híres magyarok
Nyelvi szint: A2-B1
A tananyag célja, hogy a diákok a híres 19. századi magyarokat megismerjék, a kép segítségével megnevezzék őket.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Mit lehetett rendelni a Pilvax Kávéházban, avagy Filingernél?
Témakör: ételek, rendelés, 19. század
Nyelvi szint: A1-A2
A tananyag célja, hogy a tárgyragot gyakoroltassa március 15-höz kapcsolódó szavak segítségével.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Március 15. – Hiányos szöveg
Témakör: nemzeti ünnepek
Nyelvi szint: A2-B1
A tananyag célja, hogy a március 15-höz kapcsolódó ismereteket játékos formában adja át a diákoknak, a múlt idő gyakoroltatása mellett.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Mit lehetett vásárolni régen a vásártéren?
Témakör: 19. század, vásárlás
Nyelvi szint: A2
A tananyag célja, hogy a tárgyragot gyakoroltassa a 19. századhoz kapcsolódó szavak segítségével.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Hogyan kapcsolódnak a múzeumhoz ezek a személyek?
Témakör: múzeum, 19. század,
Nyelvi szint: A2
A tananyag célja a múzeumhoz kötődő, fontos személyiségeken keresztül a foglalkozások megnevezése, átismétlése a diákokkal.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Mi van a képen? - Hozzárendelés képen
Témakör: tárgyak megnevezése, lakás
Nyelvi szint: teljesen kezdő, A1
A tananyag célja, hogy a múzeumi kiállításrészlet segítségével a lakáshoz kapcsolódó szavak elsajátítását, elmélyítését segítse.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Ki ő? Mi a foglalkozása?
Témakör: foglalkozás, múzeum
Nyelvi szint: teljesen kezdő, A1
A tananyag célja, hogy a foglalkozásokhoz tartozó szókincset tanítsa a múzeumhoz kötődő foglalkozások segítségével.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Mit látunk a képen?
Témakör: középkor, lakás, falu
Nyelvi szint: A2-B1
A tananyag célja, hogy a középkori életmódhoz tartozó falusi szókincset tanítsa, gyakoroltassa a diákokkal.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Mi micsoda a középkori könyvtárban?
Témakör: középkor, műveltség
Nyelvi szint: A2-B1
A tananyag célja, hogy a múzeumi kiállításrészlet segítségével a lakáshoz kapcsolódó szavak elsajátítását, elmélyítését segítse.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Fontos szavak és kifejezések a középkorból
Témakör: középkor
Nyelvi szint: B1-B2
A tananyag célja, hogy a középkori életmódhoz, tematikához kapcsolódó legfontosabb szókincset tanítsa a diákoknak.
A tananyag IDE kattintva érhető el.
Megrendelés:
Berta Erika | berta.erika@mnm.hu |
|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| MAGYARORSZÁG TÖRTÉNETE I. RÉSZ
|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| MAGYARORSZÁG TÖRTÉNETE II. RÉSZ
Tananyag pedagógusoknak, digitális tanórákra |ONLINE|
TÁRLATVEZETÉSEK - Diákoknak |ONLINE|
Őseink hagyatéka - szabadulószoba |ONLINE|
|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| A KORONÁZÁSI PALÁST
|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| KELET ÉS NYUGAT HATÁRÁN
|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| RÓMAI LAPIDARIUM
|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| A SEUSO-KINCS. PANNONIA FÉNYE
|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| A Seuso-kincs - Pannónia fénye 3D
|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Mahatma Gandhi
|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Közös időnk '89-90
|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Virtuális palota
|VIRTUÁLIS FOTÓGALÉRIA| Összetartozás éve
|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Az arisztokrácia világa
|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Fény az éjszakában
|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Ars et virtus. Horvátország - Magyarország. 800 év közös történelmi öröksége
|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Maskarában
|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Nőnek való vidék?
|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Régésztörténetek
|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| A POKOL BUGYRAI...
|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Premontreiek 900
|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Eötvös József - Az író, a politikus és a politikai gondolkodó
|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Sorsfordító