belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol
?Ha tetszett a foglalkozás, a csillagra kattintva értékelheti. A foglalkozást a Facebookon is ajánlhatja a Facebook Tetszik gomb segítségével. Kérjük, az oldal alján írja meg véleményét vagy tekintse meg, mások hogyan vélekedtek a foglalkozásról.
Magyarul tanuló külföldieknek

Tananyagaink célja, hogy a magyar mint idegen nyelv tanárok munkáját segítse a kulturális témák és a legfontosabb történelmi események, korszakok feldolgozásában. Jelen anyagok alkalmasak arra, hogy a magyarul tanuló külföldiek tanáraik segítségével megismerhessék az adott történelmi korszakot szintjüknek megfelelően, így beépíthetőek akár a tanórákba is. Emellett előre egyeztetett időpontban online foglalkozás is igényelhető a berta.erika@mnm.hu címen az alább megadott témákban, illetve előre egyeztetve más tematikában a csoport szintjének, tankönyvének és létszámának megadásával.


Helyszín: Budapest, Magyar Nemzeti Múzeum, Múzeum körút 14-16.

További infromáció: https://mnm.hu/hu/magyarul-tanulo-kulfoldieknek
Program időtartama: 45-60 perc
Kulcsszavak: magyarul tanuló külföldieknek,
Célcsoport: általános iskolások, felsőoktatásban tanulók, középiskolások, múzeumpedagógusok, önkéntesek, pedagógusok, szülők

Digitális segédanyagot tartalmaz: digitális kiállítás, feladatsor, film, fotó, idegennyelvű tartalom, játék, műtárgy, otthoni hasznosításra, pedagógus felkészüléséhez, szemléltetőanyag, tantermi hasznosításra, virtuális tárlatvezetés, múzeumi séta

Foglalkozás megrendelhető nyelve:

Magyar



LEHETSÉGES TEMATIKÁK
  1. Magyarország története a 19. században - kezdőknek

Milyen folyamatok vezettek a március 15-i és későbbi eseményekhez? Milyen folyamatok zajlottak a reformkor időszakában? Kik voltak a legfontosabb személyek, akik a külföldiek számára is ismerősek lehetnek? Feladataink és foglalkozásunk segítségével a kezdő nyelvtanulók számára is elérhető módon tudhatnak meg érdekes ismereteket a korszakról. 

Ajánlott nyelvi szint: A2, tanári segítséggel erős A1-es szinten lévő diákok is használhatják
Az online foglalkozás IDE kattintva érhető el.

  1. Magyarország története a 19. században - haladóknak

Milyen folyamatok vezettek a március 15-i és későbbi eseményekhez? Milyen folyamatok zajlottak a reformkor időszakában? Kik voltak a legfontosabb személyek, akik a külföldiek számára is ismerősek lehetnek? Feladataink és foglalkozásunkat a haladóbb nyelvi szinten álló diákoknak ajánljuk. ​

Ajánlott nyelvi szint: B1-B2
Az online foglalkozás IDE kattintva érhető el.

  1. Magyar középkor 

Milyen feladatok hárultak a királyra az államalapítás időszakában? Milyen volt az emberek életmódja ebben a korszakban? Mit tudunk Mátyás uralkodásáról és a magyar reneszánszról? Hogyan zajlott az élet a 13-16. században? 

Ajánlott nyelvi szint: B2
Az online foglalkozás IDE kattintva érhető el.

  1. A magyar történelem legfontosabb eseményei (Top 10) 

Fedezze fel velünk a koronázási palástot, nézze meg a legszebb aranykincseket vagy vessen egy pillantást a leghíresebb zeneszerzők hangszereire. Ismerkedjen meg gyűjteményünk legkiemelkedőbb darabjaival! Az online foglalkozás során a diákok a múzeumi műtárgyak segítségével megismerhetik a magyar történelem legfontosabb eseményeit, az emberek életmódját, a nemzetközi történelmi helyzet hatását a magyar történelemre. 

Ajánlott nyelvi szint: B1-B2, de tanári segítséggel alacsonyabb szinten is használható
Az online foglalkozás IDE kattintva érhető el.
 

TANANYAGOK, JÁTÉKOS FELADATOK MAGYARUL TANULÓ KÜLFÖLDIEKNEK

Március 15. - Párkereső
Témakör: Nemzeti ünnepek
Nyelvi szint: A1+
A tananyag célja, hogy a nemzeti ünnephez kapcsolódó szókincset játékos formában tanítsa alsós diákokkal és magyarul tanuló külföldiekkel. 
A tananyag IDE kattintva érhető el.

Március 15. – Keresztrejtvény
Témakör: Nemzeti ünnepek​
Nyelvi szint: A1-A2 
A tananyag célja, hogy a nemzeti ünnephez kötődő szókincset és tudásanyagot játékos formában tanítsa általános iskolai diákokkal és magyarul tanuló külföldiekkel. 
A tananyag IDE kattintva érhető el. 

Március 15. - Feladatlap
Témakör: Nemzeti ünnepek
Nyelvi szint: A2-B1 
A tananyag a magyarul tanuló külföldiek számára készült, célja a múlt idő gyakoroltatása mellett a nemzeti ünnephez kapcsolódó szókincs elsajátítása.
A feladatlap IDE kattintva érhető el, míg a megoldások ITT érhetők el. 

Mi micsoda a nappaliban, az osztályteremben? - Párkereső és szókincsbővítő játék
Nyelvi szint: A1+
A tananyag célja, hogy a nappaliban, osztályteremben szereplő tárgyakat a képeken a megfelelő helyre helyezve gyakorolja a diák ennek megnevezését.
A tananyag IDE és IDE kattintva érhető el. 

Mit lehet a múzeumban csinálni? Mit nem lehet?  - Csoportba rendezés
Nyelvi szint: A1+
A tananyag célja múzeumi környezetben használt szavak segítségével a lehet+főnévi igenév gyakoroltatása külföldi diákokkal. 
A tananyag IDE kattintva érhető el.

Mit találsz a Magyar Nemzeti Múzeumban?  - Csoportosító kirakó
Témakör: tárgyrag, nappali, osztályterem 
Nyelvi szint: A1+
A tananyag célja múzeumi környezetben használt szavak segítségével a tárgyrag gyakoroltatása külföldi diákokkal. 
A tananyag IDE kattintva érhető el.

Melyik testrész van a képen? -  Hozzárendelés képeken
Témakör: testrészek
Nyelvi szint: A1
A tananyag célja, hogy a múzeumban található kép segítségével a testrészek megnevezéseit tanítsa és gyakoroltassa a külföldi diákokkal.
A tananyag IDE kattintva érhető el.

Hol van a tanteremben? - Hozzárendelés képeken
Témakör: tanterem, névutók
Nyelvi szint: A1
A tananyag célja, hogy a múzeumi enteriőr segítségével az osztályteremben található tárgyak megnevezéseit gyakorolják.
A tananyag IDE kattintva érhető el.

Mi a foglalkozása? - Párkereső
Témakör: foglalkozások
Nyelvi szint: teljesen kezdő, A1
A tananyag célja, hogy a foglalkozásokhoz tartozó szókincset tanítsa múzeumi tárgyak segítségével. 
A tananyag IDE kattintva érhető el.

Mi van a képen? – Rövid válasz
Témakör: Birtokos személyjel, mondatalkotás
Nyelvi szint: A1
A tananyag célja a múzeumban kiállított tárgyak segítségével a birtokos személyjel használatát és a mondatok helyes szórendjének a gyakorlása külföldi diákoknak.
A tananyag IDE kattintva érhető el. 

Magas, mély vagy vegyes? - Csoportba rendezés
Témakör: hangrendi illeszkedés
Nyelvi szint: A1
A tananyag célja, hogy a hangrendi illeszkedés szabályait múzeumi környezetben használt szavak segítségével gyakorolják a külföldi diákok. 
A tananyag IDE kattintva érhető el. 

Egy híres épület Budapesten - Hiányos szöveg
Témakör: Magyarország, Budapest
Nyelvi szint: A1+ és A2
A tananyag célja, hogy a diákok a múzeumról szóló szöveg segítségével ismereteiket bővítsék és a mondatalkotást gyakorolják. 
A tananyag IDE kattintva érhető el. 

Mi van a képen? -  Hozzárendelés képen
Témakör: tárgyak megnevezése, lakás
Nyelvi szint: teljesen kezdő, A1
A tananyag célja, hogy a múzeumi kiállításrészlet segítségével a lakáshoz kapcsolódó szavak elsajátítását, elmélyítését segítse. 
A tananyag IDE kattintva érhető el. 

Hol? Hová? Honnan? - Csoportosító kirakó
Témakör: Irányhármasság, múzeum
Nyelvi szint: A1
A tananyag célja, hogy a múzeumi környezetben használt szavak segítségével az irányhármassághoz kapcsolódó ragok helyes használatát gyakoroltassa.  
A tananyag IDE kattintva érhető el. ​​

A tárlatvezető egy napja - Hiányos szöveg
Témakör: napirend, igék használata
Nyelvi szint: A1+
A tananyag célja, hogy igék használatát és a napirendhez kapcsolódó szókincset gyakoroltassa a diákokkal.
A tananyag IDE kattintva érhető el.​

Felszólító mód - Tankocka mátrix
Témakör: felszólító mód, múzeum
Nyelvi szint: B1-B2
A tananyag célja, hogy a múzeumi környezetben használt szavak és szituációk segítségével a felszólító mód használatát gyakoroltassa. 
A tananyag IDE kattintva érhető el​.

Andrea munkát keres - Tankocka mátrix
Témakör: álláskeresés, munka
Nyelvi szint: B1-B2
A tananyag célja, hogy a munkához kapcsolódó szókincs elmélyítését segítse ehhez kapcsolódó szituációk segítségével. 
A tananyag IDE​ kattintva érhető el.

Gyakorlás ECL nyelvvizsgára - Párkereső, igaz-hamis és rövid válasz
Témakör: nyelvvizsga, keres, kínál, újságcikk
Nyelvi szint: A2
A feladat célja, hogy az ECL nyelvvizsga rendszerben tehető magyar mint idegen nyelv vizsgájára való felkészítésben segítse a kitöltőt. 
A feladat IDE​ kattintva érhető el. 

A vagy az? Melyik a jó? - Csoportba rendezés
Témakör: határozott névelő használata
Nyelvi szint: teljesen kezdő, A1
A tananyag célja, hogy múzeumi környezetben használt szavak segítségével a határozott névelő használatának gyakorlását segítse elő. 
A tananyag IDE kattintva érhető el. 

Himnusz vagy Szózat? 
Témakör: magyar nemzeti szimbólumok
Nyelvi szint: B2+, C1
A tananyag célja, hogy az állampolgársági vizsga előtt állóknak segítsen a szóbelire való felkészülésben, ahol tételben szerepel a Himnusz és a Szózat szövegének ismerete. 
A tananyag IDE kattintva érhető el. 

Szavakat keresünk a múzeumban 
Témakör: múzeum, kiállítások
Nyelvi szint: A2-B1
A tananyag célja, hogy a múzeumhoz kötődő alapszókincset a diákok számára megtanítsa, elmélyítse, ezáltal a látogatás előtt használhatóvá váljon. 
A tananyag IDE kattintva érhető el. 

Állampolgársági vizsga tananyag I. 
Témakör: állampolgársági ismeretek, állampolgársági vizsga
Nyelvi szint: C1
A tananyag célja, hogy az állampolgársági vizsgára készülőknek a kiadott tételsor alapján a felkészülésben segítsen. 
A tananyag IDE kattintva érhető el. 

Állampolgársági vizsga tananyag II. 
Témakör: állampolgársági ismeretek, állampolgársági vizsga
Nyelvi szint: C1
A tananyag célja, hogy az állampolgársági vizsgára készülőknek a kiadott tételsor alapján a felkészülésben segítsen. 
A tananyag IDE​ kattintva érhető el.

Állampolgársági vizsga tananyag III. 
Témakör: állampolgársági ismeretek, állampolgársági vizsga
Nyelvi szint: C1
A tananyag célja, hogy az állampolgársági vizsgára készülőknek a kiadott tételsor alapján a felkészülésben segítsen. 
A tananyag IDE kattintva érhető el. ​

Állampolgársági vizsga tananyag IV. 
Témakör: állampolgársági ismeretek, állampolgársági vizsga
Nyelvi szint: C1
A tananyag célja, hogy az állampolgársági vizsgára készülőknek a kiadott tételsor alapján a felkészülésben segítsen. 
A tananyag IDE​ kattintva érhető el. 

Állampolgársági vizsga tananyag V. 
Témakör: állampolgársági ismeretek, állampolgársági vizsga
Nyelvi szint: C1
A tananyag célja, hogy az állampolgársági vizsgára készülőknek a kiadott tételsor alapján a felkészülésben segítsen. 
A tananyag IDE kattintva érhető el.​​

Vásárolni megyünk
Témakör: vásárlás, szituációk
Nyelvi szint: A1
A tananyag célja a vásárláshoz kötődő szókincs elmélyítése, szituációk segítségével. 
A tananyag IDE kattintva érhető el. ​

Ki, hol van a képen?
Témakör: híres magyarok
Nyelvi szint: A2-B1
A tananyag célja, hogy a diákok a híres 19. századi magyarokat megismerjék, a kép segítségével megnevezzék őket.
A tananyag IDE kattintva érhető el. ​

Mit lehetett rendelni a Pilvax Kávéházban, avagy Filingernél?
Témakör: ételek, rendelés, 19. század
Nyelvi szint: A1-A2
A tananyag célja, hogy a tárgyragot gyakoroltassa március 15-höz kapcsolódó szavak segítségével.  
A tananyag IDE kattintva érhető el. ​

Március 15. – Hiányos szöveg
Témakör: nemzeti ünnepek
Nyelvi szint: A2-B1
A tananyag célja, hogy a március 15-höz kapcsolódó ismereteket játékos formában adja át a diákoknak, a múlt idő gyakoroltatása mellett.
A tananyag IDE kattintva érhető el. ​

Mit lehetett vásárolni régen a vásártéren?
Témakör: 19. század, vásárlás
Nyelvi szint: A2
A tananyag célja, hogy a tárgyragot gyakoroltassa a 19. századhoz kapcsolódó szavak segítségével.
A tananyag IDE kattintva érhető el. ​

Hogyan kapcsolódnak a múzeumhoz ezek a személyek?
Témakör: múzeum, 19. század,
Nyelvi szint: A2
A tananyag célja a múzeumhoz kötődő, fontos személyiségeken keresztül a foglalkozások megnevezése, átismétlése a diákokkal.
A tananyag IDE kattintva érhető el.

Mi van a képen? -  Hozzárendelés képen
Témakör: tárgyak megnevezése, lakás
Nyelvi szint: teljesen kezdő, A1
A tananyag célja, hogy a múzeumi kiállításrészlet segítségével a lakáshoz kapcsolódó szavak elsajátítását, elmélyítését segítse. 
A tananyag IDE kattintva érhető el. 

Ki ő? Mi a foglalkozása?
Témakör: foglalkozás, múzeum
Nyelvi szint: teljesen kezdő, A1
A tananyag célja, hogy a foglalkozásokhoz tartozó szókincset tanítsa a múzeumhoz kötődő foglalkozások segítségével.
A tananyag IDE kattintva érhető el. 

Mit látunk a képen?
Témakör: középkor, lakás, falu
Nyelvi szint: A2-B1
A tananyag célja, hogy a középkori életmódhoz tartozó falusi szókincset tanítsa, gyakoroltassa a diákokkal.
A tananyag IDE kattintva érhető el. 

Mi micsoda a középkori könyvtárban?
Témakör: középkor, műveltség
Nyelvi szint: A2-B1
A tananyag célja, hogy a múzeumi kiállításrészlet segítségével a lakáshoz kapcsolódó szavak elsajátítását, elmélyítését segítse. 
A tananyag IDE kattintva érhető el. 

Fontos szavak és kifejezések a középkorból
Témakör: középkor
Nyelvi szint: B1-B2
A tananyag célja, hogy a középkori életmódhoz, tematikához kapcsolódó legfontosabb szókincset tanítsa a diákoknak.  
A tananyag IDE kattintva érhető el. 


Megközelítés:

TÖMEGKÖZLEKEDÉSSEL:
  • M3-as és M4-es metró Kálvin téri megállója
  • M2-es metró Astoria-megállója
  • 47, 49 és 48 villamos: Kálvin téri megálló
  • 5, 7, 8, 107, 110, 112, 133, 178, 233, 239 busz: Astoria megálló
  • 9, 15, 115 busz: Kálvin téri megálló
  • 83 trolibusz: Kálvin téri megálló
KERÉKPÁRRAL:
  • A kerékpárút közvetlenül a Múzeum előtt halad el a Múzeum körúton
  • MOL Bubi állomások: 0805 Bródy Sándor utca – Múzeum körút; 0905 Kálvin tér
AUTÓVAL: 


Megrendelés:

Berta Erikaberta.erika@mnm.hu


Kapcsolódó kiállítás:

|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| MAGYARORSZÁG TÖRTÉNETE I. RÉSZ

|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| MAGYARORSZÁG TÖRTÉNETE II. RÉSZ


További foglalkozások ebben az intézményben:

Családi felfedező hátizsák

MNM Születésnap

Tananyag pedagógusoknak, digitális tanórákra |ONLINE|

MÚZEUMI ÓRÁK |ONLINE|

TÁRLATVEZETÉSEK - Diákoknak |ONLINE|

MÚZEUMI ÓRÁK - Ovisoknak

Kvízek, játékos tananyagok

Múzeumi nap iskoláknak

Segítség online oktatáshoz

ÉLŐ INTERPRETÁCIÓS PROGRAMOK

MÚZEUMI ÓRÁK - Diákoknak

TÁRLATVEZETÉSEK

TÁRLATVEZETÉSEK |ONLINE|

MÚZEMPEDAGÓGIAI KIADVÁNYOK

Őseink hagyatéka - szabadulószoba |ONLINE|


Intézményhez kapcsolódó kiállítás:

|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| A KORONÁZÁSI PALÁST

|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| KELET ÉS NYUGAT HATÁRÁN

|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| RÓMAI LAPIDARIUM

|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| A SEUSO-KINCS. PANNONIA FÉNYE

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| A Seuso-kincs - Pannónia fénye 3D

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Mahatma Gandhi

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Közös időnk '89-90

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Virtuális palota

|VIRTUÁLIS FOTÓGALÉRIA| Összetartozás éve

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Az arisztokrácia világa

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Fény az éjszakában

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Ars et virtus. Horvátország - Magyarország. 800 év közös történelmi öröksége

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Maskarában

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Nőnek való vidék?

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Régésztörténetek

|ÁLLANDÓ KIÁLLÍTÁS| A POKOL BUGYRAI...

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Premontreiek 900

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Eötvös József - Az író, a politikus és a politikai gondolkodó

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Pálosok

|VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁS| Sorsfordító


Közönségprogramok ebben az intézményben:

A Magyar Nemzeti Múzeum PROGRAMJAI

Iskolai Közösségi Szolgálat

Önkéntesség a múzeumban

További kereséshez válasszon régiót, célcsoportot,
kapcsolódó tantárgyat:

ÓVODÁSOK
ÁLT. ÉS
KÖZÉPISK.
FELSŐ-
OKTATÁS
KERESÉS
Határon túli foglalkozások

À la carte múzeumok listája

Határon túli múzeumok

Szakképzéshez kapcsolódó múzeumi foglalkozások

Iskolai közösségi szolgálat múzeumban

Képzések pedagógusoknak, óvodapedagógusoknak, pedagógusjelölteknek

Önkéntes munka múzeumban

Ünnepekhez, jeles napokhoz kapcsolódó közönségprogramok

 

Regisztráció és szerkesztőfelület múzeumoknak

KultúrBónusz