belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

MúzeumIskola

MúzeumIskola 08.

MúzeumIskola 8.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Hálózatosodás és együttműködés az iskolán kívüli szervezett tanulásban. MúzeumIskola 8. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 49 p.

Napjainkban valóságos és virtuális hálózatok határozzák meg életünk szinte minden területét. A számítógépes hálózatok megkönnyítik munkánkat, a fiatal generáció szabadidejének pedig egyik legfontosabb szervezőjévé a virtuális hálózatok, közösségi portálok használata válik. Jegyzetünkben a társadalmi szféra hálózataival, azon belül is a múzeum és iskola hálózati rendszereivel foglalkozunk. A számos jelentés közül mi - a képzés céljának, tartalmának megfelelően - az egymással összefüggésben levő, hasonló vagy azonos intézmények egységesen szervezett, kiterjedt rendszereként értelmezzük a hálózatot.

tovább
 → 


MúzeumIskola 07.

MúzeumIskola 7.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában. MúzeumIskola 7. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 101 p.

Milyen ma a múzeumok helyzete, mi a szerepük, hogyan viszonyulnak a közegükhöz, közönségükhöz? Hogyan kapcsolódnak a trendekhez, hogyan reflektálnak különféle eseményekre, problémákra? Miért fontos ma egy múzeumnak, hogy küldetése, önálló arca, imázsa legyen? Milyen kommunikációs eszközöket kell alkalmaznia, ha megtartani, sőt, mi több, növelni kívánja valóságos és virtuális látogatóik számát?

tovább
 → 


MúzeumIskola 06.

MúzeumIskola 6.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Kiállításrendezés A-Z-ig: az ötlettől a megvalósításig a közoktatás szolgálatában. MúzeumIskola 6. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 99 p.

tovább
 → 


MúzeumIskola 05.

MúzeumIskola 5.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Iskolabarát múzeumi környezet. MúzeumIskola 5. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009.

Mitől válik iskolabaráttá a múzeumi környezet?

Korábbi századokban létrehozott múzeumaink kivételes értékek tárházai, a tudomány templomai, és ennek megfelelően történt az épületek térszerkezetének, berendezésének, megközelíthetőségének kialakítása.

A képzés célja egyrészt, hogy a tanfolyam résztvevőinek bemutassuk, a múzeumi környezet milyen - pszichológiai, pedagógiai, építészeti, esztétikai, ergonómiai és egyéb - kérdéseket vet fel a gyermekek fogadása szempontjából. Másrészt feladatunknak érezzük, hogy jó megoldásokat találjunk és kínáljunk a tanulásra, élményszerzésre inspiráló környezet kialakításához.

tovább
 → 


MúzeumIskola 04.

MúzeumIskola 4.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): "Érted?! - Értem!" Hogyan fogadjuk fogyatékos embertársainkat múzeumainkban? MúzeumIskola 4. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 72 p.

Tevékenységében akadályozott, sérült, speciális elbánást igénylű, hátrányos helyzetű, megváltozott képességű, fogyatékos, fogyatékossággal élő, vak, siket, mozgáskorlátozott...

Egyenlő esély, esélyegyenlőség, hozzáférés... Egyenlő hozzáférés a tudáshoz, a kultúrához, a gazdasághoz, a művelődéshez, művészetekhez. Igen, a múzeumaink is minden embertársunk számára egyenlő esélyt szeretnének teremteni, hogy mindaz az érték, amit őrzünk, mindenki számára hozzáférhető legyen; mondjuk öntudatosan, de érezzük, hogy azért ez a megfogalmazás nem elég! Tudjuk-e pontosan, hogy hogyan is akarjuk megvalósítani?

Akadálymentesítés. Szemünk előtt mennyi akadály - s elsősorban fizikai akadály jelenik meg fogyatékos embertársainkra gondolva. De vajon gondolunk-e, nem csak fizikai akadálymentesítésre, hanem például a kommunikációs esélyegyenlőségre is?

tovább
 → 


MúzeumIskola 03.

MúzeumIskola 3.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Pedagógusképzők képzése: Múzeumok közoktatási hasznosítása. MúzeumIskola 3. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 94 p. Leltári szám: KL 15928, KL 15929

Hogyan működik egy múzeum? Kik dolgoznak és mit csinálnak a múzeumban? Milyen gyűjtemények vannak egy múzeumban, hol és hogyan őrzik és védik a műtárgyakat? Ezek a kérdések ritkán kerülnek szóba, amikor a pedagógus vagy diák felkeres egy múzeumot. Mi most beszélünk ezekről is.

A mikor, hogyan, miért és melyik múzeumot használja a pedagógus? - kérdésre közösen keressük a választ a múzeumok közoktatási hasznosításának lehetőségei téma keretében. Szó lesz a múzeumok és iskolák közötti együttmőködés értelméről, kialakításáról, a lehetőségekről és annak hasznáról. Reméljük, hogy tanító és szaktanár egyaránt megtalálja tanított tárgyához a megfelelő témát és múzeumot, amelyet a projektoktatás keretében tud csak igazán hasznosítani. A jogi és gazdasági kérdéseket feszegető téma boncolgatása kapcsán segítjük a múzeumlátogatás előtti akadályokat elhárítani.

tovább
 → 


MúzeumIskola 02.

MúzeumIskola 2.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Iskolák és múzeumok partnersége. Pedagógus továbbképzés. MúzeumIskola 2. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 69 p. Leltári szám: KL 15841, KL 15884

A MúzeumIskola sorozat második kötete az iskolák és a múzeumok közötti együttműködés lehetőségeit tárja fel.

tovább
 → 


MúzeumIskola 01.

MúzeumIskola 1.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Szórakoztatva tanulni, tanulva szórakozni! Projektmódszer a múzeumpedagógiában. MúzeumIskola 1. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 109 p. Leltári szám: KL 15771, KL 15772

tovább
 →