belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Egy korábbi hasonló témájú szemináriumról szóló írásunk itt olvasható.

Osztályelső - Sikeres múzeumpedagógia programok iskolapéldái Angliából

Az iskolák számára illetve az iskolák bevonásával kidolgozott sikeres múzeumpedagógiai programokról szóló egy napos szakmai szemináriumot szervez a Museum Association.

A kurzuson a résztvevők azt tekintik át, hogy a múzeumok miként fejleszthetnek ki olyan múzeumpedagógiai programokat, melyek egyrészt alkalmazkodnak az iskolai tanulási körülményekhez, ugyanakkor tágítják is a hagyományos kereteket.

A szemináriumon előadó múzeumi és oktatási területről érkező szakemberek kitérnek rá, hogy miként építhetnek ki a múzeumok szoros partnerséget az iskolákkal, és indíthatnak el olyan múzeumpedagógiai programokat, melyek egyszerre akár több tantárgyhoz is kapcsolódnak. A múzeumpedagógiai tevékenység minőségbiztosításának kérdéséről és hatékony új üzleti modellekről is szó lesz az egynapos eseményen.

Az előadók jó példákat mutatnak be arra vonatkozóan is, hogy a közelelmúltban megváltozott angol nemzeti tantervhez hogyan alkalmazkodtak a múzeumok pedagógiai programjaikkal, és egyáltalán milyen válaszok születtek a tanárok, az iskolák és a múzeumok részéről az új kihívásokra.

Osztályelső - Sikeres múzeumpedagógia programok iskolapéldái Angliából

Jane Avison, kulturális örökség oktatási célú hasznosításával foglalkozó üzleti menedzser a Heritage Learning nevű szervezettől olyan önfinanszírozó oktatási szolgáltatásokról fog beszélni, mint például a Hull City oktatási kínálatába teljesen beágyazott program.

Judith Carruthers, kulturális örökség oktatási célú hasznosításával foglalkozó tanácsadó arra fog példákat hozni, hogy a kis múzeumok a jelenlegi helyzetben miként alakíthatnak ki fenntartható programokat az iskolák számára.

Jan Pitman és Katie Smith ismeretátadási menedzser és előadó a Norfolki Múzeumi Szolgálattól arra fog reflektálni, hogy miként kezelhető a Gressenhall Farm és Dologházhoz látogató iskolai csoportok számának lehetséges 70 %-os csökkenése.

Beverly Jones, a Coleridge Community College vezetőtanára arra tér majd ki, hogy az iskolák miként reagálnak a változásokra, és mit várnak a tanárok a múzeumoktól.


A szemináriumon elsajátítható lesz tehát, hogy
- milyen igényeket támasztanak a tanárok és az iskolák a múzeumokkal szemben
- miként kezelhetők az oktatási környezetet érintő változások
- hogyan tehető rugalmasabbá az oktatási program
- hogyan építhető ki hosszútávú és fentartható kapcsolat az iskolákkal
- miként fejlesztenek ki a múzeumok különféle munkamódszereket.