Óvodapedagógusok Napja - sikeres programok
A program célja, hogy az óvodapedagógusok megismerjék, hogy miként tudnak a múzeumok az óvodai neveléshez kapcsolódni, továbbá, hogy az óvónők egy kötetlen, oldott hangulatú programon találkozzanak, kapcsolatokat építsenek, és információkkal gazdagodjanak. A legfiatalabbaknak szóló, különböző tematikákhoz kapcsolódó játékos órák száma egyre növekszik a múzeumok kínálatában, ezért ez a rendezvény arra is alkalmat adhat, hogy az óvodapedagógusok a foglalkozások során szerzett tapasztalatokat megosszák egymással. Ezeken a programokon az átlag látogatószám 39 fő volt.
-
Hansági Múzeum - Mosonmagyaróvár: 410 fő
Program címe: „Őz gidácska sete-suta”betévedt a múzeumba
Állatok világnapja a Hansági Múzeumban A múzeumnak, mint közművelődési intézménynek is fontos azon értékek, ismeretek, magatartásformák, életviteli szokások közvetítése, melyek arra tanítják gyermekeinket, hogyan óvhatják meg természetes, épített és társas-társadalmi környezetünket. Egy kósza ötletből lett valóság. Mivel is tehetnénk ezt a napot emlékezetessé az ovisok számára. Megszületett a több helyszínes rendezvény programja, amikor az jutott eszünkbe, miért ne fogadhatnánk néhány bemutatható állatot a múzeumkertben, ahol nemcsak állatokkal kapcsolatos játékos feladatokat oldhatnak meg, hanem közelről is megszemlélhetik őket a győri Xantus János Állatkert jóvoltából. Az óvodapedagósusok és a múzeum kapcsolatát e programmal kívánták erősíteni, színesebbé tenni. (Együttműködő partnerek:Xantus János Állatkert - Klemo Kft.)
ÖTLET: komplex program, együttműködések
-
Jaksa János Helytörténeti Gyűjtemény - Szegvár: 127 fő
Program címe: Őszi hangulatok
Az óvodás csoportok meghívásával a természet őszi változásaira hívtuk fel a figyelmet: az őszi növények közül a tökkel és a szőlővel ismertettük meg az őket. Saját kezükkel szemezték bele a szőlőt a présbe, majd kipróbálhatták a szőlőpréselést. A gyerekeknek még nem volt alkalmuk préselni, így nagy figyelemmel, türelmesen nézték a prés összeszerelését és óvatos körbeforgatását. Megnéztük közelebbről a tököt is: a magok hogyan kapcsolódnak egymáshoz, mire használhatjuk a tökmagot, mely álltok fogyaszthatják a növényt. Láthatták a résztvevők a töklámpást, ezután kockákra vágott sült tököt is kóstolhattak. A gyemekek kézműves foglalkozás keretében a különböző hazavihető kincseket készítettek. A foglalkozás közben az óvodapedagógusokkal tapasztalatcsere folyt a múzeum és az óvodai nevelés összeférhetőségéről és kapcsolatairól, valamint egyeztetés a következő óvodásoknak szóló programokról.
ÖTLET: komplex program, egyszerre szólítják meg a csoportot és az óvodapedagógusokat is