|
Egy lassan 10 évvel ezelőtti szerencsés véletlennek köszönhetem a múzeumi szférához kapcsolódást, amit egy rövid, gyors kitérőnek gondoltam. Nem készültem rá, az akkori többéves egyetemi és céges nyelvtanítás után egy kiszámítható és biztos háttérre vágytam, ahol majd csendesen eltevékenykedem és a családi életre, a gyerekeimre koncentrálhatok.
Ennek az ellenkezője történt. Az első pillanattól meglepett, hogy mennyire sokrétű munka zajlik egy muzeális intézményben. Külső szemmel megannyi új fejlesztési lehetőséget láttam és szabadkezet is kaptam számos területen: új múzeumi arculatot indíthattam el, berobbantunk a sajtóba, állandó kiállítást és mintaprojektet tervezhettem. Munkámnak köszönhetően a Soproni Múzeum a helyi kulturális életben megújult tartalmat kapott: egy szolgáltató hely, ahol mindig történik valami, ahol pezseg az élet, akiket érdemes keresni, mert segítséget nyújtanak.
A múzeumi munka során úgy érzem magam, mintha egy hatalmas játszótéren dolgoznék, ahol a tapasztalataimat, a versenyszférában szerzett tudásomat hatékonyan tudom kamatoztatni.
2023 őszétől a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karának munkatársa vagyok. Továbbra is az együttműködésekre fókuszálok, hasznosítom a múzeumi szemléletet, emellett aktívan keresem a felsőoktatás és a muzeális intézmények között kapcsolódási pontokat.
Eddigi múzeumi vonatkozású munkahelyek, beosztások, feladatkörök
Amire büszke vagyok az általam végzett szakmai tevékenységgel kapcsolatban
Legnagyobb szakmai sikeremet a múzeumpedagógiai nívódíjas és az Év kiállítása 2018 címet is elnyert soproni Macskakő Gyermekmúzeum révén értem el. A gyermekeknek szóló interaktív állandó tárlat megálmodója, múzeumpedagógus kurátora és 2021-ig a kiállítóhely üzemeztetője voltam Martos Virág múzeumpedagógus társammal.
A Soproni Múzeum audiovizuális tartalmainak fejlesztését is fontos szakmai tevékenységemnek tekintem. A MOKK /EMMI Élő történelem másként – múzeumok a virtuális térben című mintaprogram keretében kisfilmeket készítettünk, melyek közül a „Halljad Ruben" – apa és fia az Ó-Zsinagógában című film az egyik büszkeségem:
https://www.youtube.com/watch?v=fJ-gcVFt8_o
Végzettség
MÚZEUMI KOORDINÁTORI HÁLÓZAT
Koordinátori hálózathoz csatlakozás időpontja: 2013.
Koordinátori hálózathoz csatlakozás motivációja
Végzettségem szerint történelem-német szakos tanár vagyok, dolgoztam nyelvtanárként és idegen nyelvi szerkesztőként, voltam telepített idegenvezető, újságíró és kommunikációs munkatárs. Múzeumi pályafutásomat a Soproni Múzeumban kezdtem, ahol marketing és PR feladatoktól a rendezvényszervezésig a múzeumi közművelődés számos területén dolgozom.
Koordinátorként egy egymást segítő, hiteles szakmai csapat tagja lehetek és a képzéseknek, szakmai találkozóknak, tanulmányutaknak köszönhetően egyre inkább rálátok a hazai és nemzetközi múzeumi világra.
Koordinátorként szeretnék hozzájárulni és segítséget adni a múzeumok folyamatos megújulásához. Szeretném, ha a múzeumok élő közösségi terekké válnának, ahol hitelesen, lendületesen és kreatívan mutatjuk be értékeinket.
Koordinátorként megvalósított legsikeresebb kezdeményezés, tevékenység, feladat
My Story. Közösségi videózás a múzeumban címmel egy részvételi videós múzeumpedagógiai mintaprojekt valósult meg a szakmai vezetésemmel a Soproni Múzeumban 2018-ban, majd a projekt folytatásaként 2020-ban. A módszertani kísérlet során egy a Néprajzi Múzeumban rendezett múzeumpedagógiai konferencián látott új közösségteremtő filmes módszertant adaptáltunk a magyarországi múzeumi közegre. 2018-ban három csoporttal szerveztünk öt-öt alkalmas részvételi videós múzeumpedagógiai foglalkozást, majd 2020-ban újabb speciális nevelési igényű, hátrányoz helyzetű fiatalokkal folytattuk a projektet.
További infó:
https://mokk.skanzen.hu/csodat-nem-teszunk,-de-fontos,-hogy-lehetoseget-adjunk.html?id=csodat-nem-teszunk,-de-fontos,-hogy-lehetoseget-adjunk
Letölthető módszertani kiadvány a mintaprojektről:
https://mokk.skanzen.hu/20200710stafeta-fuzetek-4-my-story-kozossegi-videozas-a-muzeumban-a-soproni-muzeum-mintaprojektje
A projekt kapcsán az ELTE BTK Média és Kommunikáció Tanszék kutatóival együttműködve interjúk és tanulmányok készültek, il. budapesti workshopon mutatkoztunk be.
További célkitűzések koordinátorként
Célom a korszerű múzeumi szemlélet tudatos elsajátítása, külföldi és hazai jó gyakorlatok feltérképezése, megismerése és terjesztése. A tanulmányutak tapasztalatainak továbbadása, a regionális műhelymunka elősegítése.
Szoros és együttműködő kapcsolatot szeretnék ápolni a helyi közösségekkel, civil szervezetekkel. Hiszek a közösségekben dolgozó önkéntesek erejében, és fontosnak tartom az önkéntesség szerepkörének erősítését.
Célom olyan gyermek és felnőtt és családi programok, rendezvények szervezése a múzeumban, melyek hitelesek, értéket képviselnek, magával ragadják a közönséget, kielégítik szórakozási, kulturális igényeiket. A programok naprakész tálalását, fiatalos modern megjelenítését is feladatomnak tartom.
Szeretnék aktívan közreműködni új fejlesztéseknél, múzeumi pályázatoknál.
Részvétel szakmai tanulmányutakon, konferenciákon, MOKK képzéseken
Oktatói tevékenység
EGYÉB
Nyelvtudás
Fontosabb projektek, melyekben részt vett
Fontosabb kutatások, melyekben részt vett
NÉV AZ ÖN KÉRDÉSE Kérjük, jelölje a mellékelt lehetőséget. |
|
ELKÜLD |
|
| DECEMBER 07 SZOMBAT |
DEC 27 péntek |
Monodráma Nick Hornbytól a BTM-ben |
2024. 11. 08. Szent Márton Újborfesztivál és Libator | ||
2024. 11. 08. FINISSZÁZS - a Kockaház kiállítás záró eseménye |