belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Tatabányai Múzeum Bányászati Múzeum és Ipari Skanzen: Mesterségem címere

Mivel az élmény megszerzése központi kérdéssé vált napjainkban, a cél elsősorban az élmény ismerős és értelmezhető ismeretekre való átalakítása lett.

A múzeumpedagógiai foglalkozások koncepciója a gyerekek komplex fejlődését szolgálja, kiegészíti, és megerősíti az óvodákban megszerzett ismereteket.Mindez játékosan, a drámapedagógia módszerével történik

Az óvónők a következő foglalkozásokból választhatnak:

Ó mi szép, ó mi szép, ez a három lábú szék… foglalkozás a skanzen cipész műhelyében

Én vagyok a bakó manó nyassz!foglalkozás a skanzen szabó műhelyében

Urak, hölgyek szépüljenek!foglalkozás a skanzen borbélyműhelyében, szépségszalonjában és fodrász műhelyében

Itt repül a kis madár!foglalkozás a skanzen fotó műhelyében

Sót vegyenek…sót vegyenek foglalkozás a skanzen élelemtárában

Kerek ez a zsemle…nem fér a zsebembe…!foglalkozás a skanzen pék műhelyében


A gyerekek játékosan megismerkednek az általuk választott foglalkozás alapvető fogalmaival, eszközeivel. Ezáltal megismerik Tatabánya helytörténetének egy részét és összehasonlítják azt a jelen korral. Aktívan használják a Múzeum mindenkié matricás füzet megfelelő oldalait. A foglalkozások interaktivitását más eszközök is biztosítják.