belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Utazó múzeum - sikeres programok

1. Soproni Múzeum - Sopron

Legyél Te is városszéptő - 597 fő

A Soproni Városszépítő egyesület fennállásának 150. évfordulója alkalmából indította el a „LEGYÉL TE IS VÁROSSZÉPÍTŐ!” című projektet, melynek indulásához a 2018. október 01. és november 11. között megrendezett országos rendezvénysorozat, a Múzeumok Őszi Fesztiválja adta meg a keretet. A foglalkozást a Macskakő Gyermekmúzeumban családi programként kisgyermekes családoknak, a rendezvénysorozat keretein belül pedig „Utazó Múzeum”-ként általános iskolák alsó-és felső tagozatosainak kínálták. 560 általános iskolás diák ismerkedett meg a soproni városszépítés évszázados történetével. A résztvevő diákok a jubileumi évforduló alkalmából maguk is ifjú városszépítőkké váltak, így 2019 folyamán a Soproni Városszépítő Egyesület támogatóinak mondhatják magukat. A projekt önálló Facebook oldala is elindult csatlakozva a Soproni Múzeumhoz kötődő Tűztorony, Macskakő, Ars Historica Társulat, Storno-konyha és Régiségtár oldalakhoz. A projekt gazdája dr. Német Ildikó múzeumpedagógus. A Soproni Múzeum és a Soproni Városszépítő Egyesület a négy hét alatt szorosabb kapcsolatot épített ki egymással és a részt vevő diákok magas létszáma is egyértelmű siker számukra. Az ingyenes előadás 45 perc volt, mely egy iskolai tanórába belefér. Az információátadás játékosan, az adott korosztályhoz igazodva rugalmasan történt.

 

2. Keller Lajos Városi Könyvtár és Kulturális Központ,
     Helytörténeti Gyűjtemény - Mártály

„ Szállásunk volt az ég alja, takarónk az ég csillaga…
   - Mindszent és Mártély kubikus öröksége”  68 fő 

helyszíne: Mártélyi Általános Művelődési Központ.

6 alkalommal rendezték meg a programot Mindszenten 2018. október 6 -án, ahol a településre jellemző szakmákkal és a település múltjával ismerkedhettek meg a látogatók.

A mindszenti vándorkiállítás keretein belül a látogatók a kubikos lét mindennapjaival ismerkedhettek meg interaktív formában. A két település intézményeinek együttműködését is segítette a program. résztvevő intézmény: Mártélyi Általános Művelődési Központ

 

3. Napsugaras Tájház - Szeged

 „Supperok” - 441 fő (50/ program)

helyszín: Napsugaras Tájház.

4 alkalommal rendezték meg a programot Szegeden 2018. október 9 és november 6 között, a fiatalok interaktív módon bővíthették tudásukat a népi élettel, szokásokkal kapcsolatban, ismerhették meg.

 A program során az óvodások, általános és középiskolások játékos formában ismerkedhettek meg a hajóács és más a tiszai hajózáshoz köthető mesterségekkel, kifejezésekkel, azok eszközeivel. A programot szerepjátékok, társasjátékok és quizek tették még izgalmasabbá. Így a gyerekek egy nagyszerű élmény mellett a város és régió életében korábban oly meghatározó mesterségekbe, létformákba is betekintést nyertek.

 

4. Paksi Városi Múzeum – Paks

„Foglalkozások a bőröndből” - 142 fő (24/program)

helyszíne: résztvevő oktatási intézmények 

9 alkalommal rendezték meg a programot Pakson 2018. október 8 és 13 között, ahol szakemberek segítségével a múzeumi gyűjtemény tárgyait és az azokkal dolgozó szakemberek munkáját különleges módon, az iskolák, óvodák falai között, ismerhették meg a gyerekek.

A múzeumpedagógusok a paksi kistérség óvodáiba iskoláiba látogattak el. Interaktív, háromféle tematikus foglalkozással. Ezek keretében a gyerekek megismerkedhettek a régészet a néprajz és az újkortörténet tárgyi emlékeivel, az avval foglalkozó szakemberek munkájával. Így interaktívan empirikus módon került közelebb a résztvevőkhöz a múzeum és annak kiállítási anyaga.

 

5. Bélyegmúzeum – Budapest

„A múzeum házhoz megy” - 401 fő (67/program)

helyszíne: programot igénybe vevő iskolák 

13 alkalommal rendezték meg a programot Budapesten 2018. október 10 és november 9 között, ahol szakemberek segítségével a múzeumi gyűjtemény tárgyai bemutatása mellett a programban résztvevő diákok rendhagyó tanórában tanulhatnak történelemről, földrajzról és művészetekről a bélyegen keresztül.

A programban résztvevő diákok egy érdekes interaktív rendhagyó tanórában tanulhatnak történelemről, földrajzról és művészetekről a bélyegen keresztül. Mindeközben a bélyeg történetével és fajtáival is megismerkedhettek a tanulók. A szakemberek a korcsoportnak egyéni sajátosságait figyelembe véve, játékos feladatokkal tette még érdekesebbé a különleges tanórát.