belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Minden panasz ajándék

A minőség garanciája, avagy a MOKK képzések műhelytitkai 2. rész

Képzéseink fontos eleme a hallgatói visszajelzés. A pozitív észrevételeknek örülünk, de igazából a képzések színvonalának emeléséhez a negatív kritikák járulnak hozzá. Ezekből látható ugyanis, hogy a képzés mennyire találkozik a hallgatói elvárásokkal. A képzés több pontján is kikérjük a hallgatók véleményét, és a visszajelzéseket feldolgozva, a jogos kritikákra megoldást találva állunk neki a következő képzés megszervezésének.

A következő ábra azt mutatja, hogy a hallgatói visszajelzéseket miként építjük be a soron következő képzésünkbe.

Minden panasz ajándék

Vegyük sorra, mikor, milyen visszajelzéseket kérünk a hallgatóktól.

Hallgatói elvárások

A hallgatók a képzésre jelentkezéskor kérésünkre írásba foglalják előzetes elvárásaikat a témával kapcsolatosan

Minden kurzusunk bevezető, bemutatkozó beszélgetésén a hallgatók szóban is megfogalmazzák, hogy mit várnak a képzéstől. A válaszok alapján képet kapunk arról, hogy mennyire volt érthető a képzés kommunikációjában a képzés célja. Ez üzenet a kommunikáció felé: ha a hallgatói elvárások és a képzés célja találkoznak, jó volt a kommunikáció, ha sok hallgatónál eltérést tapasztalunk, javítani kell a kommunikáció tartalmán.

Oktatók értékelése

Minden egyes képzési nap végén a hallgatók – név nélkül - értékelik az aznap elhangzott előadásokat és minősítik az oktatókat. A képzés végén összesítjük az értékeléseket és levonjuk a következtetéseket. Amennyiben egy oktató több hallgatótól is rossz minősítést kap, személyesen konzultálunk az oktatóval. Volt már erre példa. Az oktató nyitott volt az értékelő megbeszélésre és rendkívül pozitívan fogadta a hallgatói kritikát. A következő előadását már a visszajelzések figyelembe vételével építette fel, amit a hallgatók értékelésükben meg is háláltak. Azóta is ő az egyik legnépszerűbb előadónk.

Előadások értékelése

Többféleképpen is értékeljük az előadásokat. Egyrészt a hallgatók értékelik magát az előadást, fókuszálva annak témájára, aktualitására, feldolgozási módjára. Ebből kapunk egy képet arról, hogy mennyire érezték a hallgatók a témakört hasznosnak, az előadást számukra hasznosíthatónak.

Az oktatásszervező és a képzések szakmai vezetője a következő kurzus indítása előtt áttekinti a képzés témaköreit és megvizsgálja, hogy az adott témakörön belül van-e olyan új irányzat, történt-e olyan innováció, született-e példaértékű projekt, stb. amellyel érdemes kiegészíteni a képzést. A soron következő tanfolyamot már a hallgatói visszajelzések beépítésével és a felmerülő új témakörök bedolgozásával szervezzük meg.

Képzések értékelése

Minden továbbképzésünk befejezésekor a hallgatók írásban és szóban is kiértékelik a képzést. Nem csak arra vagyunk kíváncsiak, hogy mennyire voltak elégedettek a képzés megszervezésével, hanem arra, is hogy „ki mit visz haza a tarisznyájában?”, vagyis kinek mit tudott nyújtani a képzés. Ezen az összefoglaló záróbeszélgetésen a hallgatók javaslatokat tehetnek további témák, vagy további hiánypótló képzés kidolgozására is. Ezeket az információkat is beépítjük a következő képzésünkbe.

Záródolgozat

A MOKK célja, hogy a gyakorlatban hasznosítható tudást adjon. A záródolgozattal kapcsolatos alapvető elvárás, hogy egy olyan, a hallgató saját intézményében a képzés eredményeként tervezett programot mutasson be, amely témáját és módszerét is tekintve újszerű, visszatükrözi a képzésen tanultak hasznosulását, mások számára is jó gyakorlati példát, mintát jelenthet. A záródolgozatokból pontos képet kaphatunk arról, mennyire volt inspiráló a hallgatók számára a képzés, mennyire tudják a saját munkájukba majd beépíteni az elhangzottakat.

Beszámoló

A beszámoló a képzés eredményességének a legjobb fokmérője. A hallgatók 2 éven át félévente számolnak be arról, hogy a záródolgozatban leírtak miként kerültek megvalósításra. Számunkra a legnagyobb öröm, amikor egy olyan programra kapunk meghívást, amelynek ötlete a hallgató záródolgozatában született meg. Büszkék vagyunk, hogy minden képzésünknek számos kézzelfogható eredménye született!

Nagy Magdolna

Nyitólap

eseménynaptár


  JÚN 27
  csütörtök
 
Museum Tech 2019: Digitális Fesztivál júniusban
  JÚN 29
  szombat
 
Lyukas nap a Kiscelli Múzeumban
  JÚL 02
  kedd
 
Múzeumpedagógiai workshop a Tér-Mozgás-Játék című kiállításhoz
  JÚL 02
  kedd
 
A képzőművészet, a természettudomány és a múzeumpedagógia inklúziója
  SZEP 09
  hétfő
 
VIII. Országos és IV. Nemzetközi Múzeumandragógiai Konferencia
  SZEP 16
  hétfő
 
Alternatív múzeumi erőforrások (AME30T)
HKSZCSPSZV
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

JÚNIUS

26

SZERDA

legfrissebb híreink


2019. 06. 25.
Kurátori tárlatvezetések az Art Capital 2019 szakmai napján
2019. 06. 25.
Kurátori tárlatvezetések az Art Capital 2019 szakmai napján
2019. 06. 07.
Tanúsítványátadó egy egyedülálló, személyre szabott múzeumvezetői képzés végén
2019. 06. 03.
Pont Itt - Ünnepélyes kurzuszáró kiállítás megnyitó a Skanzenben
Magyar Múzeumok


2019. 06. 25.
Múzeumpedagógiai Nívódíj 2019
2019. 06. 25.
A „Szöcske” légcsavarja a Vasváry-házban
2019. 06. 24.
Hamarosan befejeződik Szulejmán szultán Szigetvár melletti sírkomplexumának régészeti feltárása
2019. 06. 24.
A MuseuMap az Europeana akkreditált aggregátora
Skanzen hírek


2019. 04. 03.
Emlékülés a Skanzenben Sabján Tibor tiszteletére
2019. 03. 22.
Önkénteseknek tart képzést a Skanzen
2019. 03. 22.
Tavaszi napközi a Skanzenben zöldcsütörtökön és húsvét kedden
2019. 03. 22.
Tavaszváró kerti hétvége a Skanzenben