belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Mintaprojektekről írták

A Bihari Hírlap tudósítása a Bihari Múzeum mintaprojektjéről

tovább
 → 


Makói Városi Televízió: József Attila Múzeum által indított mintaprojekttel kapcsolatos konzultáció

A József Attila Múzeum által, szeptemberben elindított mintaprojekttel kapcsolatos konzultáció zajlott múlt héten az intézmény foglalkozató termében. A kezdeményezés, a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” elnevezésű pályázat keretében valósult meg.

tovább
 → 


Régi mesterségekkel ismerkedhetnek meg a diákok

Egy különleges projektnek lehet a része a József Attila Múzeum egy pályázatnak köszönhetően: két makói iskola szaktanulói ismerkedhetnek meg régi mesterségekkel a múzeumban.

tovább
 → 


Mesterségeket is oktatnak a makói múzeumban

Leendő kőművesekkel, kertészekkel és textílesekkel is foglalkoznak a makói múzeumban. Csütörtöktől szinte iskolává vált egészen jövő nyárig a kulturális intézmény. Egy projektnek köszönhetően a diákok közvetlenül ezen mesterségeket végzőktől leshetik el az adott szakma fortélyait.

tovább
 → 


pecsiujsag.hu: Drámapedagógiai foglalkozásokon vehetünk részt Pécsett

tovább
 → 


bama.hu: Drámapedagógiai foglalkozásokat tartanak Pécsett

tovább
 → 


pecsimuzeumok.hu: Játszd el magad! – színház a múzeumban

tovább
 → 


Játszd el magad! – színház a múzeumban

A szentendrei székhelyű Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek elnevezésű projektje keretébenországszerte 19 muzeális intézményt kért fel modern múzeumi interpretációs módszerek kidolgozására. Köztük van a pécsi Várostörténeti Múzeum, amely a társadalmilag hátrányos helyzetű gyermekek múzeumi eszközökkel történő kompetenciafejlesztését is feladatul tűzte ki. A JPM mintaprojektjében a pécsiBártfa Utcai Általános Iskola, valamint három pécsváradi oktatási intézmény, a Kodolányi János Német Nemzetiségi Általános Iskola, a II. Béla Szakközépiskola, illetve az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény vesz részt.

tovább
 → 


Közös(térben)ségben - a szolnoki Damjanich János Múzeum mintaprojektje

A KÖZÖS/TÉRBEN/SÉGBEN projekt 3 generáción, 3 szinten, 3 idősíkon keresztül kívánja bemutatni azokat a közösségeket, az egyén és közösség viszonyát, amelyek az egyes településeken meghatározó jelentőséggel bírtak. A mintaprojekt célja a közösségi értékek jelentőségének bemutatása, a lokálpatriotizmus és az identitás erősítése.

tovább
 → 


Rippl-Rónai mintáit sajátították el a diákok

Rippl-Rónai motívumaiból saját mintákat alkothattak azok az diákok, akik egy rendhagyó múzeumpedagógiai foglalkozáson vettek részt. Főként ruhaterveket készítettek szecessziós elemekből, virágmintákból. A viaszos batikolással is megismerkedhettek a textilművesnek, illetve divat- és stílustervezőnek készülő tanulók.

tovább
 → 


Televíziós riport a Hetedhét Játékmúzeum mintaprpojektjéről

A Fehérvár Tv felvétele ide kattintva érhető el.

tovább
 → 


A Fehérvári Hetedhét Játékmúzeum mintaprojektje – Kulturális játszóterek

A Hetedhét Játékmúzeumban egy módszertanilag megalapozott mintaprojekten dolgoznak. Ennek nyomán olyan múzeumpedagógiai foglalkozás születik, amely országos példává válhat és beépíthető lesz az óvodapedagógusok képzésébe.

tovább
 → 


Ovisok a Múzeumban - Közös projektbe kezdett az ELTE és a Játékmúzeum

A múzeumszocializációt segítő projekten dolgozik közösen a Hetedhét Játékmúzeum és az ELTE Tanító- és Óvóképző kara. A cél, hogy az óvodásokból múzeumszerető és értő felnőttek váljanak. Ma konzultációs nappal kezdték a közös munkát a Játékmúzeumban.

tovább
 → 


Lezárult a Duna Múzeum mintaprojektje

Az EFOP-3.3.3-VEKOP-16-2016-00001 “Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” elnevezésű mintaprojekt gyakorlati lebonyolítása befejeződött a Duna Múzeumban. A hat szakmai napból álló projektben a Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum Pálfy-Vízügyi Szakgimnázium, valamint a budapesti Than Károly Ökoiskola, Szakgimnázium és Szakközépiskola tanárai valamint diákjai vettek részt.

tovább
 → 


Volna kedved a vízzel dolgozni? Eredményes a Duna Múzeum mintaprojektje

A program jól megfogalmazott célja az volt, hogy a középiskolások körében kialakítsa, erősítse a vízügyi szakma felé való orientációt. A különböző területekről érkező szakemberek megszabták azokat az oktatási irányokat és feltételeket, melyek elősegíthetik a szakemberhiány pótlását.

tovább
 →