belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Mintaprojektekről írták, mondták

A Damjanich János Múzeum és a Vehiculum - ház közös mintaprojektjéről készített műsort a Szolnok Tv

tovább
 → 


Hidd el, érted te ezt! - kiállítás kamaszoknak Szentendrén

A Láthatatlan jelenlét című kiállítás két kurátorával beszélgetett a librarius.hu.

tovább
 → 


Láthatatlan jelenlét – Bevezetés a kortárs művészetbe kamaszoknak – de nem csak nekik

tovább
 → 


A Skanzen mintaprojektjéről az Esti kérdésben

tovább
 → 


Tiéd a múzeum!

Filmek, Facebook-profil, képkatalógus született a "Hová mész? Tiéd a múzeum! – digitalizált gyűjtemények oktatási hasznosítása" című mintaprojekt keretén belül.

tovább
 → 


A divat elhalványul, a stílus örök – A szakképzéstől a kreatív iparágakig múzeumi katalizálással (Móra-múzeum)

Célunk volt, hogy a két iskola tanulóival közösen tekintsük át a néprajzi textil gyűjtemény darabjait, először a textilek mintái, létrehozásuk technikája szempontjából, gyűjtsünk motívumokat, vizsgáljuk meg a színvilágot, formai és tartalmi jegyeket. Ez adott inspirációt a textilműves diákoknak és a tervező, valamint kivitelező diákoknak is, mely alapján minta, forma és textil terveket készítettek.

tovább
 → 


A divat elhalványul, a stílus örök - Heti Közélet című műsorban

A divat elhalványul, a stílus örök című mintaprojekt ötletgazdája és kidolgozója a szombathelyi Savaria Múzeum volt, mint mintaprojekt megvalósító. A szegedi Móra Ferenc Múzeumnak, mint mentorált intézménynek a feladata az eredeti terv és módszer kipróbálása, adaptációja volt. A Móra Ferenc Múzeum munkatársai kiváló eredményt értek el az adaptációval.

tovább
 → 


Női kendőn köszön vissza a suba hímzése - Régi tárgyakból, új használati tárgyak születtek

Újraértelmezték a középiskolás diákok a Móra Ferenc Múzeum néprajzi gyűjteményeinek régi szegedi tárgyait - a hímzett dohányzacskók, subák mintáiból terveztek új használati tárgyakat Tömörkény István és a Kossuth Zsuzsanna szakgimnázium diákjai.

tovább
 → 


Divatkiállítás a Móra-múzeumban

Szegedi Tömörkény István Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium textilműves tanulói, továbbá a Szegedi Szakképzési Centrum Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskolájának divat- és stílustervező, ruhaipari technikus szakos diákjai és oktatói működtek együtt gy mintaprojekt kapcsán a Móra Ferenc Múzeummal.

tovább
 → 


Történetek a bőröndből. Tudás – élmény – munka

A Berettyó Kulturális Központ Bihari Múzeum mintaprojektjébe kapcsolódhatnak be a Debreceni Egyetem közösségszervezés és andragógia alapszakos hallgatói és oktatóik.

tovább
 → 


Elkészültek a tervek az új múzeumi terekhez

Kiállítás formájában mutatta be a Herman Ottó Múzeum azoknak a diákoknak a terveit, akiket a szakemberek bevontak a fejlesztési programba. Céljuk, hogy közösségi tereket alakítsanak ki amellett, hogy a múzeum kiállításait közelebb vigyék a látogatókhoz.

tovább
 → 


A múzeum akár randihelyszín is lehet

Miskolc – Cél volt, hogy a diákok másképp gondoljanak a kulturális intézményekre.

tovább
 → 


A Bihari Hírlap tudósítása a Bihari Múzeum mintaprojektjéről

tovább
 → 


Makói Városi Televízió: József Attila Múzeum által indított mintaprojekttel kapcsolatos konzultáció

A József Attila Múzeum által, szeptemberben elindított mintaprojekttel kapcsolatos konzultáció zajlott múlt héten az intézmény foglalkozató termében. A kezdeményezés, a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” elnevezésű pályázat keretében valósult meg.

tovább
 → 


Régi mesterségekkel ismerkedhetnek meg a diákok

Egy különleges projektnek lehet a része a József Attila Múzeum egy pályázatnak köszönhetően: két makói iskola szaktanulói ismerkedhetnek meg régi mesterségekkel a múzeumban.

tovább
 → 


Mesterségeket is oktatnak a makói múzeumban

Leendő kőművesekkel, kertészekkel és textílesekkel is foglalkoznak a makói múzeumban. Csütörtöktől szinte iskolává vált egészen jövő nyárig a kulturális intézmény. Egy projektnek köszönhetően a diákok közvetlenül ezen mesterségeket végzőktől leshetik el az adott szakma fortélyait.

tovább
 → 


pecsiujsag.hu: Drámapedagógiai foglalkozásokon vehetünk részt Pécsett

tovább
 → 


bama.hu: Drámapedagógiai foglalkozásokat tartanak Pécsett

tovább
 → 


pecsimuzeumok.hu: Játszd el magad! – színház a múzeumban

tovább
 → 


Játszd el magad! – színház a múzeumban

A szentendrei székhelyű Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek elnevezésű projektje keretébenországszerte 19 muzeális intézményt kért fel modern múzeumi interpretációs módszerek kidolgozására. Köztük van a pécsi Várostörténeti Múzeum, amely a társadalmilag hátrányos helyzetű gyermekek múzeumi eszközökkel történő kompetenciafejlesztését is feladatul tűzte ki. A JPM mintaprojektjében a pécsiBártfa Utcai Általános Iskola, valamint három pécsváradi oktatási intézmény, a Kodolányi János Német Nemzetiségi Általános Iskola, a II. Béla Szakközépiskola, illetve az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény vesz részt.

tovább
 → 


Közös(térben)ségben - a szolnoki Damjanich János Múzeum mintaprojektje

A KÖZÖS/TÉRBEN/SÉGBEN projekt 3 generáción, 3 szinten, 3 idősíkon keresztül kívánja bemutatni azokat a közösségeket, az egyén és közösség viszonyát, amelyek az egyes településeken meghatározó jelentőséggel bírtak. A mintaprojekt célja a közösségi értékek jelentőségének bemutatása, a lokálpatriotizmus és az identitás erősítése.

tovább
 → 


Rippl-Rónai mintáit sajátították el a diákok

Rippl-Rónai motívumaiból saját mintákat alkothattak azok az diákok, akik egy rendhagyó múzeumpedagógiai foglalkozáson vettek részt. Főként ruhaterveket készítettek szecessziós elemekből, virágmintákból. A viaszos batikolással is megismerkedhettek a textilművesnek, illetve divat- és stílustervezőnek készülő tanulók.

tovább
 → 


Televíziós riport a Hetedhét Játékmúzeum mintaprojektjéről

A Fehérvár Tv felvétele ide kattintva érhető el.

tovább
 → 


A Fehérvári Hetedhét Játékmúzeum mintaprojektje – Kulturális játszóterek

A Hetedhét Játékmúzeumban egy módszertanilag megalapozott mintaprojekten dolgoznak. Ennek nyomán olyan múzeumpedagógiai foglalkozás születik, amely országos példává válhat és beépíthető lesz az óvodapedagógusok képzésébe.

tovább
 → 


Ovisok a Múzeumban - Közös projektbe kezdett az ELTE és a Játékmúzeum

A múzeumszocializációt segítő projekten dolgozik közösen a Hetedhét Játékmúzeum és az ELTE Tanító- és Óvóképző kara. A cél, hogy az óvodásokból múzeumszerető és értő felnőttek váljanak. Ma konzultációs nappal kezdték a közös munkát a Játékmúzeumban.

tovább
 → 


Lezárult a Duna Múzeum mintaprojektje

Az EFOP-3.3.3-VEKOP-16-2016-00001 “Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” elnevezésű mintaprojekt gyakorlati lebonyolítása befejeződött a Duna Múzeumban. A hat szakmai napból álló projektben a Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum Pálfy-Vízügyi Szakgimnázium, valamint a budapesti Than Károly Ökoiskola, Szakgimnázium és Szakközépiskola tanárai valamint diákjai vettek részt.

tovább
 → 


Volna kedved a vízzel dolgozni? Eredményes a Duna Múzeum mintaprojektje

A program jól megfogalmazott célja az volt, hogy a középiskolások körében kialakítsa, erősítse a vízügyi szakma felé való orientációt. A különböző területekről érkező szakemberek megszabták azokat az oktatási irányokat és feltételeket, melyek elősegíthetik a szakemberhiány pótlását.

tovább
 →