Kassák Lajosról kevesen tudják, hogy az irodalom és a képzőművészet mellett a reklám és tipográfia területén is az újítók közé tartozott. Maga is tervezett borítókat, plakátokat, reklámgrafikákat, írásaiban pedig nemcsak a jó reklám erejének, hanem a reklámgrafikus társadalmi felelősségének is szószólója volt. Hogyan gondolkodott Kassák a reklám etikai dimenziójáról és a modern életben betöltött szerepéről? Az általa megfogalmazott felvetések mentén igyekszünk reflektálni a reklámok, hirdetések saját életünkben játszott szerepére. Mi hogyan formáljuk a világot, amin osztozunk választásainkkal, ízlésünkkel, tevékenységeinkkel (tudatosan és öntudatlanul)? Önmagunk pozícionálására, identitásunk, véleményünk kifejezésre juttatására az egyik legkézenfekvőbb példa a testünkön viselt ruha, a kiegészítők, szimbólumok. A foglalkozás második felében azzal kísérletezünk, hogy a „megtestesített” üzeneteknek mi a viszonya a manifesztum műfajához. A foglalkozás utolsó részében az avantgárd formanyelvet és a reklámgrafika elemeit felhasználva kollázs technikával kitűzőket készítünk, olyan társadalmi üzeneteket fogalmazva meg, melyet magunk is bátran vállalnánk. Korosztály: 9-12. osztály A foglalkozás hossza 90 perc. Kapcsolódás a kerettantervhez: Vizuális kultúra: #vizuális kommunikáció, tömegkommunikáció Etika: #egyén és közösség #tervezés és fogyasztói szokások
Helyszín: Budapest, Kassák Múzeum, Fő tér 1. (Zichy-kastély)
Program időtartama: 90 perc
Célcsoport: általános iskolások, középiskolások
Avantgárd és folyóirat-kultúra: Kassák Lajos mint lapszerkesztő
Vad modernek öndivatbemutatója
Futurista Olaszország / L’Italia futurista
Avantgárd és populáris kultúra
Csavargók, utazók, hálózatépítők
Munka - Pályaválasztási tanácsadás Kassák lajossal