Legkésőbb a gimnázium 11-12. osztályában (de valójában már az általános iskolai években) központi kérdés a pályaválasztás, a jövőkép és az ezekkel kapcsolatos fantáziák, szorongások, motivációk: hol kéne dolgoznom, mihez van tehetségem és miből fogok megélni? Saját dilemmáink felől nézve érdemes szemügyre venni Kassák életútját, aki lakatosinasból vált a magyar művészet egyik legmeghatározóbb alakjává, és még elismert művészként is hadilábon állt a helyesírással, nem beszélt idegen nyel- veket, mégis bátran próbálta ki magát autodidaktaként újabb és újabb területeken. Nőként hogyan boldogult volna a 20. század első felében? Milyen szerepe van mások láthatatlan munkájának az érvényesülésben? Milyen tényezők és feltételek befolyásolják választásainkat, milyen értékek mentén hozzuk döntéseinket? Min- dent az iskolában tanulunk, ami igazán motivál minket, ami a szenvedélyünkké és akár a hivatásunkká is válik majd? Hogyan tudjuk mi magunk aktívan formálni a kereteket, ha egyre kevésbé tá- maszkodhatunk hagyományos mintákra? A foglalkozás során igyekszünk feltérké- pezni saját motivációinkat és tágítani perspektívánkat. Korosztály: 8-12. osztály A foglalkozás hossza 90 perc. Kapcsolódás a kerettantervhez: Életvitel: #életpálya-tervezés #munkavállalás #felnőttkori tanulási lehetőségek Magyar nyelv és irodalom: #avantgárd irányzatok - a magyar avantgárd Történelem: #társadalmi ismeretek #munkavállalás
Helyszín: Budapest, Kassák Múzeum, Fő tér 1. (Zichy-kastély)
Program időtartama: 90 perc
Célcsoport: középiskolások
Avantgárd és folyóirat-kultúra: Kassák Lajos mint lapszerkesztő
Vad modernek öndivatbemutatója
Futurista Olaszország / L’Italia futurista
Avantgárd és populáris kultúra
Csavargók, utazók, hálózatépítők