|
A szegedi tanárképző főiskola hallgatójaként kapcsolódtam be a Móra Ferenc Múzeum múzeumpedagógiai munkájába, főiskolásként múzeumi matinés foglalkozásokat tartottunk gyerekeknek. 2002-ben kezdtem dolgozni a múzeum közművelődési osztályán, melynek 2016-ban a vezetője lettem. Kiállítások, rendezvények szervezése, a múzeumpedagógia és az önkéntesség koordinációja, pályázatok tartoznak a tevékenységi területeimhez.
Számos sikeres, sok látogatót vonzó kiállítást koordináltam, és közreműködtem múzeumi együttműködésekben, melyekben közösen hoztunk létre kiállításokat, illetve cseréltünk, vándoroltattunk tárlatokat.
Kiállításaink létrehozásánál fontos szempont számomra, hogy a látogató az ismeretszerzés mellett élményeket is szerezzen a tárlatok látogatásakor, és a múzeum valódi családi és közösségi szórakozási és tanulási tér legyen egyszerre.
Az osztályom által szervezett rendezvényeink szerves részei Szeged város kulturális programjainak, és népszerűek a látogatóink körében.
Eddigi múzeumi vonatkozású munkahelyek, beosztások, feladatkörök
Amire büszke vagyok az általam végzett szakmai tevékenységgel kapcsolatban
Leginkább az osztályom jó hangulatú, kreatív csapatmunkájára vagyok büszke, a közösen létrehozott kiállításokra, rendezvényekre és az elégedett látogatókra. A Fáraók kincse-egyiptomi kiállításunk, a Dínó-kiállítás vagy a Sisi-tárlatunk sok ezer látogatót vonzott és sok-sok nézőnek, családnak szerzett maradandó élményt. Az általam koordinált Pompeji-kiállításunk nemcsak Szegeden, de Gorsiumban, majd külföldön (Krakkóban) is szép sikert aratott. Múzeumunk 2020-as felújítása során munkánk eredményeképpen színvonalas állandó kiállítások, és jól funkcionáló múzeumi terek jöttek létre.
Múzeumpedagógiai munkánk során élő kapcsolatot alakítottunk ki a szegedi pedagógusokkal, szaktanácsadókkal, egyre több iskola vásárol bérletet, nem csak foglalkozásainkon vesznek részt az osztályok, de közösen szervezünk projekt napokat, tanulmányi versenyeket is. 2017-ben a „Múlt érintése” című látássérültek számára kidolgozott foglalkozásunk múzeumpedagógiai nívódíjat nyert.
2011-ben hoztuk létre önkéntes körünket, amely ma is működő közösség. Az ő aktív közreműködésükkel tudjuk azóta is fenntartani az ajándék tárlatvezetések sorozatát, melyek a múzeum többi rendezvényével együtt szerves részei Szeged kulturális programjainak.
Végzettség
MÚZEUMI KOORDINÁTORI HÁLÓZAT
Koordinátori hálózathoz csatlakozás időpontja: 2016
Koordinátorként megvalósított legsikeresebb kezdeményezés, tevékenység, feladat
Koordinátori tevékenységem alatt széles kapcsolatrendszert építettem fel pedagógusokkal, élő a kapcsolatunk a társintézmények kollégáival, tudunk együtt gondolkodni, segítjük egymást. Tanácsomra több múzeumi kolléga vett részt a MOKK képzésein, ahol nemcsak hasznos információkat kaptak, de új ismereteségek kötődtek, szakmai együttműködések indultak más múzeumok kollégáival.
Aktív a kapcsolatunk a szegedi Pedagógiai Oktatási Központtal, a szaktanácsadó pedagógusokkal számos közös rendezvényt szerveztünk eredményesen. Különböző szakos tanárok találják meg így a múzeum tanórai hasznosításának különféle módjait. Sokan használják a múzeumi a’la carte-t és osztálykirándulás szervezésekor ott választanak programot.
2018-ban a szombathelyi Savaria Múzeummal közösen dolgoztuk ki a „Divat elhalványul, a stílus örök” című mintaprojektünket, melyben művészeti gimnazistákkal és szakképző iskolásokkal terveztük újra a múzeumban őrzött textilek mintáit, és ma is használt darabokat hoztunk létre.
A középiskolákkal élő az együttműködés, lehetőséget adunk a diákok munkáinak bemutatására, közös projekteket szervezünk.
Koordinátorként olyan rendezvény sorozatot indítottam, mely keretében a különböző intézményekben hasonló munkakörben dolgozó kollégák tapasztalatot tudnak cserélni, problémákra közösen tudnak megoldást találni, és információkat adhatnak át egymásnak.
További célkitűzések koordinátorként
Célom a kapcsolati rendszerünk bővítése, új kollégák bevonása a közös gondolkodásba. Szeretnék egyre több egyetemistát is múzeumba vonzani, projektekbe bevonni. Az ő látásmódjuk, szemléletük és a múzeumi atmoszféra társítása mindkét félnek építő, mindketten profitálhatunk belőle. Célom az oktatókon keresztül a múzeumba hozni a hallgatókat, majd az iskolai keretből kilépve egyéni motivációval közös projekteket kidolgozni, és lebonyolítani.
NÉV AZ ÖN KÉRDÉSE Kérjük, jelölje a mellékelt lehetőséget. |
|
ELKÜLD |
|
| OKTÓBER 15 KEDD |
OKT 15 kedd |
Múzeumi szakmai nap Szekszárdon | |
OKT 16 szerda |
Információs nap a Damjanich János Múzeumban | |
OKT 17 csütörtök |
Információs nap a Szolnoki Képtárban | |
OKT 28 hétfő |
Zöld múzeumok – Kihívások és lehetőségek a múzeumi zöld átállásban |
2024. 10. 15. Kínaiak Ausztráliában. Avagy a melbourne-i China Museum | ||
2024. 10. 14. Vándormunkás történetek - műhelymunka dr. Melegh Attila szociológussal a Kassák Múzeum kiállításán |
2024. 07. 04. HETED7 Nyári napközis táborok a Skanzenben | ||
2024. 06. 26. Kádár-kocka kiállítás a Skanzenben |