belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Élő történelem másként

Időpont, helyszín:

2023. ősz, Szentendre

Jelentkezési határidő:

 

A képzés nyilvántartásba vételi száma:  IV/1444-1/2022/MUZEUM

Óraszám: 30 tanóra

Képzési forma: tantermi

Csoportlétszám: 15 fő

Kiknek ajánljuk: közgyűjteményi munkatársak, szakalkalmazottak

Jelentkezési feltételek:  felsőfokú végzettség, közgyűjteményi munkaviszony

A jelentkezéseket belső elbírási folyamat során rangsoroljuk, melynek eredményéről minden jelentkezőt írásban kiértesítünk. Túljelentkezés esetén előnyt élveznek a koordinátorok, az intézményeik munkatársai és azok a kollégák, akik a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” kiemelt projektben a „módszertanokat átvevő múzeumokban” dolgoznak.

A képzés célja:

Az élő történelmi interpretáció műfajainak, formáinak, megismerése, jó gyakorlatainak vizsgálata, elemzése. Felkészítés élő történelem programokról szóló rövid videófilmek elkészítésére, saját filmes koncepció kidolgozására.

Képzési tematika:

  • Mit jelent az élő történelmi interpretáció?
  • Hazai és külföldi példák bemutatása, elemzése
  • Esettanulmányok a helyszínen. A dramaturgia jelentősége az interpretációban.
  • Az élő történelem programokról szóló videók sajátosságai és köznevelési lehetőségei.
  • Élő történelem programokról szóló videók megtekintése és elemzése.
  • Technikai feltételek az élő történelem programokról szóló videók kivitelezéséhez
  • Az élő történelem programokról szóló videók kidolgozásának és közreadásának lépései.

A képzés teljesítésének feltétele: online élő történelmi program koncepciójának kidolgozása

A képzést sikeresen teljesítőknek tanúsítványt állítunk ki.

 

A képzés részvétel díja: egyeztetés alatt

 

További információ:

kepzes.mokk@skanzen.hu 

 

Minőségbiztosítási eredmények

Időpont: 2022. szeptember 12 - 15.
Helyszín: Szabadtéri Néprajzi Múzeum

Múzeumi alapok

Átlagszám

1. Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak?

4,8

2. Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk?

4,4

3. Milyen volt a továbbképzés gyakorlati hasznosságának megítélése?

4,6

4. Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei?

5

5. Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja?

5

6. Hogyan ítéli meg az oktatók munkáját, szaktudását?

5

10. Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek)?

5

11. Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek?

5

12. Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége?

 

 4,6

Kapcsolódó cikkek
Élő történelem témájú, ingyenes elvégezhető továbbképzést hirdet a MOKK!

Nyitólap

 

 

HKSZCSPSZV
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

JANUÁR

31

KEDD

eseménynaptár


  MÁR 20
  hétfő
 
VI. Mesterségünk címere: múzeum
legfrissebb híreink


2023. 01. 31.
Idén is segítünk kipipálni a digitális múzeumi bakancslistát
2023. 01. 30.
Online elérhető Az önkéntesség színei című kötet
2023. 01. 27.
Régészeti asszisztens képzését indít a Magyar Nemzeti Múzeum
Skanzen hírek


2022. 11. 04.
ÉV KIÁLLÍTÁSA 2022 díjas az Erdély épületegyüttes
2022. 10. 11.
'56 falun a Skanzenben