Élő történelem másként
Időpont, helyszín:
Jelentkezési határidő:
A képzés szervezője fenntartja a jogot, hogy túljelentkezés esetén a jelentkezési határidő előtt lezárja a jelentkezéseket.
A jelentkezéseket belső elbírálási folyamat során rangsoroljuk, melynek eredményéről minden jelentkezőt írásban kiértesítünk. Túljelentkezés esetén előnyt élveznek a koordinátorok, az intézményeik munkatársai és azok a kollégák, akik a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” kiemelt projektben a „módszertanokat átvevő múzeumokban” dolgoznak.
Korábbi képzésünk 2024-ben:
2024.05.06-05.09., Szentendre
A képzés nyilvántartásba vételi száma: IV/1444-1/2022/MUZEUM
Óraszám: 30 tanóra
Képzési forma: tantermi és online
Csoportlétszám: 15 fő
Kiknek ajánljuk: közgyűjteményi munkatársak, szakalkalmazottak
Jelentkezési feltételek: felsőfokú végzettség, közgyűjteményi munkaviszony
A jelentkezéseket belső elbírási folyamat során rangsoroljuk, melynek eredményéről minden jelentkezőt írásban kiértesítünk. Túljelentkezés esetén előnyt élveznek a koordinátorok, az intézményeik munkatársai és azok a kollégák, akik a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” kiemelt projektben a „módszertanokat átvevő múzeumokban” dolgoznak.
A képzés célja:
Az élő történelmi interpretáció műfajainak, formáinak, megismerése, jó gyakorlatainak vizsgálata, elemzése. Felkészítés élő történelem programokról szóló rövid videófilmek elkészítésére, saját filmes koncepció kidolgozására.
Képzési tematika:
- Mit jelent az élő történelmi interpretáció?
- Hazai és külföldi példák bemutatása, elemzése
- Esettanulmányok a helyszínen. A dramaturgia jelentősége az interpretációban.
- Az élő történelem programokról szóló videók sajátosságai és köznevelési lehetőségei.
- Élő történelem programokról szóló videók megtekintése és elemzése.
- Technikai feltételek az élő történelem programokról szóló videók kivitelezéséhez
- Az élő történelem programokról szóló videók kidolgozásának és közreadásának lépései.
A képzés teljesítésének feltétele: élő történelmi program koncepciójának kidolgozása, majd bemutatása online vizsgán 2024.10.10-én.
A képzést sikeresen teljesítőknek tanúsítványt állítunk ki.
A képzés részvétel díja: ingyenes
Ingyenesen valósul meg a Kulturális és Innovációs Minisztérium támogatásával.
További információ:
Kis-Várday Júlia oktatásszervező, Kis-Varday.Julia@skanzen.hu
Minőségbiztosítási eredmények
Időpont: 2024.10.01-10.04., Szentendre (online vizsga 2024.10.10.
Helyszín: Szabadtéri Néprajzi Múzeum
1. Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? | 4,5 |
2. Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? | 4,5 |
3. Milyen volt a továbbképzés gyakorlati hasznosságának megítélése? | 4,5 |
4. Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? | 4,5 |
5. Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? | 5 |
6. Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? | 5 |
10. Hogyan ítéli meg az oktató(k)/gyakorlatvezető(k) munkáját, szaktudását? | 4,5 |
11. Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek)? | 5 |
12. Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? | 5 |
Időpont: 2024.05.06 - 05.09.
Helyszín: Szabadtéri Néprajzi Múzeum
Átlagszám |
|
1. Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? |
4,5 |
2. Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? |
4,5 |
3. Milyen volt a továbbképzés gyakorlati hasznosságának megítélése? |
4 |
4. Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? |
5 |
5. Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? |
4 |
6. Hogyan ítéli meg az oktatók munkáját, szaktudását? |
5 |
10. Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek)? |
5 |
11. Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? |
5 |
12. Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? |
4,5 |
Időpont: 2022. szeptember 12 - 15.
Helyszín: Szabadtéri Néprajzi Múzeum
|
Átlagszám |
1. Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? |
4,8 |
2. Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? |
4,4 |
3. Milyen volt a továbbképzés gyakorlati hasznosságának megítélése? |
4,6 |
4. Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? |
5 |
5. Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? |
5 |
6. Hogyan ítéli meg az oktatók munkáját, szaktudását? |
5 |
10. Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek)? |
5 |
11. Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? |
5 |
12. Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? |
4,6 |
Kapcsolódó cikkek | |||
Élő történelem témájú, ingyenes elvégezhető továbbképzést hirdet a MOKK! |