Esélyt a múzeummal - Iskolai felzárkóztatás, tehetséggondozás, kompetenciafejlesztés múzeumi támogatása a korai iskolaelhagyók csökkentése érdekében (IFT60B)
A képzés a NKÖM 1/2000 (I.4.) kulturális szakemberek továbbképzéséről
szóló rendelet szerint akkreditált
Akkreditációs ügyszám: 44379-4/2017/KOZGYUJT
Időpont, helyszín: egyeztetés alatt
Óraszám: 60 óra
Képzési forma: blended (30 óra tantermi és 30 óra e-learning)
Csoportlétszám: 15 fő
Kiknek ajánljuk: múzeumpedagógusok, ismeretátadási szakemberek,
muzeális intézmények vezetői
A képzés célja:
A képzés célja, hogy érzékenyítse a múzeumi szakembereket a hátrányos helyzetű gyerekek problémáira, hogy azt megértve képesek legyenek olyan interdiszciplináris múzeumi programok kidolgozására, amelyek hozzájárulhatnak a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatásához, a tehetséges gyerekek fejlesztéséhez, a korai iskolaelhagyók és az iskolarendszerből kieső gyerekek számának csökkentéséhez.
A képzés haszna:
A résztvevők a képzés során találkoznak a korszerű pedagógiai módszerekkel és ezeknek múzeumi környezetben való alkalmazási lehetőségeivel. A hátrányos helyzetű gyerekek problémáit megismerve és megértve képessé válnak olyan interdiszciplináris múzeumi programok kidolgozására, amelyek hozzájárulhatnak a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatásához. Segítik a tehetséges gyerekek fejlesztését, hozzájárulnak a korai iskolaelhagyók és az iskolarendszerből kieső gyerekek számának csökkentéséhez.
Képzési tematika:
Bevezető: Az Európa 2020 stratégia és a projekt céljainak bemutatása.
Múzeumi programok előkészítése: múzeum és kompetenciafejlesztés, speciális pedagógiai módszerek alkalmazhatósága a múzeumpedagógiában, interdiszciplináris programok kidolgozása, utazó múzeumi foglalkozások kidolgozása kistelepülésekhez, hátrányos helyzetű családok kulturális környezete, tehetséggondozás, közösségépítés a kultúra eszközeivel.
Programok a gyakorlatban: jó gyakorlatok elemzése.
A képzés teljesítésének feltétele:
részvétel a tantermi órák 90%-án, az e-learning képzés végén témazáró vizsga, a tantermi képzésen prezentáció tartása és közös program kidolgozása
A képzés tartalmazza:
a képzés sikeres elvégzését igazoló tanúsítványt
További információ:
MOKK oktatási csoport
kepzes.mokk@skanzen.hu
Minőségbiztosítási eredmények
Turnus időpontja, helyszíne: 2018.03.01-04. Szentendre
Turnusszáma: 1
Résztvevőszám: 12
átlag szám | |
Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? | 4,5 |
Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? | 4,36 |
Milyen volt a továbbképzés gyakorlati hasznosságának megítélése? | 4,72 |
Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? | 4,63 |
Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? | 4,63 |
Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? | 4,72 |
Hogyan ítéli meg az oktató(k)/gyakorlatvezető(k) munkáját, szaktudását? | 4,9 |
Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek)? | 4,63 |
Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? | 3,72 |
Turnus időpontja, helyszíne: 2018.11.19.-22. Nyíregyháza
Turnusszáma: 2
Résztvevőszám: 10 fő
átlag szám | |
Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? | 4,88 |
Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? | 4,22 |
Milyen volt a továbbképzés gyakorlati hasznosságának megítélése? | 4,44 |
Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? | 4,55 |
Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? | 5 |
Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? | 4,77 |
Hogyan ítéli meg az oktató(k)/gyakorlatvezető(k) munkáját, szaktudását? | 4,88 |
Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek)? | 4,88 |
Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? | 4,77 |
Turnus időpontja, helyszíne: 2019.02.11-14. Miskolc
Turnusszáma: 3
Résztvevőszám: 15 fő
átlagszám | |
Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? | 5 |
Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? | 5 |
Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? | 5 |
Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? | 5 |
Milyen volt a továbbképzés gyakorlati hasznosságának megítélése? | 4,5 |
Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? | 5 |
Hogyan ítéli meg az oktató(k)/gyakorlatvezető(k) munkáját, szaktudását? | 5 |
Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek)? | 5 |
Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? | 5 |