belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol
Események

VASÁRNAP

28

ÁPRILIS

HÉTFŐ

29

ÁPRILIS

KEDD

30

ÁPRILIS

SZERDA

01

MÁJUS

CSÜTÖRTÖK

02

MÁJUS

PÉNTEK

03

MÁJUS

SZOMBAT

04

MÁJUS

VASÁRNAP

05

MÁJUS

HÉTFŐ

06

MÁJUS

KEDD

07

MÁJUS

SZERDA

08

MÁJUS

Tanárok éjszakája – a lámpás én vagyok - a Skanzenben
Tanárok éjszakája – a lámpás én vagyok - a Skanzenben

Kategóriák:Tanárok éjszakája

Helyszín: Szabadtéri Néprajzi Múzeum, Szentendre

DÁTUM
OKTÓBER
PÉNTEK
10

A tavalyi családlátogató tanösvény után idén Pósa bácsi nyomdokaiban indulhatnak el „az éjt nappallá tévő” óvónők és iskolai pedagógusok az észak-magyarországi faluban, a „Palócföldön”.

ESEMÉNY RÉSZLETES LEÍRÁSA

A Múzeumok Őszi Fesztiválja keretében Tanárok éjszakája – a lámpás én vagyok - a Skanzenben

Időpont: 2014. október 10-én 17-21 óráig

100 évvel ezelőtt halt meg a Nemesradnóton született Pósa Lajos, a gyermekirodalom megteremtője, Az Én Újságom c. gyermeklap szerkesztője és Benedek Elek munkatársa, Dankó Pista nótáinak szövegírója, Móra Ferenc felfedezője, a Pósa-asztal működtetője, akit trónra ültetve Mese-királyként ezrek ünnepeltek a Városligetben 40. költői jubileumán. Pósa bácsi tanköltészete nemzedékeket nevelt hitre, becsületre, emberségre.

Az Én Tankönyvem

A tankönyv nem csupán „mankó” a pedagógusnak és „tudásforrás” a diáknak. A nevelési folyamat szerves része, ha kellő alapossággal és szakértelemmel szerkesztik. A szövegezése, illusztrációi, lényegkiemelése, feladatai egy életre meghatározhatják a tanulás iránti igény intenzitását – persze ehhez olyan pedagógusra is szükség van, aki kellő mértékben és a megfelelő időben veszi elő az órán, hagyatkozik rá a házi feladat megadásakor.

Még bárkinek módjában áll kifejtenie véleményét. Küldjön be rövid (2000 karakteres) ajánlót gyermekkori vagy jelenlegi kedvenc tankönyvéről : khfili@sznm.hu.

A pénteki Tanárok éjszakája a nagy találkozások ideje is lehet. Egy húron pendülő kollégákkal és olyan szakemberekkel folytathatnak eszmecserét, akik eddigi munkájuk során és jelenleg is formálják a diákok és a pedagógusok gondolkodását. Félóránként váltva a helyszíneket és témákat ők is kifejthetik véleményüket, mozgósíthatják rejtett képességeiket.

A Hangutánzó ABC fonomimikai jeleit „újmagyarra” fordíthatják, szókincstárukat gazdagíthatják tájnyelvi szavakkal.

Vajon hogyan érte el egy szlovákiai magyar-tanítási nyelvű alapiskolákban oktató kolléga, hogy Gárdonyit olvasson az egész iskola?

A szerkesztőségben közösen szerkesztünk tankönyvet, munkafüzetet!

A szöveges példák furfangos körmondatai miért nehezítik vagy könnyítik a példamegoldást? A fejtörő feladványok megoldásával a nem matematika szakos tanárok is sikerélményhez juthatnak.

Hogyan válhat egy megénekelt vers vagy egy népdal tanítása közösség összetartó erővé?

Miért készült és, hogyan épül fel az a kézikönyv, aminek immár 3 kötetét óvópedagógusok és tanítók adják tovább: Szájról szájra, kézről, kézre?

A Skanzen Örökség Füzetek mikor kerülnek elő, ha a múzeumpedagógiai foglalkozás miatt íródtak?

És végül, de első sorban, miért kell megfogadnunk Pósa Lajos verses tanácsát: Szeresd a gyermeket!

19 órától a FÓRUMON összegezzük az izgalmas koraeste tanulságait, mert „megérteni annyi, mint egyenlőnek lenni”.

További részletek: www.skanzen.hu

Kustánné Hegyi Füstös Ilona – ötletgazda(g) múzeumpedagógus, a program szervezője

Tanárok éjszakája – a lámpás én vagyok - a Skanzenben