Bereczki Ibolya – Makranczi Zsolt: Stratégiai látásmód a múzeumokban
Bereczki Ibolya – Makranczi Zsolt ágazati feladatokért felelős főigazgató-helyettes, Szabadtéri Néprajzi Múzeum igazgató, Örökség Kultúrpolitikai Intézet
Stratégiai látásmód a múzeumokban
Bevezetés
Az intézményi stratégia a múzeumok egyik legfontosabb dokumentuma, amely megfogalmazza a múzeum küldetését, a hosszútávú (jellemzően három-öt éves) célokat és a kulcsfontosságú területeket, valamint a megvalósításához szükséges személyi, tárgyi és költségvetési feltételrendszert. Készítését a hatályos kulturális törvény 42. § (4) b) pontja a következőképpen írja elő a múzeumi besorolású intézmények számára: „a fenntartó által jóváhagyott múzeumi küldetésnyilatkozattal, stratégiai tervvel, állományvédelmi tervvel, gyűjtemény gyarapítási és revíziós tervvel, továbbá múzeumi digitalizálási stratégiával rendelkezik, amely alapján szakmai tevékenységét folytatja.”
A stratégiai szemléletmód fontosságát a kutatás során eltérő súllyal határozták meg az igazgatók (125 válasz), középvezetők (163 válasz) online kérdőívünkre küldött 288 válaszukban a múzeumok fejlesztendő területeire vonatkozóan.
A teljes publikáció itt érhető el.
Kapcsolódó cikkek | |||
Elindult a Múzeumok Ma 2020 kutatás eredményeit ismertető publikáció-sorozat | |||
Múzeumok és kihívások – Gazdasági kérdések, maradvány, fejlesztendő területek |