belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

MúzeumIskola

MúzeumIskola 9.

MúzeumIskola 9.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Oktatási célú múzeumi kiadványok - a feladatlaptól az online múzeumi csoportmunkáig. MúzeumIskola 9. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 70 p.

Szeretnénk a kötettel segítséget adni azoknak, akik még csak most ismerkednek a kiadvány- vagy éppen könyvszerkesztéssel kapcsolatos feladatokkal. Jegyzetünk olyan új területekre is bepillantást nyújt, amely ma egyre szélesebb körben terjed a múzeumi gyakorlatban: így a különböző elektronikus alkalmazások lehetőségeire hívjuk fel a figyelmet, a múzeumi portál készítésének legfontosabb szempontjait mutatjuk be, valamint az e-learning tanulási forma múzeumi alkalmazásának lehetőségeire hívjuk fel a figyelmet.

tovább
 → 


MúzeumIskola 8.

MúzeumIskola 8.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Hálózatosodás és együttműködés az iskolán kívüli szervezett tanulásban. MúzeumIskola 8. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 49 p.

Napjainkban valóságos és virtuális hálózatok határozzák meg életünk szinte minden területét. A számítógépes hálózatok megkönnyítik munkánkat, a fiatal generáció szabadidejének pedig egyik legfontosabb szervezőjévé a virtuális hálózatok, közösségi portálok használata válik. Jegyzetünkben a társadalmi szféra hálózataival, azon belül is a múzeum és iskola hálózati rendszereivel foglalkozunk. A számos jelentés közül mi - a képzés céljának, tartalmának megfelelően - az egymással összefüggésben levő, hasonló vagy azonos intézmények egységesen szervezett, kiterjedt rendszereként értelmezzük a hálózatot.

tovább
 → 


MúzeumIskola 7.

MúzeumIskola 7.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában. MúzeumIskola 7. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 101 p.

Milyen ma a múzeumok helyzete, mi a szerepük, hogyan viszonyulnak a közegükhöz, közönségükhöz? Hogyan kapcsolódnak a trendekhez, hogyan reflektálnak különféle eseményekre, problémákra? Miért fontos ma egy múzeumnak, hogy küldetése, önálló arca, imázsa legyen? Milyen kommunikációs eszközöket kell alkalmaznia, ha megtartani, sőt, mi több, növelni kívánja valóságos és virtuális látogatóik számát?

tovább
 → 


MúzeumIskola 6.

MúzeumIskola 6.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Kiállításrendezés A-Z-ig: az ötlettől a megvalósításig a közoktatás szolgálatában. MúzeumIskola 6. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 99 p.

tovább
 → 


MúzeumIskola 5.

MúzeumIskola 5.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Iskolabarát múzeumi környezet. MúzeumIskola 5. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009.

Mitől válik iskolabaráttá a múzeumi környezet?

Korábbi századokban létrehozott múzeumaink kivételes értékek tárházai, a tudomány templomai, és ennek megfelelően történt az épületek térszerkezetének, berendezésének, megközelíthetőségének kialakítása.

A képzés célja egyrészt, hogy a tanfolyam résztvevőinek bemutassuk, a múzeumi környezet milyen - pszichológiai, pedagógiai, építészeti, esztétikai, ergonómiai és egyéb - kérdéseket vet fel a gyermekek fogadása szempontjából. Másrészt feladatunknak érezzük, hogy jó megoldásokat találjunk és kínáljunk a tanulásra, élményszerzésre inspiráló környezet kialakításához.

tovább
 → 


MúzeumIskola 4.

MúzeumIskola 4.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): "Érted?! - Értem!" Hogyan fogadjuk fogyatékos embertársainkat múzeumainkban? MúzeumIskola 4. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 72 p.

Tevékenységében akadályozott, sérült, speciális elbánást igénylű, hátrányos helyzetű, megváltozott képességű, fogyatékos, fogyatékossággal élő, vak, siket, mozgáskorlátozott...

Egyenlő esély, esélyegyenlőség, hozzáférés... Egyenlő hozzáférés a tudáshoz, a kultúrához, a gazdasághoz, a művelődéshez, művészetekhez. Igen, a múzeumaink is minden embertársunk számára egyenlő esélyt szeretnének teremteni, hogy mindaz az érték, amit őrzünk, mindenki számára hozzáférhető legyen; mondjuk öntudatosan, de érezzük, hogy azért ez a megfogalmazás nem elég! Tudjuk-e pontosan, hogy hogyan is akarjuk megvalósítani?

Akadálymentesítés. Szemünk előtt mennyi akadály - s elsősorban fizikai akadály jelenik meg fogyatékos embertársainkra gondolva. De vajon gondolunk-e, nem csak fizikai akadálymentesítésre, hanem például a kommunikációs esélyegyenlőségre is?

tovább
 → 


MúzeumIskola 3.

MúzeumIskola 3.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Pedagógusképzők képzése: Múzeumok közoktatási hasznosítása. MúzeumIskola 3. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 94 p. Leltári szám: KL 15928, KL 15929

Hogyan működik egy múzeum? Kik dolgoznak és mit csinálnak a múzeumban? Milyen gyűjtemények vannak egy múzeumban, hol és hogyan őrzik és védik a műtárgyakat? Ezek a kérdések ritkán kerülnek szóba, amikor a pedagógus vagy diák felkeres egy múzeumot. Mi most beszélünk ezekről is.

A mikor, hogyan, miért és melyik múzeumot használja a pedagógus? - kérdésre közösen keressük a választ a múzeumok közoktatási hasznosításának lehetőségei téma keretében. Szó lesz a múzeumok és iskolák közötti együttmőködés értelméről, kialakításáról, a lehetőségekről és annak hasznáról. Reméljük, hogy tanító és szaktanár egyaránt megtalálja tanított tárgyához a megfelelő témát és múzeumot, amelyet a projektoktatás keretében tud csak igazán hasznosítani. A jogi és gazdasági kérdéseket feszegető téma boncolgatása kapcsán segítjük a múzeumlátogatás előtti akadályokat elhárítani.

tovább
 → 


MúzeumIskola 2.

MúzeumIskola 2.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Iskolák és múzeumok partnersége. Pedagógus továbbképzés. MúzeumIskola 2. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 69 p. Leltári szám: KL 15841, KL 15884

A MúzeumIskola sorozat második kötete az iskolák és a múzeumok közötti együttműködés lehetőségeit tárja fel.

tovább
 → 


MúzeumIskola 1.

MúzeumIskola 1.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Szórakoztatva tanulni, tanulva szórakozni! Projektmódszer a múzeumpedagógiában. MúzeumIskola 1. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 109 p. Leltári szám: KL 15771, KL 15772

tovább
 → 


Nyitólap

eseménynaptár


  JÚN 27
  csütörtök
 
Museum Tech 2019: Digitális Fesztivál júniusban
  JÚN 29
  szombat
 
Lyukas nap a Kiscelli Múzeumban
  JÚL 02
  kedd
 
Múzeumpedagógiai workshop a Tér-Mozgás-Játék című kiállításhoz
  JÚL 02
  kedd
 
A képzőművészet, a természettudomány és a múzeumpedagógia inklúziója
  SZEP 09
  hétfő
 
VIII. Országos és IV. Nemzetközi Múzeumandragógiai Konferencia
  SZEP 16
  hétfő
 
Alternatív múzeumi erőforrások (AME30T)
HKSZCSPSZV
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

JÚNIUS

26

SZERDA

legfrissebb híreink


2019. 06. 25.
Kurátori tárlatvezetések az Art Capital 2019 szakmai napján
2019. 06. 25.
Kurátori tárlatvezetések az Art Capital 2019 szakmai napján
2019. 06. 07.
Tanúsítványátadó egy egyedülálló, személyre szabott múzeumvezetői képzés végén
2019. 06. 03.
Pont Itt - Ünnepélyes kurzuszáró kiállítás megnyitó a Skanzenben
Magyar Múzeumok


2019. 06. 25.
Múzeumpedagógiai Nívódíj 2019
2019. 06. 25.
A „Szöcske” légcsavarja a Vasváry-házban
2019. 06. 24.
Hamarosan befejeződik Szulejmán szultán Szigetvár melletti sírkomplexumának régészeti feltárása
2019. 06. 24.
A MuseuMap az Europeana akkreditált aggregátora
Skanzen hírek


2019. 04. 03.
Emlékülés a Skanzenben Sabján Tibor tiszteletére
2019. 03. 22.
Önkénteseknek tart képzést a Skanzen
2019. 03. 22.
Tavaszi napközi a Skanzenben zöldcsütörtökön és húsvét kedden
2019. 03. 22.
Tavaszváró kerti hétvége a Skanzenben