2018. tavaszi képzésünk beharangozója itt olvasható, az Áldás a magyarnak? című vizsgakiállításról szóló cikkünk pedig itt érhető el. 2019-ben tartott képzésünk 51 hónap – Lélekváltozás című vizsgakiállításáról itt olvashat. A kiállítás az ÉV KIÁLLÍTÁSA 2020 díj jelöltje volt, erről szóló írásunk itt érhető el. A korábbi KRK képzéseinkről és az ezekhez kapcsolódó vizsgakiállításokról szóló írások az oldal aljára görgetve olvashatók. |
Kiállítás-rendezés A-Z-ig: az ötlettől a megvalósításig a közoktatás szolgálatában (KRK120)
A képzés a NKÖM 1/2000 (I.4.) kulturális szakemberek továbbképzéséről
szóló rendelet szerint akkreditált
Akkreditációs ügyszám: 48381-4/2016/KOZGYUJT
Időpont, helyszín: 2022-ben nem szervezzük meg a képzést.
Óraszám: 120 óra (4 képzési hét)
Képzési forma: tantermi
Csoportlétszám: 15 fő
Kinek ajánljuk: közgyűjtemények felsőfokú végzettséggel rendelkező munkatársainak (pl. kiállítás-rendező, muzeológus, közművelődési szakember, múzeumpedagógus, múzeumandragógus), kulturális területen dolgozó szakembernek.
A képzés haszna:
A képzésen szó lesz arról, hogy a kiállítások építészeti és arculati elemei miként kapcsolhatók a kiállítás üzenetéhez, valamint a kiállítás-rendezés során hogyan hangolhatók össze a gazdasági, szakmai és kommunikációs szempontok. Az interaktivitásnak milyen új megoldásai alkalmazhatók? A képzés során a résztvevők képessé válnak oktatási célra sikeresen hasznosítható kiállítások létrehozására is. A tanfolyam során a résztvevők csoportmunkában hoznak létre egy kamarakiállítást, mely a zárónapon ünnepélyes keretek között nyílik meg a szentendrei Skanzenben.
Képzési tematika:
Múzeumok és kiállítások a 21. században
Projektmódszer a kiállítás-rendezésben az ötlettől a lezárásig
Múzeumi gyűjteményi-, kiállítási stratégia és politika
A kiállítás-rendezés előkészítő munkálatai
A kiállítás kivitelezése
Látogatómenedzsment
Frontszemélyzet
Kiállítás utóélete, értékelése
A képzés teljesítésének feltétele:
részvétel a tantermi órák 90%-án, vizsgakiállítás, záródolgozat
A képzés tartalmazza:
az oktatási segédanyagot
a képzés sikeres elvégzését igazoló tanúsítványt
az étkezést (büfé és meleg ebéd) a képzés időtartamára
Részvételi díj:
215.000 Ft / fő (2020. évi díj)
A szállás és utazás költségét a képzés NEM tartalmazza!
További információ:
MOKK oktatási csoport
kepzes.mokk@skanzen.hu
A témához ajánljuk:
Kiállításrendezés A-Z-ig képzéseink hallgatói 2013-ban igazán sikeresen indultak a kályhától. Vizsgamunkájuk a Skanzen egyik időszaki kiállításává nőtte ki magát. 2014-es képzéseink vizsgakiállításai Ajándék vagy áldozat és Pásztorok - tudás, hit, hagyomány címmel kerültek megrendezésre a Pont Itt! Galériában.
2016-ban pedig szolnoki kihelyezett képzésünk résztvevői helyspecifikus témát dolgoztak fel kiállítás formájában Badár-brand címmel. A kiállításról a Szolnok Tv is készített beszámolót, mely IDE kattintva érhető el.
A Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ 2018. áprilisától tartott Kiállításrendezés A-Z-ig című képzésének lezárásaként vizsgakiállítás nyílt 2018. június 14-én a Skanzen főépületében, a Pont Itt Galériában, melyet Buzás Gergely, a visegrádi Mátyás Király Múzeum igazgatója nyitott meg. A vizsgakiállításról szóló cikk ide kattintva érhető el.
2019-ben Az 51 hónap - Lélekváltozás címmel nyílt vizsgakiállítás A PontItt Galéiában. Ide katttinva olvashatja a beszámolót a megnyitóról: http://mokk.skanzen.hu/pont-itt-unnepelyes-kurzuszaro-kiallitas-megnyito-a-skanzenben.html
Minőségbiztosítási eredmények
Helyszín: 2000 Szentendre, Sztaravodai út 75.
Időpont: 2019.04.01-2019.05.30.
Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? |
4,6 |
Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? |
4,4 |
Milyen volt a továbbképzés gyakorlati hasznosságának megítélése? |
4,4 |
Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? |
4,2 |
Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? |
4,8 |
Hogyan ítéli meg az oktatók munkáját, szaktudását? |
4,8 |
Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek)? |
5 |
Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? |
4,2 |
Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? |
4 |