![]() |
|
Múzeumpedagógusként dolgozom a Szabadtéri Néprajzi Múzeum (Szentendre) tagintézményeként működő Szennai Skanzenben. A szabadtéri néprajzi muzeológián és oktatáson keresztül kutatom szűk hazám, Somogy Vármegye tájgazdálkodását, kiemelten a pásztoroló legeltetést, a fáslegelő gazdálkodást és a hagyományos tájgazdálkodás 20. századi változásait és annak kulturális vonatkozásait. Ezt a komplex szemléletet érvényesítem a tanítás, oktatás során rendszeresen támaszkodom a helyi tudásra, helyi gyűjtésekre, hagyományos ökológiai tudásra. Múzeumi és tábori foglalkozásaim során feldolgozott témák között szerepel a tárgyalkotó népművészet, a népi építészet, a pásztorok világa, a hiedelemvilág, a szokásjátékok, ünnepi rítusok, tájnyelv és irodalom, paraszti tájgazdálkodás.
Eddigi múzeumi vonatkozású munkahelyek, beosztások, feladatkörök megnevezése
A Szabadtéri Néprajzi Múzeum – Szennai Skanzenben 2015-től rendezvényszervezőként és értékesítőként, majd
2016. március 1-től múzeumpedagógusként, oktatásszervezőként dolgozik.
MÚZEUMI KOORDINÁTORI HÁLÓZAT
Koordinátori hálózathoz csatlakozás időpontja: 2016
Koordinátorként megvalósított legsikeresebb kezdeményezés, tevékenység, feladat rövid bemutatása
I. Mintaprojekt megvalósító intézményként:
Mintaprojekt címe: „Mestereknek Mestere…” - Épített örökség védelme, hagyományos szaktudás átadása, élethosszig tartó tanuláshoz szükséges kompetenciák fejlesztése a szakképző iskolák diákjai számára
Alcíme: Élethosszig tartó tanuláshoz szükséges kompetenciák fejlesztése a szakképző iskolák diákjai számára, pályaorientáció
Megvalósítás ideje: 2017. szeptember 1. – 2018. január 31.
Választott módszertani téma1: Múzeumpedagógiai módszerek a szakképzés támogatására
Választott módszertani téma2: Együttműködés múzeum és egyéb szolgáltatók között – vállalkozói / idegen nyelvi / kommunikációs kompetenciák fejlesztése
II. Mentorált múzeumként:
Mintaprojekt címe: Tárgyak, Sorsok, Emberek
Alcíme: Élethosszig tartó tanuláshoz szükséges kompetenciák fejlesztése múzeumi módszerekkel
Mintaprojekt megvalósító intézmény: Rippl-Rónai MHV Múzeum
Megvalósítás ideje: 2017. október 5. – 2017. december 14.
Választott módszertani téma1: Múzeumpedagógiai módszerek a szakképzés támogatására
Választott módszertani téma2: Együttműködés múzeum és egyéb szolgáltatók között – vállalkozói / idegen nyelvi / kommunikációs kompetenciák fejlesztése
Részvétel szakmai tanulmányutakon
2017. Koordinátori tanulmányút, Bécs, Ausztria
2019. Koordinátori tanulmányút, Amszterdam, Hollandia
Erasmus+ program keretében:
2022. szeptember 12–18. Szakmai látogatás francia ökomúzeumokban, Bretagne, Franciaország
2023. március 26-30. Koordinátori tanulmányút Varsó, Lengyelország
Részvétel konferenciákon
Országos Múzeumpedagógiai Évnyitó 2015-2023.
Országos Múzeumpedagógiai Konferencia 2015-2023.
Green Museums Summit 2022.
Részvétel MOKK képzéseken
A múzeumi koordinátori hálózat működését megalapozó képzés, 2017.
Kiállítás-rendezés A-Z-ig: az ötlettől a megvalósításig a közoktatás szolgálatában (KRK120), 2019.
oktatott tantárgyak: múzeumpedagógia gyakorlat, szakmai gyakorlat
oktatott tantárgyak: Az ismeretátadás regionális gyakorlata szabadtéri múzeumban, előadás és gyakorlat
oktatott tantárgyak: földrajz, népi kézműves vállalkozás ismeretek, népi kézműves alapismeretek
felnőttképzési rendszerben történő népi játszóházi foglalkozás vezető akkreditált képzés oktatója
Társadalmi tevékenység
EGYÉB: Fontosabb projektek
NÉV AZ ÖN KÉRDÉSE Kérjük, jelölje a mellékelt lehetőséget. |
|
ELKÜLD |
|
| FEBRUÁR 13 CSÜTÖRÖTÖK |
![]() |
2025. 02. 05. Elérhető és testhezálló múzeumi menedzserképzés a MOKK-tól | |
![]() |
2025. 02. 04. Jó volt a lapjárás a váci szakmai napon | |
![]() |
2025. 01. 25. Szakmai nap Ózdon |
![]() |
2025. 02. 13. Mécseseink hogy ki ne aludjanak - a Néprajzi Múzeum nagyszabású kiállítása a személyekről | |
![]() |
2025. 02. 13. Ágyúcsőtöredék és két ágyúgolyó a hónap műtárgycsoportja Zalaegerszegen |
![]() |
2024. 11. 08. Szent Márton Újborfesztivál és Libator | |
![]() |
2024. 11. 08. FINISSZÁZS - a Kockaház kiállítás záró eseménye |