belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Közművelődési terület

Tóthné Bodor Anita: Egész életre kiterjedő tanulás támogatása a közösségi művelődés eszközeivel

A tanulmány megmutatja az élethosszig tartó tanulás jellemzőit, rávilágít a tanulási folyamatok, munkanélküliég, gazdasági aktivitás közötti összefüggésekre. Statisztikai adatok elemzése során megmutatja az iskolai végzettség és munkanélküliség összefüggéseit. Európai összehasonlítással megmutatja hazánk helyzetét az élethosszig tartó tanulás tekintetében. Bemutatja a közösségi művelődés élethosszig tartó tanulással kapcsolatos szakpolitikai koncepcióját. Felhívja a figyelmet a közösségi művelődés intézményeinek egyedülálló lehetőségére és helyzetére az élethosszig tartó tanulás támogatásában, mely intézményrendszer az amely képes hatékonyan elérni a formális képzésből kimaradtakat. A tanulmány áttekintést az az uniós csatlakozás óta történt alapvető folyamatokban: bemutatja az élethosszig tartó tanulási folyamatokat támogató, alapvetően a közösségi művelődés intézményrendszerét érintő pályázatokat kezdve a HEFOP-3.5.3-as pályázattól az utóbbi évek 3-as prioritási tengelyt érintő pályázatokig, valamint az elkövetkező 2014-2020-as pályázati ciklus lehetőségeire is kitér. Ezeket követően megmutatja a közösségi művelődés egyes szintjeinek szerepét, jellegét az élethosszig tartó tanulás tekintetében. Részletesen beszámol a Nemzeti Művelődési Intézet 2013 óta megújult szerepéről, mely az települési LLL folyamatok mellett a közösségi művelődés szakmát is hatékonyan támogatja. A tanulmány foglalkozik a népfőiskolákkal, mint a felnőttképzés sajátos és adekvát megoldásokat megfogalmazó és alkalmazó intézményeivel, áttekinti ezek múltját, bemutatja jelenlegi és távlati szerepüket a felnőttképzésben és az élethosszig tartó tanulási folyamatok támogatásában.

tovább
 →