A 2020. évi kutatási jelentésért ide kattintson. |
Online múzeumi tartalmak a digitális oktatás támogatására (2021)
Kutatási jelentés[1]
Bevezetés
A szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum igazgatósága, a Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ arra törekszik, hogy a pandémiás időszak – múzeumok és iskolák együttműködését érintő – tanulságait összegyűjtse, ez alapján pedig felkészítse a múzeumi szakembereket a pedagógusok munkájának minél hatékonyabb támogatására.
Éppen ezért tavaly, a digitális oktatás első, teljeskörű bevezetését követően, 2020. március 19-25. között megvalósítottunk egy online felmérést a pedagógusok körében. A kutatás célja az volt, hogy feltérképezze, milyen módszerekkel tudnák a múzeumok segíteni az online tanítást elkezdő pedagógustársadalmat. Az akkori felmérés eredményei indítottak el több múzeumi kezdeményezést is, így a Múzeumi à la carte oldalt továbbfejlesztettük,[2] valamint elindítottuk az Élő történelem másként - múzeumok a virtuális térben című mintaprogramot.[3]
Fontosnak tartottuk, hogy az eddigi múzeumi és köznevelési kezdeményezéseket és eredményeket, csaknem egy év tapasztalatával újra áttekintsük, és egy, a tavalyi felméréshez képest némileg módosított kérdőívvel megkeressük ismét a hazai pedagógusokat.
[1] A kérdőív összeállításában közreműködött: Dr. Bereczki Ibolya, ágazati feladatokért felelős főigazgató-helyettes (SZNM), Nagy Magdolna, igazgató (SZNM – MOKK), Szu Annamária, fejlesztési osztályvezető (SZNM – MOKK), Pacsika Márton, kutatási és módszertani szakértő (SZNM –MOKK).
Az adatfeldolgozásban közreműködő munkatársak: Milbich Andrea, Pacsika Márton.
A jelentést készítette: Pacsika Márton.
[2] https://mokk.skanzen.hu/muzeumi-a-la-carte [letöltés ideje: 2021. 02. 11.]
[3] https://mokk.skanzen.hu/20201108kisfilmek-elo-tortenelem-temaban [letöltés ideje: 2021. 02. 11.]