belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

A kiadvány a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek című EFOP-3.3.3-VEKOP-16-2016-00001 azonosítószámú kiemelt projekt A mi múzeumunk című múzeumi komponensének keretben jelent meg.

Adaptálható múzeumi mintaprojektek megismerése céljából tekintse meg a mintaprojekteket kidolgozó mintaprojektgazdákkal illetve a mintarprojekt megvalósításban közreműködőkkel készített videóinterjút is! 

A mintaprojekt megvalósításában közreműködő Fehér Györgyi múzeumpedagógussal készült interjúrészlet 17:07 - 18:26 között látható.

További információ a mintaprojektről itt olvasható.

Staféta füzetek 11. Víz-kör. Szakképző iskolások szakmaszeretetre nevelése – A Magyar Környezetvédelmi és Vízügyi Múzeum mintaprojektje

SZAKKÉPZÉST, PÁLYAORIENTÁCIÓT MÚZEUMI ESZKÖZÖKKEL TÁMOGATÓ MINTAPROJEKT

A mintaprojekt lehetőséget adott arra, hogy a vízügyi szakmát jobban megismertessük és megszerettessük a fiatalokkal, továbbá, hogy az informális oktatásba jobban bevonjuk a vízügyi igazgatóságokat, mind a helyszínek, mind a szakemberek tekintetében. Hangsúlyt kapott a minőségi szakember-képzés segítése, az elköteleződés erősítése, az élethosszig tartó tanuláshoz szükséges kompetenciák megalapozása, az együttműködési készség fejlesztése

 

Szerzők: Fehér Györgyi és Gróhné Illés Idlikó

Szakmai lektor: Káldy Mária

Szerkesztette: Boros Tünde

 Staféta füzetek 11. Víz-kör. Szakképző iskolások szakmaszeretetre nevelése – A Magyar Környezetvédelmi és Vízügyi Múzeum mintaprojektje

Itt tölthető le a kiadvány.

Kinek ajánljuk?

A szakmúzeumok mellett minden olyan muzeális intézménynek ajánljuk, amelyek rendelkeznek mesterségekhez, szakmákhoz köthető gyűjteménnyel. Olyan saját, vagy külsős munkatársakkal rendelkeznek, akik nyitottak, empatikusak és pedagógiai tapasztalattal rendelkeznek a középiskolás/szakiskolás tanulók fogadására motiválásukra.

Célcsoport

Szakgimnáziumi vagy szakiskolai diákok, érettségire épülő technikusi képzésben részt vevő tanulók.

Milyen problémák, helyzetek megoldását segíti?

Egy mesterség, vagy szakma jobb megismerése, megszerettetése, pályaorientáció támogatása. Az élethosszig tartó tanuláshoz szükséges kompetenciák megalapozása, ill. fejlesztése. Természettudományos kompetenciák fejlesztése. Együttműködési készség fejlesztése. Múzeumok és köznevelési intézmények közötti együttműködés fejlesztése.

Erőforrás igény

Humánerőforrás: muzeológus, múzeumpedagógus. A bemutatott mesterség, szakma elméleti és gyakorlati szakemberei, akik szakmai tapasztalataik átadása mellett megismerkedhetnek a múzeumpedagógiai módszerek hasznával a szakmai utánpótlás nevelésében. Speciális, erre az alkalomra kifejlesztett társasjátékok, terepasztal. Digitális tábla

A projekt alkalmazott pedagógiai módszerei

Projektmódszer. Témanap. Személyes tapasztalatszerzés, diákok közötti tapasztalatcsere. Csoportmunka, előadás, tárlatvezetés, szimuláció, gyakorlati munka, játék (műveltségi, ismeretterjesztő, kaland), vita, felfedezéses tanulás. Tanulás tárgyakkal. Vetélkedő, versengés.

 

Projetkadatok

Megvalósító intézmény • Magyar Környezetvédelmi és Vízügyi Múzeum, Esztergom

Együttműködő intézmények • Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Than Károly Ökoiskolája, Gimnáziuma, Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája, Budapest • Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum Pálfy-Vízügyi Szakgimnáziuma / Szolnok

Együttműködő felsőoktatási intézmény • Eszterházy Károly Egyetem Médiainformatikai Intézet Kulturális Örökség és Művelődéstörténeti Tanszék

Mentorált intézmény • Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság Sajfoki szivattyútelep, Sajfok kiállítóhely

Megvalósítás ideje • 2017. október 2. - 2018. február 28.

Módszertani témakörök 1. Múzeumpedagógiai módszerek a szakképzés támogatására 2. Digitalizált gyűjtemények oktatási hasznosítása