belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Beérkezett pályázatok 2018

Dobó István Vármúzeum: Játsszuk el! Négypróbás ovimúzeum

A játsszuk el! - Négypróbás ovimúzeum a nonformális tanulás formáját felhasználva, változatos múzeumpedagógiai módszerekkel, a játékkal, mint a kisgyermekek legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenységével a múzeumban folyó munkát, a múzeumot, mint izgalmas helyszínt, a műtárgyak érdekes világát, a kiállításokat mutatja meg.

tovább
 → 


Dornyay Béla Múzeum: Játssz velem a múzeumban!: múzeumi felfedező túra óvodásoknak

Fontos, hogy a múzeumi nevelés már óvodás korban elkezdődjön. A gyermekekkel olyan élményt nyújtva kell megismertetni a múzeum világát, melyre emlékezve később örömmel térnek vissza az intézménybe. A gyermekek múzeumlátogatásához azonban elengedhetetlen a szülők és a pedagógusok támogatása.

tovább
 → 


Hamza Gyűjtemény és Jász Galéria: Játszó-tér-kép

A 2017/2018-as tanévre egy olyan tehetséggondozó múzeumpedagógiai foglalkozást dolgozott ki pedagógusunk, mely témahétként beilleszthető az óvodák programjai közé.

tovább
 → 


Ludwig Múzeum és Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum: Tér-foglaló városfelfedező sétalap

A Tér-foglaló célja, hogy megismertesse a Szabadság híd és a Rákóczi híd közötti Duna-partokat a főváros lakóival. A Tér-foglalót családoknak, iskolai - elsősorban felső tagozatos - csoportoknak és minden Budapestet szerető embernek ajánljuk.

tovább
 → 


Magyar Nemzeti Múzeum: A szabadság állomásai - komplex múzeumpedagógiai program

Az MNM kiemelt helyszíne volt az 1848-as eseményeknek. A tömeges érdeklődés és a 170. évforduló miatt új típusú programmal készültünk, amely az alkalom szellemiségéhez méltó, a legtöbb korosztály számára élményszerű és tudásépítő legyen.

tovább
 → 


Mátra Múzeum: Az én kezem és a patkány lába - Élő anatómia.

Olyan múzeumpedagógiai programot hoztunk létre, amelyben találkozik az élő állatok vonzereje, a természettudományos gyűjtemények és kiállítások információ tartalma, az élővilág megismerésének szükségessége és a gyerekek természetes kíváncsisága, tudásvágya.

tovább
 → 


Mátra Múzeum: Környező világunk - múzeumi tábor más szemmel

A program egyik célja volt, hogy a táborban részt vevő SNI-s gyerekek vegyes csoportba való beillesztésével javítsuk a különböző képességű gyerekek közt zajló kommunikációt és együttműködést. További célunk volt, hogy azok a gyerekek, akik szűkebb környezetükben nem találkoznak SNI-sekkel, megtanulják felismerni mások képességeit és korlátait, a köztük lévő különségeket áthidalva pozitív hatással legyenek egymásra.

tovább
 → 


Laczkó Dezső Múzeum: Múzeumi Vizuális Tanoda

A tehetséggondozó műhelymunka azért jött létre, hogy a rendszeres és átfogó képzés során megismertessük képzőművészeti gyűjteményünket a gyermekekkel. Alkotó csoportként hozták létre egyedi, gyűjteményi műalkotások parafrázisait, közösen rendeztünk kiállítást és megismerkedtek kortárs képzőművészekkel.

tovább
 → 


Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum: Művek vs. Műértők - Festőinasok kalandja a Patkó Imre Gyűjteményben

A játékos ismeretszerzésen túl célunk volt elérni azt, hogy a gyerekeket megszólítsák a modern és a kortárs alkotások, hogy elgondolkodjanak azok mondanivalóján, beszélgessenek róluk, értelmezni tudják azokat a maguk számára, így hozva közelebb a XX. század művészetét.

tovább
 → 


Szabadtéri Néprajzi Múzeum: Bőröndmúzeum

A program célja: eljuttatni a magyar néprajzzal, életmóddal kapcsolatos múzeumi és társadalmi ismereteket olyan iskolai közösségekhez, amelyeknek nincs vagy korlátozott a lehetősége részt venni a Skanzen múzeumpedagógiai foglalkozásain.

tovább
 → 


Tatabányai Múzeum Bányászati Múzeum és Ipari Skanzen: Mesterségem címere

A cél elsősorban az élmény ismerős és értelmezhető ismeretekre való átalakítása. A múzeumpedagógiai foglalkozás koncepciója a gyerekek komplex fejlődését szolgálja, kiegészíti és megerősíti az óvodákban megszerzett ismereteket. Mindez játékosan, a drámapedagógia módszerével történik.

tovább
 → 


Topolya Község Múzeuma: R500

"Itt állok, másként nem tehetek..." (Luther Márton)

Vajdaságot átfogó kiállítás múzempedagógiai programjai a reformáció 500. évfordulója alkalmából.

tovább
 →