A képzés az EFOP –3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001 azonosítószámú, „Múzeumi és könyvtári fejlesztés mindenkinek” című kiemelt projekt fenntartási időszakában valósul meg. |
Nem április tréfa: segítünk kipipálni a digitális múzeumi bakancslistát
Ingyenes digitális kompetenciafejlesztő továbbképzést indít a MOKK!
- Egyszerű tárgyhalmazból hasznos és felhasználóbarát adatbázis?
- Online múzeumi játékok létrehozása ingyenesen elérhető program segítségével?
- Múzeumi podcast, blog, virtuális túra?
- QR kóddal beolvasható múzeumi tartalom, online múzeumi shop?
- Saját fejlesztésű, de gyorsan elavuló mobil applikáció helyett kapcsolódás egy folyamatosan frissített és a látogatók által már ismert, könnyen letölthető platformhoz?
- Digitális oktatási anyagok, melyek fenntarthatók és akár tovább is fejleszthetők? És még sikeresen is kereshetők?
- A fejlesztés kapcsán gyümölcsöző partnerségi kapcsolatok kiépítése?
- Digitális bakik, a tartalom és a funkció helyett az eszközt középpontba helyező öncélú digitális fejlesztések kiküszöbölése?
- A közösségi médiában megjelenő digitális múzeumi tartalmak révén több befogadó és korosztály megszólítása?
- Hátrányos helyzetű személyek számára készítendő online tudásátadó programok?
- A pedagógusoknak az oktatási célú digitális múzeumi tartalmakkal szemben támasztott elvárásainak valós ismerete?
- Felkerülni végre digitális múzeumi tartalommal is a Múzeumi a’la carte-ra?
- Szakmai elismerés bezsebelése az ICOM AVICOM éves pályázatán?
Szerepelnek a fenti tételek intézménye vagy az Ön „de jó is lenne majd egyszer belevágni” bakancslistáján?
Sikeresen túlélte a digitális oktatás virtuális múzeumi támogatásának rázós időszakát az első járványhullám alatt és túllépne végre a múzeumi tudás fapados, ppt-n történő bemutatásán?
Szeretné, ha lehetővé válna intézménye digitalizált kulturális javainak sokrétű felhasználása a szakma, a kutatók és a laikus érdeklődők számára is?
Szeretne Ön is hozzájárulni tudásával ahhoz, hogy intézménye a már meglévő digitális tartalmainak kreatív használata és újak előállítása révén tényleg hatékonyan segítse elő a célcsoportjai digitális kompetenciájának illetve önálló tanulásának fejlesztését?
Ha válasza a fenti kérdésekre határozott igen, akkor máris van egy képzési ajánlatunk, melyért ide kattintson.
Ha még bizonytalan a válaszokat illetően, következzen néhány önellenőrző kérdés.
Megfelelőnek tartja intézménye honlapját?
Valóban ismeri azokat a rendszereket, online felületeket, ahol intézménye gyűjteményi anyaguk digitális térben megjelenhetnek?
Intézménye ismeri és esetleg már használja is az élő történelem módszerét, de szeretné, ha ez a tevékenységük nagyobb publicitást kapna online is közzétehető videófilmek formájában?
Ha elgondolkodott már a fenti fogas kérdéseken, akkor ne rágódjon tovább, ismerkedjen meg közelebbről a Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (MOKK) által szervezett Digitális tartalmak előállítása múzeumi ismeretátadáshoz című 30 órás e-learning képzésével, melyet legközelebb 2022. április 4-én indít el muzeológusok, múzeumpedagógusok, múzeumandragógusok, múzeumi kommunikációs és PR szakemberek valamint közönségszolgálati munkatársak számára.
A továbbképzés nagyban épít a MOKK-nak a digitális múzeumi tudáshoz kapcsolódó eddigi tevékenységeire, kutatásaira, módszertani fejlesztéseire, kiadványaira és konferenciáira. A képzéshez kapcsolódik a MOKK Múzeumi iránytű kiadványsorozatának 24. kötete Digitális múzeumi tartalmak a köznevelés szolgálatában címmel, melynek online változata ingyenesen letölthető a MOKK Tudástárából.
A kurzus az elméleti keretek (digitális kompetencia fogalma és fejlesztése, digitalizálási stratégia, digitális múzeumi tartalmak típusai) áttekintése mellett a mindennapi múzeumi munkában jól hasznosítható ismeretanyagok (infokommunikációs eszközök alkalmazása a múzeumi ismeretátadásban, digitális technológiák és múzeumi tartalmak a kiállításban illetve az online térben, az ingyenesen hozzáférhető tartalomfejlesztő rendszerek, digitalizált múzeumi gyűjtemények bemutatása jó gyakorlatokon keresztül), valamint sikeres nemzetközi példák és hazai esettanulmányok átadására irányul. A tanfolyam a múzeumi inklúzió jegyében a speciális célcsoportok (testi és szellemi, valamint szociális hátránnyal élők) digitális múzeumi tartalmakra vonatkozó felhasználási szempontjaira és igényeire is hangsúlyt fektet.
A téma hazai szaktekintélyei által kidolgozott e-learning tananyagok érdekességeket, hasznos tippeket, szakirodalmi ajánlót és önállóan elvégzendő gyakorlati feladatokat is tartalmaznak, emellett pedig videóanyagok, illusztrációk, szakmai segédanyagok is támogatják az interaktív tanulást. A résztvevők a megszerzett ismeretekről egy önellenőrző kérdésekből álló online záróteszt kitöltésével adnak számot. Az elsajátított technikák alkalmazásával a saját múzeumuk digitális tartalmaihoz kapcsolódóan projekttervet készítenek, melyet ZOOM felületen webinárium formájában megtartott online vizsgaprezentáció keretében mutatnak be vizsgáztatók közreműködésével.
Nem mellékes tényező az sem, hogy a képzés online felületen, saját tempójában, az otthon kényelmében végezhető el és mindez a résztvevők számára ingyenes.
Ha ez még mindig nem lenne eléggé meggyőző, akkor a korábban már megvalósult továbbképzések résztvevőitől vett alábbi idézetekkel illusztráljuk, hogy ennek a kurzusnak ott a helye egy digitálisan kompetenssé válni kívánó múzeumi szakember bakancslistáján:
„A képzés során sok hasznos információt, a munkámban alkalmazható megoldásokat ismertem meg.”
„A múzeumi jó gyakorlatokat korábban nem ismertem.”
„Mivel a közoktatás és múzeumok szorosabb összefonódása saját projektem egyik fő célja, számomra különösen hasznos volt.”
„Különösen hasznosnak találtam, hogy elő kellett adni a képzésen tanultakat.”
„Felkészült, kiváló szakembereket ismertem meg.”
„Ha lehetne, csillagos ötöst adnék!”
„Összességében jó hangulatú, baráti légkörű és hasznos képzés volt. Külön köszönet a szervezők kedvességének!”
Jelentkezési határidő a továbbképzésre: 2022.03.06.
További információ és az online jelentkezési felület itt érhető el.