belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Nem április tréfa: segítünk kipipálni a digitális múzeumi bakancslistát

  Ingyenes digitális kompetenciafejlesztő továbbképzést indít a MOKK!

 

  • Egyszerű tárgyhalmazból hasznos és felhasználóbarát adatbázis?
  • Online múzeumi játékok létrehozása ingyenesen elérhető program segítségével?
  • Múzeumi podcast, blog, virtuális túra?
  • QR kóddal beolvasható múzeumi tartalom, online múzeumi shop?
  • Saját fejlesztésű, de gyorsan elavuló mobil applikáció helyett kapcsolódás egy folyamatosan frissített és a látogatók által már ismert, könnyen letölthető platformhoz?
  • Digitális oktatási anyagok, melyek fenntarthatók és akár tovább is fejleszthetők? És még sikeresen is kereshetők?
  • A fejlesztés kapcsán gyümölcsöző partnerségi kapcsolatok kiépítése?
  • Digitális bakik, a tartalom és a funkció helyett az eszközt középpontba helyező öncélú digitális fejlesztések kiküszöbölése?
  • A közösségi médiában megjelenő digitális múzeumi tartalmak révén több befogadó és korosztály megszólítása?
  • Hátrányos helyzetű személyek számára készítendő online tudásátadó programok?
  • A pedagógusoknak az oktatási célú digitális múzeumi tartalmakkal szemben támasztott elvárásainak valós ismerete?
  • Felkerülni végre digitális múzeumi tartalommal is a Múzeumi a’la carte-ra?
  • Szakmai elismerés bezsebelése az ICOM AVICOM éves pályázatán?

Szerepelnek a fenti tételek intézménye vagy az Ön „de jó is lenne majd egyszer belevágni” bakancslistáján?

Sikeresen túlélte a digitális oktatás virtuális múzeumi támogatásának rázós időszakát az első járványhullám alatt és túllépne végre a múzeumi tudás fapados, ppt-n történő bemutatásán?

Szeretné, ha lehetővé válna intézménye digitalizált kulturális javainak sokrétű felhasználása  a szakma, a kutatók és a laikus érdeklődők számára is?

Szeretne Ön is hozzájárulni tudásával ahhoz, hogy intézménye a már meglévő digitális tartalmainak kreatív használata  és újak előállítása révén tényleg hatékonyan segítse elő a célcsoportjai digitális kompetenciájának illetve önálló tanulásának fejlesztését?

Ha válasza a fenti kérdésekre határozott igen, akkor máris van egy képzési ajánlatunk, melyért ide kattintson. 

 Nem április tréfa: segítünk kipipálni a digitális múzeumi bakancslistát

Ha még bizonytalan a válaszokat illetően, következzen néhány önellenőrző kérdés.

Megfelelőnek tartja intézménye honlapját?

Valóban ismeri azokat a rendszereket, online felületeket, ahol intézménye gyűjteményi anyaguk digitális térben megjelenhetnek?

Intézménye ismeri és esetleg már használja is az élő történelem módszerét, de szeretné, ha ez a tevékenységük nagyobb publicitást kapna online is közzétehető videófilmek formájában?

Ha elgondolkodott már a fenti fogas kérdéseken, akkor ne rágódjon tovább, ismerkedjen meg közelebbről a Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (MOKK) által szervezett Digitális tartalmak előállítása múzeumi ismeretátadáshoz című 30 órás e-learning képzésével, melyet legközelebb 2022. április 4-én indít el muzeológusok, múzeumpedagógusok, múzeumandragógusok, múzeumi kommunikációs és PR szakemberek valamint közönségszolgálati munkatársak számára.

A továbbképzés nagyban épít a MOKK-nak a digitális múzeumi tudáshoz kapcsolódó eddigi tevékenységeire, kutatásaira, módszertani fejlesztéseire, kiadványaira és konferenciáira. A képzéshez kapcsolódik a MOKK Múzeumi iránytű kiadványsorozatának 24. kötete Digitális múzeumi tartalmak a köznevelés szolgálatában címmel, melynek online változata ingyenesen letölthető a MOKK Tudástárából.

A kurzus az elméleti keretek (digitális kompetencia fogalma és fejlesztése, digitalizálási stratégia, digitális múzeumi tartalmak típusai) áttekintése mellett a mindennapi múzeumi munkában jól hasznosítható ismeretanyagok (infokommunikációs eszközök alkalmazása a múzeumi ismeretátadásban, digitális technológiák és múzeumi tartalmak a kiállításban illetve az online térben, az ingyenesen hozzáférhető tartalomfejlesztő rendszerek, digitalizált múzeumi gyűjtemények bemutatása jó gyakorlatokon keresztül), valamint sikeres nemzetközi példák és hazai esettanulmányok átadására irányul. A tanfolyam a múzeumi inklúzió jegyében a speciális célcsoportok (testi és szellemi, valamint szociális hátránnyal élők) digitális múzeumi tartalmakra vonatkozó felhasználási szempontjaira és igényeire is hangsúlyt fektet.

A téma hazai szaktekintélyei által kidolgozott e-learning tananyagok érdekességeket, hasznos tippeket, szakirodalmi ajánlót és önállóan elvégzendő gyakorlati feladatokat is tartalmaznak, emellett pedig videóanyagok, illusztrációk, szakmai segédanyagok is támogatják az interaktív tanulást. A résztvevők a megszerzett ismeretekről egy önellenőrző kérdésekből álló online záróteszt kitöltésével adnak számot. Az elsajátított technikák alkalmazásával a saját múzeumuk digitális tartalmaihoz kapcsolódóan projekttervet készítenek, melyet ZOOM felületen webinárium formájában megtartott online vizsgaprezentáció keretében mutatnak be vizsgáztatók közreműködésével.

Nem mellékes tényező az sem, hogy a képzés online felületen, saját tempójában, az otthon kényelmében végezhető el és mindez a résztvevők számára ingyenes.

Nem április tréfa: segítünk kipipálni a digitális múzeumi bakancslistát

Ha ez még mindig nem lenne eléggé meggyőző, akkor a korábban már megvalósult továbbképzések résztvevőitől vett alábbi idézetekkel illusztráljuk, hogy ennek a kurzusnak ott a helye egy digitálisan kompetenssé válni kívánó múzeumi szakember bakancslistáján:

„A képzés során sok hasznos információt, a munkámban alkalmazható megoldásokat ismertem meg.”
„A múzeumi jó gyakorlatokat korábban nem ismertem.”
 „Mivel a közoktatás és múzeumok szorosabb összefonódása saját projektem egyik fő célja, számomra különösen hasznos volt.”
 „Különösen hasznosnak találtam, hogy elő kellett adni a képzésen tanultakat.”
„Felkészült, kiváló szakembereket ismertem meg.”
„Ha lehetne, csillagos ötöst adnék!”
„Összességében jó hangulatú, baráti légkörű és hasznos képzés volt. Külön köszönet a szervezők kedvességének!”

 

Jelentkezési határidő a továbbképzésre: 2022.03.06.

További információ és az online jelentkezési felület itt érhető el.