belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

A támogatási elbírálás szempontrendszere (2016)

Az értékeléshez pontrendszert vezetünk be, melynek segítségével könnyebben tudjuk elbírálni a támogatás összegét.

Kapcsolódás a Múzeumok Őszi Fesztiválja fő gondolatiságához

A Múzeumok Őszi Fesztiválja fő üzenete 2016-ban: „Építs hidat - HÍD, ami összeköt!”

A rendezvény céljai közé tartozik új múzeumbaráti körök létrehozásának szorgalmazása is, illetve a már működők múzeumi tevékenységének új célokkal és tartalommal való megtöltése, újjáélesztése, tagságának frissítése, a múzeum aktív közösségeinek, egyesületeinek összefogása, valamint a várost éltető civil szervezetek segítése, és tudatos bevonása a múzeumi programok megvalósításába.

A Múzeumok Őszi Fesztiválja alkalmából 2016-ban ezeket a szerveződéseket kívánnánk egy-egy program keretében felkarolni, összekapcsolni a tényleges múzeumi programokkal, feladatokkal.

Célunk továbbá az önkéntesek, iskolai közösségi szolgálatot teljesítő diákok, a fiatalok és a gyermekek bevonása a tárlatvezetési feladatokba, különféle múzeumi tevékenységekbe, munkafolyamatba. Ezáltal ugyanis a múzeumnak lehetősége nyílik olyan csoportok megszólítására, melynek tagjai szívesebben vesznek részt egy adott rendezvényen, ha a programot koordináló személy velük megegyező korosztályba tartozik. A fiatalok és a gyermekek esetében az önbizalom és beszédkészség fejlesztésének igénye, az idősek körében pedig a hasznosság és a társaság iránti fokozott szükséglet motiválhatja első sorban a programokba való bekapcsolódást.

Célcsoportok bevonása

Értékeljük továbbá, hogy a beadott programkínálat mennyire kreatívan célozza meg az eddigi illetve a újonnan, tovább bontott célcsoportokat:

  • Gyermekek (óvodások-általános iskolások)
  • Középiskolások
  • Főiskolai-, és egyetemi hallgatók, fiatal felnőttek
  • (Dolgozó, aktív) fiatal felnőttek, felnőttek
  • Család
  • Nyugdíjasok
  • Szakmai közönség
    • Alkossunk együtt! - A Nagy Rajzolás (ÚJ Téma = STEAM)
    • Sétálj, bringázz velünk!
    • Kulturális geocaching (ÚJ programelem)
    • Mesterségek nyomában
    • Utazó múzeum
      • Szomszédolás (ÚJ programelem)
      • Múzeum bőröndben
    • Ősz(i)re hangoltuk (ÚJ Tematika)
      • Múzeumi Álomgyár – Gyerek fejjel (ÚJ Programelem)
      • Múzeumi Álomgyár – Felnőtt fejjel (ÚJ Programelem)
    • Múzeumi Őszbúcsúztató
    • Tanárok éjszakája
    • Óvodapedagógusok napja

Kapcsolódás valamely új elemhez/elemekhez, tematikához

Újdonság, innováció

Mindenképpen szeretnénk plusz pontokkal értékelni az újító, innovatív szándékot, mind módszertani fejlesztésben, mind a programok megvalósításában.

Esti programokhoz való kapcsolódás

Szeretnénk külön honorálni az esti, éjszakai programok bevállalását, szervezését. Hiszen e programelem megtartása az intézmény teljes gárdájának és megszokott működési ritmusának átszervezésével jár.

Pontlevonás jár a következőkért

  • A programot szervező múzeum újítás nélkül másolja az általa az elmúlt években meghirdetett fesztiválprogramokat.
  • A tervezett programok nem kapcsolódnak sem a tematikához, sem az egyes programelemekhez.
  • Meglévő infrastruktúrára, programokra nyújtja be a támogatási kérelmet az intézmény.
  • Csak a saját intézmény munkatársait hívja meg vendégelőadónak.

Amire mindenképp figyeljünk a támogatási kérelem beadásánál:

Sajnos az idei évben sem tudnak elszámolni a programot szervező intézmények reklám- és propaganda jogcím alatt futó, alá tartozó tételeket, de az egységes arculat biztosítása érdekében keret-plakáttervet dolgozunk ki, melyet az előző évek gyakorlatát követve elektronikus formában eljuttatunk a fesztiválra programmal regisztráló összes muzeális intézménynek, akik a részletes programpontokkal kiegészítve helyben gyárthatnak belőle plakátokat.

Szórólapoknál ugyanezt a megoldást alkalmazzuk: a központilag legyártásra kerülő szórólapokon túl elektronikusan is eljuttatjuk a múzeumoknak a szórólap sablonokat, amelyeket saját programjaikkal kiegészítve maguk nyomtathatnak ki.

A minél szélesebb körű tájékoztatás érdekében ajánljuk a helyi sajtókapcsolatok igénybevételét, valamint a múzeumi honlapok, közösségi oldalak aktív, naprakész használatát.