belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Inklúzió - esélyteremtés

Módszertani támogatás a múzeumok esélyteremtő szerepének növeléséhez

A MOKK 2009-ben indította el első programját, amely a múzeumok felkészítését támogatta a szociális, fizikai vagy szellemi hátránnyal élő látogatók fogadására és kompetenciáinak fejlesztésére. Az azóta eltelt időszakban elkészült módszertani útmutatókat, hazai és külföldi jógyakorlatokat, adaptálható mintaprogramokat és képzéseket szedtük csokorba. 

Az alábbiakban eme módszertani témához kapcsolódó anyagaink érhetők el.

 

tovább
 → 


Esélyt a múzeummal módszertani útmutató

Dabi-Farkas Rita (szerk.): Esélyt a múzeummal. Hátrányos helyzetűek felzárkóztatása a múzeumpedagógia eszközeivel.
Múzeumi iránytű 16.

Kiadó: Szabadtéri Néprajzi Múzeum – Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ,  Szentendre, 2018. 

tovább
 → 


Esélyegyenlőségi módszertani útmutató

Csongor Anna (szerk.): Esélyegyenlőségi módszertani útmutató kulturális intézményeknek

Kiadó: Szabadtéri Néprajzi Múzeum – Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, NMI Művelődési Intézet, Országos Széchényi Könyvtár, Szentendre, 2019.

tovább
 → 


Esélyegyenlőségi kalendárium - jó gyakorlatok a világból

Szu Annamária (szerk.): Esélyegyenlőségi kalendárium. Kulturális intézmények esélyegyenlőségi jó gyakorlatai a világban

Kiadó: Szabadtéri Néprajzi Múzeum – Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, NMI Művelődési Intézet, Országos Széchényi Könyvtár, Szentendre, 2019.

tovább
 → 


Jógyakorlatok hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatásához

A múzeumok széleskörű eszköztárral rendelkeznek a hátrányos helyzetű tanulók kompetenciájának fejlesztése terén. A köznevelési intézményekkel karöltve szép eredményeket tudnak ezen a téren is elérni. 2017 és 2020 között ötféle mintaprogram valósult meg, amelyek kilépve a formális keretek közül, a tanulók kreativitását és aktív szerepvállalását interaktív, élményközpontú tevékenységekkel ösztönzik. A mintaprogramok eredményeit egy-egy online kiadvány foglalja össze, adaptálási útmutatóval kiegészítve.

tovább
 → 


Szu Annamária: A múzeumok esélyegyenlőségi szemlélete és tevékenységei

A MOKK is bekapcsolódott a MúzeumokMa 2020 kutatásba, melynek keretében Szu Annamária, a MOKK fejlesztési osztlyvezetője publikált a múzeumok esélyegyenlőséget támogató tevékenységéről.

tovább
 → 


Esélyegyenlőséget támogató ajánlások a múzeumi szakma felé a MúzeumokMa 2020 keretében

A  MúzeumokMa 2020 kutatócsoport három szakmai ajánláscsomagja az esélyegyenlőség témájával is kiemelten foglalkozott.

tovább
 → 


Esélyt a múzeummal (online) - Iskolai felzárkóztatás, tehetséggondozás, kompetenciafejlesztés múzeumi támogatása a korai iskolaelhagyók csökkentése érdekében (IFT60B)

30 órás szakmai továbbképzést dolgoztunk ki, hogy felkészítsük a múzeumi szakembereket a hátrányos helyzetű múzeumlátogatók fogadására.

tovább
 → 


MúzeumIskola 20., avagy az Esélyt a múzeummal továbbképzésünk tananyaga

Képzésünk a korai iskolaelhagyás hazai hátteréről, az iskolaelhagyás csökkentésének múzeumi módszereiről, eszközeiről és kezdeményezéseiről nyújt elméleti és gyakorlati ismereteket. A tanfolyamhoz készített oktatási segédanyag a MúzeumIskola kiadványsorozatunkban jelent meg.

 

tovább
 → 


Nemzetközi konferenciát szerveztünk Múzeumok mint a társadalmi esélyteremtés intézményei címmel

Holland, angol, svéd és osztrák múzeumi illetve kulturális szektorból érkező meghívott előadók közreműködésével tartottunk 2017. december 4-én a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek című kiemelt projekt keretében konferenciát.

tovább
 → 


Nemzetközi konferenciaszereplések a múzeumi inklúzió jegyében

Több nemzetközi múzeumi konferenciára is jártunk és előadtunk az inkluzív, társadalmilag befogadó, esélyteremtő múzeum témájához kapcsolódóan.

tovább
 → 


Külföldi tanulmányúton a koordinátori hálózattal a múzeumi inklúzió jegyében

Az esélyteremtés inspiráló múzeumi és egyéb területeket érintő jó gyakorlatait ismerhettük meg a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek című projekt keretében 2018. májusában Erdélyben lebonyolított szakmai tanulmányút során.

tovább
 → 


KultúrBónusz módszertani fejlesztés

tovább
 →