belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Múzeumi iránytű sorozat

Múzeumi iránytű 28.

Nagy Magdolna (szerk.): Fókuszban a közönség -Útmutató a család, gyermek és iskolabarát múzeumi működéshez, a múzeumpedagógia, az önkéntesség és az IKSZ minőségmenedzsmentjéhez
Múzeumi iránytű 28. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2020. 291 p.

A minőségi szolgáltatásnyújtás alapja, hogy a múzeum meghatározza az érintetti körét, felállítson prioritásokat és készítsen tervet, hogy kinek, mit, hogyan szeretne szolgáltatni. Mindehhez ismernie kell a potenciális célcsoportjának elvárásait – az első fejezet a szegmentáláshoz és a közönség igényeinek és elvárásainak megismeréséhez nyújt segítséget.

A kiadvány összefoglalja az érintett célcsoportok elégedettségének növelését célzó lépéseket, feladatokat. A családbarát, a gyermekbarát és az iskolabarát működési mód kialakításához segítenek azok a szempontok, amelyek múzeumi szakemberek, pedagógusok, óvodapedagógusok, egyetemi oktatók közreműködésével készültek. Három területnek készült el a minőségbiztosítási modellje: a múzeumpedagógiának, az iskolai közösségi szolgálat és a múzeumi önkéntesség menedzselésének. Ezek útmutatót adnak e három terület minőségközpontú működtetéséhez.

tovább
 → 


Múzeumi iránytű 27.

Göndör Vera, Gregász Tibor, Kertész Zoltán: Úton a minőségmenedzsment felé - A múzeumi minőségmenedzsment-keretrendszer
Múzeumi iránytű 27. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2020. 208 p.

Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek (EFOP 3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001) című kiemelt projekt múzeumi komponensének keretében megjelent kötetben ismertetjük a minőségmenedzsmentkeretrendszer meghatározásának kidolgozását támogató, külföldi és hazai kulturális intézményeknél végzett kutatások tapasztalatait, majd javaslatot teszünk a múzeumoknál alkalmazható, önértékelésen alapuló egységes minőségmenedzsment-keretrendszer kialakítására.

tovább
 →