belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Múzeumi iránytű sorozat

Múzeumi Iránytű 10.

Múzeumi iránytű 10.Dr. Bereczki Ibolya (szerk.): Tudás és alkalmazás. Válogatás a múzeumi képzések legjobb dolgozataiból. Múzeumi iránytű 10. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010.

tovább
 → 


Múzeumi Iránytű 9.

Múzeumi iránytű 9.Bagyó Kinga - Pálfi Sarolta - Szu Annamária - Török Petra: Műhelytitkok. A múzeumi projektszimulációtól az esettanulmányig. Múzeumi iránytű 9. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010.

tovább
 → 


Múzeumi Iránytű 8.

Múzeumi iránytű 8.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Múzeumvezetési ismeretek 1. Múzeumi iránytű 8. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010.

tovább
 → 


Múzeumi Iránytű 7.

Múzeumi iránytű 7.Vasáros Zsolt: Kiállító-tér. Múzeumi tárlatok kézikönyve. Múzeumi iránytű 7. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010.

A Múzeumi iránytű 7. - Vasáros Zsolt: Kiállító-tér - Múzeumi tárlatok kézikönyve című kötetben múzeumi kiállítások tervezésével és rendezésével kapcsolatos legfontosabb tudnivalók kerültek összefoglalásra.
A Szerző építész, aki mintegy 10 éve tapasztalattal rendelkezik a témában, mintegy 100 jórészt megvalósult kiállítás terveit készítette vezető tervezőként vagy társtervezőként. A könyv egyes fejezeteiben tárgyalt témákhoz több esetben megvalósult kiállítások kapcsolódnak, ezeket a kiemelést indokló szempont szerint esettanulmányként mutatjuk be.

tovább
 → 


Múzeumi Iránytű 6.

Múzeumi iránytű 6.Káldy Mária - Kárpáti Andrea - Szirmai Anna Linda: Helyzetkép és perspektívák. Múzeumpedagógia Magyarországon 2008-2009. Múzeumi iránytű 6. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 200 p.

Az "Országos múzeumpedagógiai adatbázis létrehozásá"-t célul kitűző kutatásunkban a magyar múzeumpedagógia helyzetére (személyi, infrastrukturális állapotára), a múzeumoknak a közoktatási intézmények fogadására való felkészültségére, a fejlesztés irányaira és a fejlődést gátló tényezőkre kerestük elsősorban a választ. Összegyűjtött anyagunk azonban jóval több, mint a cím által sugalmazott, pusztán a múzeumokat jellemző adathalmaz, és a kötetünkben közreadott értékelő tanulmány pedig nemcsak tükörképet nyújt a hazai múzeumpedagógia jelenkori állapotára vonatkozóan, hanem ajánlásokat, javaslatokat is megfogalmaz a jövőbeli fejlesztésekre, a meglévő lehetőségek jobb kiaknázására is.

tovább
 → 


Múzeumi Iránytű 5.

Múzeumi iránytű 5.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Tudás és gyakorlat. Múzeumpedagógiai módszerek- európai példák és hazai alkalmazások. Módszertani fejlesztés. Múzeumi iránytű 5. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 287 p.

Jöjjön velünk a könyv segítségével Londonba, és nézze meg a Historic Royal Palaces-ben dolgozó interpretátorokat, vagy tanulmányozza a Muséé du Quai Branly-ban a fogyatékkal élők számára kifejlesztett és felkínált eszközöket, lehetőségeket!
Kötetünkben összegyűjtöttük több európai ország múzeumainak sikeres, bevált, itthon is hasznosítható múzeumpedagógiai módszereit.

tovább
 → 


Múzeumi Iránytű 4.

Múzeumi iránytű 4.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Élmény és tudás. Múzeumi szakemberek a közoktatás szolgálatában. Kutatási jelentés. Múzeumi iránytű 4. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 159 p.

Ahhoz, hogy a 21. század elején múzeumaink nyitottá váljanak a társadalomban zajló folyamatok megértésére, megértetésére, és kedvező irányú befolyásolására, ... ismernünk szükséges a múzeumi szféra jelenlegi kapcsolatrendszerét a közoktatással ... látnunk kell, hogy a jelenlegi muzeális infrastruktúra, a kiállítások, programok rendszere alkalmas-e a kompetenciafejlesztő oktatás új elvárásrendszeréhez történő alkalmazkodásra ... a kutatás célja, hogy feltárja, a jövő múzeumi feladataihoz milyen múzeumra, milyen múzeumi szakemberekre, a szakembereknek milyen kompetenciákra van szükségük" - írja dr. Bereczki Ibolya a kötet bevezetőjében. A kutatás során, amelynek elemei kérdőíves felmérés, szakértői vélemények kérése és fókuszcsoportos megbeszélés voltak, olyan szakemberek közreműködését kértük, akik ismerik a múzeumi, illetve oktatási szférát, és válaszaik, javaslataik alapján állítottuk össze ajánlásainkat az intézmények és a fenntartók felé, illetve a jogszabályi környezet módosítására vonatkozóan.

tovább
 → 


Múzeumi Iránytű 3.

Múzeumi iránytű 3.Dr. Vásárhelyi Tamás (szerk.): Múzeum és iskola 2009. Múzeumok a közoktatás szolgálatában. Kutatási jelentés. Múzeumi iránytű 3. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 204 p.

A kutatási jelentés a múzeumok és iskolák sokrétű tapasztalatának sokirányú továbbfejlesztéséhez kíván adatokkal, értékelésekkel, véleményekkel és javaslatokkal segítséget nyújtani, amikor bemutatja a magyar közoktatás múzeumhasználatának jelenét, a jó gyakorlatot, és javaslatokat tesz a továbblépésre.

tovább
 → 


Múzeumi Iránytű 2.

Múzeumi iránytű 2.Vásárhelyi Tamás: A nyitott múzeum. Múzeumi iránytű 2. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 216 p.

Dr. Vásárhelyi Tamás, a Magyar Természettudományi Múzeum főtanácsosa, korábbi főigazgató-helyettese hiánypótló, nagy szakmai tapasztalatról, széleskörű nemzetközi informáltságról tanúskodó műve, A nyitott múzeum - a szerző és a kiadó szándéka szerint: "...a múzeumok lényegének és működésének megértését szeretné szolgálni, hogy segítse a múzeumok és a társadalmi környezetük kommunikációját... Azzal, hogy ezt a kicsit zárkózott intézményt átláthatóbbá teszi, segíti a pedagógusokat abban, hogy jobban értsék azt az helyet, ahová tanítványaikat viszik, és talán azt is elősegítheti, hogy a jövőben további partneri kapcsolatok alakulhassanak ki múzeumok és iskolák között, mindkét fél javára."

tovább
 → 


Múzeumi Iránytű 1.

Múzeumi iránytű 1.Pató Mária (szerk.): Nyitott kapukkal - Kapun belül és kívül. Múzeumi iránytű 1. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 124 p. Leltári szám: KL 15930, KL 15931

A kötet Gyöngyös, Tokaj és Szeged regionális konferenciáinak válogatott anyagát, valamint nyolc esettanulmányt tartalmaz marketing, múzeumi vállalkozás, múzeumpedagógia, iskolabarát múzeum témakörökben.

tovább
 →