Hogyan értékelik a magyar látogatók a múzeumok koronavírus alatt folytatott online tevékenységét?
A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos óvintézkedések, bezárások, szabályozások globális szinten arra kényszerítették a múzeumokat, hogy radikálisan megújítsák az online tereikben folytatott közönségkapcsolati és szakmai munkát. A 2020 márciusa óta tartó időszak több alkalommal kihirdetett veszélyhelyzetei következtében zárva tartó intézmények soha nem tapasztalt mennyiségben, kreativitással fordultak a közösségi média felé, indítottak online programokat, tárlatvezetéseket, készítettek virtuális kiállításokat, videókat, streameltek múzeumi eseményeket, építettek virtuális közösséget az online térben.
A már évtizedek óta gyarapodó, interneten elérhető digitális adatbázisok, műtárgykatalógusok, ehhez kapcsolódó alkalmazások hirtelen előtérbe kerültek, és az eddigi, szakmai körből kilépve, széles körben fedezte fel őket a közönség.
Komplex 1006 fős mintavétel alapján, 2021 januárjában készült kérdőíves kutatás „Hogyan fedezte fel Ön a múzeumi világ online tartalmait a világjárvány idején?” címmel. A kérődívre adott válaszokat elemző kutatási jelentésből a múzeumok online tartalmainak fogyasztásán kívül többet is megtudhatunk a múzeumok offline látogatóiról vagy épp a karantén alatti otthoni munkavégzésről is.
Berényi Marianna kutatási jelentése a 2021 januárjában 1006 főt megszólító lakossági kutatás eredményeiről itt tölthető le.