Hogyan születik egy Múzeumpedagógiai Nívódíj-nyertes program?
Vegyünk egy agilis helytörténeti szakembert. Határozzunk meg egy olyan célközönséget, amelynek megnyerése minden múzeum vágya: a tini korosztályt. Dolgozzunk ki egy programot, amellyel felhívjuk a figyelmet szűkebb környezetünk értékeire, fedeztessük fel a résztvevőkkel mindazt a csodát, ami a szemünk előtt van, mégsem vesszük észre! És végül dolgozzunk ki egy olyan kommunikációs tervet, amely a program üzenetét nem csak eljuttatja a közönséghez, de mobilizálja is őket!
Mindez egyszerűnek tűnik, de nézzük meg, mi is kellett a program megvalósításához!
Az agilis helytörténeti szakembert Buzás Kálmánnak hívják. A célközönsége a kőbányai tizenévesek. A program a „Szeresd a családod, szeresd Kőbányát!” identitástudatot erősítő helytörténeti témahét. A program kommunikációs terve, pedig a MOKK Múzeumi Kommunikáció az Oktatás Szolgálatában képzésének záródolgozatában született meg.
A kísérleti jelleggel megvalósult program 2011-ben a Múzeumpedagógiai Nívódíj különdíját is kiérdemelte, több írott és elektronikus sajtóorgánum, valamint a Magyar Múzeumi Egyesület Online Magazinja is beszámolt sikeréről.
A történet azonban itt nem fejeződött be: a program eredményességének igazi fokmérője, hogy mind a mai napig nagy sikerrel működik!
Kapcsolódó cikkek | |||
Mi a megoldás? Ön tudja a választ? |
|